Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat vinden jullie vd bespiering/bouw v mijn paard?

 
Profiel   

Quebelle schreef
SBravour: Onbespierd, maar is ook nog niets mee gedaan. Neiging tot een steil achterbeen maar is niet zo goed in te schatten van de foto's. Rug is strak, vooral bij de lendenen, staart laag ingeplant. Mooi dier, zal er met spier nog beter uitzien :j


Bedankt voor je uitgebreide reactie(s)! Heel leuk op te lezen. We gaan hopelijk snel met haar aan de slag, haar blessure gaat erg goed nu gelukkig, kan niet wachten om te zien hoe ze er over een jaar uitziet :D
Over een strakke rug: Kan het vertekenen doordat het paard het koud heeft hier? Dit was net de overgang van met deken naar zonder :) Of zit dat echt al vast gelegd in de bouw, en zul je dus altijd zien? Als je aan haar rug voelt is het overal, ook op de lendenen echt boterzacht!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 15:36 



 
Profiel   

Quebelle schreef
SBravour: Onbespierd, maar is ook nog niets mee gedaan. Neiging tot een steil achterbeen maar is niet zo goed in te schatten van de foto's. Rug is strak, vooral bij de lendenen, staart laag ingeplant. Mooi dier, zal er met spier nog beter uitzien :j

Babootje: Sterk onderbeen inderdaad. Que bouw valt van bewegingsfoto's niet veel te zeggen, maar imo is het een heel knap dier geworden. Mag misschien iets langer in de hals, en het kruis lijkt wat plat. Ook vind ik hem in de eerste 2 foto's wat te dik, maar dat walt dan weer mee in de 3de.

_Joelle: Typische friese kruising. Lange weke rug, opwaarste hals richting die iets te hoog inzet. Benen mochten iets langer. Mooie bespiering bijgekweekt, vooral aan de rug en achterhand.

Ldev; Ik kan niet veel zeggen over fjorden maar deze heeft de typische fjordbouw. Sterke benen, lang genoeg in de rug en een stevige, korte nek partij die te hoog aanzet. Vind hem mooi op gewicht.

Faitherr: Geen goede foto's om te beordelen; paard staat op foto 1 niet volledig en is uit een hoek genoemen, zelfde met foto 2 en op foto 3 staat ze op ongelijke ondergrond.

x_janss: Iets gezonken rug, stijl achterbeen. Wel een mooi, compleet dier. Zie er inderdaad meer een springer in dan een dressuurpaard. Zal er met wat training na de blessure nog beter uitzien :j

Paulaferro: Geen goede foto om iets zinnig over te kunnen zeggen

ELUNA: Vriendelijk hoofd. Dichtbij zijnde voorbeen lijkt wat bol, maar door de hoek en ondergrond van de foto is dat niet goed te beoordelen.

Romy_L1998: Ruggebruik is zeker een aandachtspunt, paard loopt op later foto's nog steeds in 2 delen. Spanning is er zeker dus misschien het springen even achterwege laten en focussen op dressuur en ontspanning? Zal haar spieropbouw beter doen. Verder ziet het er mij wel een correct dier uit, al mag er meer spier op.

xKikidegroot: niet echt gunstige foto's. Paard lijkt hier overbouwd. Rug is gezonken en armbespierd, net zoals de schouderpartij. Achterbenen lijken stijl maar zijn hier niet goed te oordelen. Neiging tot een onderhals en de bovenlijn van de hals mag meer bespierd worden, lijkt nu iets door te hangen. Achterhand lijkt wat vreemd, maar dat kan ook aan de stand van het paard liggen.

Azmay: Inderdaad een paard dat amper/niet werkt :+ Rug is heel erg week, net zoals de achterhand. Achterbeen is stijl. Hoofd/hals verbinding is licht voor een PRE, wat haar hoofd grover doet lijken. Nek zou ook gerust zwaarder in bespiering mogen.


Wat bedoel je daar mee? Aan wat ligt dit bv gelegen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 22:24 



 
Profiel   

Azmay schreef
Laten we voorop stellen dat ik absoluut geen expert ben 8-)
Maar als we nu allemaal elkaar even beoordelen komen er ook nog beoordelingen voorbij zo nu en dan :Y)

ELUNA Beetje lastig beoordelen vanuit deze hoek. Vind het een mooie draver, beetje stevig (zo te zien ook niet te dun :+ ) Zit voor mijn gevoel vrij