Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Regumate

 
Profiel   

Heeft iemand ervaringen met Regumate, positief of negatief? Ik ben aan het denken om dit aan mijn merrie te geven, sinds zij veel te vaak (elke 2 weken) en heel extreem (gevaarlijk/onhandelbaar!) hengstig word.. Ik wil wel volgend jaar nog een veulentje fokken, heeft dit er erge invloed op?\

Als ik besluit om dit te gaan geven zal dit natuurlijk in overleg met de dierenarts gaan!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 11:43 



 
Profiel   

Ik heb mijn merrie al 5,5 jaar en heb alles geprobeerd voor haar hengstigheid. Zij is 3 weken in de maand non stop aan het plassen (zomer en winter). Kruiden, druppels, homeopaat, laten scannen, bloed onderzoek maar niets werkt. December 2017 begonnen met regumate en zou 14 ml moeten geven voor 700 kg. Ik heb het kunnen afbouwen naar 4 ml. Hierdoor is het goed te betalen en kan ik ophogen als ze meer nodig heeft. Geprobeerd om 2 ml te geven, maar dan wordt zij de volgende dag meteen hengstig. Ik stop er niet meer mee voorlopig, want mijn paard kreeg onwijs pijnlijke bekken door het plassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 13:56 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar ruim 3 maanden regumate gegeven aan mijn merrie die ook een soort karakterverandering ondergaat als ze hengstig is. Schrikkerig, ervandoor gaan, erg afgeleid, heel erg veel plassen en voor iedere ruin uitgebreid stilstaan. (eerst laten scannen natuurlijk). Na een maand opgehoogd naar 12 ml. Het heeft helaas niet geholpen met het gedrag. Nu ben ik alweer een tijdje aan het proberen met monnikspeper (deed weinig tot niks) en diverse homeopatische druppels. (Hormone: ook niks en nu aan de Puur Hypersex, nog afwachten).
Die hengstigheidsweek is nu steeds een grondwerk week, vaak met een rennend steigerend snuivend paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 14:11 



 
Profiel   

Ik heb ooit een merrie op regumate gehad. Hielp heel goed. En ze heeft nadien zonder problemen nog een veulen gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 14:28 



 

Mijn merrie heeft het ook gehad omdat ze heel vaak hengstig was. Hielp goed. Ik zou alleen wel eerst uitsluiten of er geen reden is waardoor ze steeds hengstig wordt. Bijvoorbeeld een cyste op de eierstokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 14:31 



 
Profiel   

Ik ben erg tevreden over regumate. Mijn superhengstige merrie is dan niet meer hengstig. Heerlijk!
Qua vruchtbaarheid zou het geen invloed moeten hebben. Regumate wordt ook gebruikt om een cyclus gelijk te krijgen, bijv met draagmoeders. En dan is verminderd vruchtbaar ook niet handig. Enige wat wel vaak is, is dat merries die zo lastig en veel hengstig zijn, soms lastig drachtig te krijgen zijn. Maar dat staat dus los van de regumate.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 14:36 



 
Profiel   

Mijn merrie heeft ook Regumate gehad. werkte niet goed, daarnaast ook wel echt troep en je moet ook goed uitkijken voor jezelf.

Nu heb ik laatst NAF oestress gekocht en ik ben er erg tevreden over! het is veilig in gebruik (geen doping, Regumate volgens mij wel?) en je kan het naar gelang de hoeveelheid aanpassen. Ik was vrij sceptisch in het begin maar na 3 weken is een keer gestopt maar na een week toch wel weer de onderhouds dosering gestart en bij mijn merrie werkt het binnen 2dagen! (ik geeft 1x per dag nu 25/30ml) en hierdoor blijft ze zeer goed gehumeurd. mocht je echt weer hengstig worden dan zal ik haar weer wat meer geven.

ook wat Orchidee14 zegt, mijn merrie is wel vooraf gescand of er niet want binnen aan de hand was. dit was gelukkig niet het geval :)

Mijn merrie 'gooide' zichzelf altijd tegen de stalwand (of als ze in het land staat tegen het hekwerk) aan en ging dan plassen, hierdoor kreeg ze wondjes op de heupbotten daarnaast op stal ook tegen de wanden aan trappen (meerdere spijlen eruit en bij een houten wand vaak een gat erin geslagen ook tijdens het geven van regumate) dit heeft ze sinds dat ik oestress geef niet meer gedaan. Ik ben dus zeker fan van NAF oestress. :Y)

qua fokken moet je met beide natuurlijk wel stoppen. mijne is ook gewoon drachtig geworden (weliswaar 1/2 jaar na het stoppen van de regumate)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 14:37 



 
Profiel   

Scannen, bloedonderzoek en goed overleg met de dierenarts is wel van belang. Daarna is het inderdaad maar afwachten of het helpt. Gelukkig werkt het bij die van mij wel en op een hele lage dosis. Qua gedrag is zij niet heel erg veranderd. Het is een extreem nerveuze merrie, maar tijdens de hengstigheid onhandelbaar. Onhandelbaar is zij niet meer, maar extreem blijft zij wel. Nu is zij tenminste constant in haar gedrag en dat vind ik heel fijn. Ik heb inderdaad een formulier moeten aanvragen bij de KNHS om wedstrijden te mogen rijden met een goedkeuring van de dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 19:16 



 
Profiel   

Hier ook een merrie die op de Regumate staat, werkt echt super! Ze is heel stabiel sinds ze het krijgt. Het is niet toegestaan op wedstrijd, tenzij je een verklaring van je dierenarts hebt. Er zijn kleine flesjes, misschien een optie om een maandje of 2 te proberen? Pas wel op met dit spul, is slecht voor je eigen cyclus e.d.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 19:38 



 
Profiel   

Laat haar zeker eerst eens scannen. Mijn merrie had exact hetzelfde en dat bleek door een eierstoktumor te komen. Eierstok weggehaald met een staande operatie, probleem opgelost.

Rijd je wedstrijden? Ik geloof dat het doping is. Het is sowieso erg ingrijpend spul, werkt goed maar ik persoonlijk zou eerst een supplement proberen, nadat ze gescand is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 20:29 



 
Profiel   

Ik heb even een vraag aan degene die een merrie hebben die veel hengstig is en evt. Ook veranderd in gedrag. Hoe worden deze dieren gehuisvest, binnen of buiten en staan er ruinen bij, misschien nog weer anders? Ik zie dit wel eens in mijn kudde bij de 1e hengstigheid van het jaar. Ze blijven dan een soort van hangen en dat zie je op de scan ook terug. Maar verder geen merrie staan of gehad die echt extreem afwijkend was. Alles 24/7 buiten en heb een hengst naast de kudde lopen.

Op de cursus die ik gevolgd heb zou licht en temp invloed hebben. Ik ben daarom benieuwd naar hoe de dieren gehouden worden en desnoods ook gevoerd. Denk dan aan veel of weinig krachtvoer of juist graanvrij.

Wat betreft regumate. Je weet pas pf het werkt als je het hebt geprobeerd. Ik zou in overleg gaan met een dierenarts, liefst een die er al wat meer ervaring mee heeft en je goed kan begeleiden met de hoeveelheden etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 06:38 



 
Profiel   

Heel erg bedankt voor de reacties! ik heb volgende week een afspraak staan bij de dierenarts die haar na komt kijken :)
Ik rijd geen wedstrijden dus dat is niet van toepassing, maar wel bedankt voor de tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 08:22 



 
Profiel   

lailapri schreef
Ik heb even een vraag aan degene die een merrie hebben die veel hengstig is en evt. Ook veranderd in gedrag. Hoe worden deze dieren gehuisvest, binnen of buiten en staan er ruinen bij, misschien nog weer anders? Ik zie dit wel eens in mijn kudde bij de 1e hengstigheid van het jaar. Ze blijven dan een soort van hangen en dat zie je op de scan ook terug. Maar verder geen merrie staan of gehad die echt extreem afwijkend was. Alles 24/7 buiten en heb een hengst naast de kudde lopen.

Op de cursus die ik gevolgd heb zou licht en temp invloed hebben. Ik ben daarom benieuwd naar hoe de dieren gehouden worden en desnoods ook gevoerd. Denk dan aan veel of weinig krachtvoer of juist graanvrij.

Wat betreft regumate. Je weet pas pf het werkt als je het hebt geprobeerd. Ik zou in overleg gaan met een dierenarts, liefst een die er al wat meer ervaring mee heeft en je goed kan begeleiden met de hoeveelheden etc.


Die van mij stond eerst op een stal met wat krachtvoer, overdag buiten en snachts op stal. Had een eigen weitje met merries en ruinen er om heen. Vreselijk hengstig.

Daarna 24/7 in een kudde met merries dag en nacht buiten met schuilstal. Vreslijk hengstig. Had toen geen krachtvoer, maar alleen een vitamine korrel.

Helaas maakt het voor die van mij niets uit wat ze eet, hoe ze gehuisvest is en wat er naast haar staat qua ruinen, merries of hengsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 08:23 



 
Profiel   

Ik weet ook niet of het uitmaakt hoor, was iets wat ik me afvroeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 12:02 



 
Profiel   

lailapri schreef
Ik weet ook niet of het uitmaakt hoor, was iets wat ik me afvroeg.


Ik had gehoopt dat zij 24/7 buiten in de kudde het beter zou doen qua hengstigheid, maar helaas. Misschien dat het voor een ander wel werkt. Ik vind die hormonen maar een lastig iets :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 13:08 



 
Profiel   

Ja is het ook. Ik heb me ee nog niet zo in verdiept verder, enkel die cursus. Ik zou eens kunnen kijken vanuit mijn huidige opleiding of daar nog dingen over bekend zijn, pb maar dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 13:30 



 
Profiel   

xLes schreef
Rijd je wedstrijden? Ik geloof dat het doping is. Het is sowieso erg ingrijpend spul, werkt goed maar ik persoonlijk zou eerst een supplement proberen, nadat ze gescand is.



Het is bij de FEI in ieder geval verboden staat op de site

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 13:42 



 
Profiel   

lailapri schreef
Ik heb even een vraag aan degene die een merrie hebben die veel hengstig is en evt. Ook veranderd in gedrag. Hoe worden deze dieren gehuisvest, binnen of buiten en staan er ruinen bij, misschien nog weer anders? Ik zie dit wel eens in mijn kudde bij de 1e hengstigheid van het jaar. Ze blijven dan een soort van hangen en dat zie je op de scan ook terug. Maar verder geen merrie staan of gehad die echt extreem afwijkend was. Alles 24/7 buiten en heb een hengst naast de kudde lopen.

Op de cursus die ik gevolgd heb zou licht en temp invloed hebben. Ik ben daarom benieuwd naar hoe de dieren gehouden worden en desnoods ook gevoerd. Denk dan aan veel of weinig krachtvoer of juist graanvrij.

Wat betreft regumate. Je weet pas pf het werkt als je het hebt geprobeerd. Ik zou in overleg gaan met een dierenarts, liefst een die er al wat meer ervaring mee heeft en je goed kan begeleiden met de hoeveelheden etc.


Mijn merrie staat overdag buiten, en snachts op stal. Ze staat met nog een andere merrie samen (waarbij je vrijwel nooit merkt of ze hengstig is of niet)
Ze staat op 3 kilo basisbrok per dag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 16:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen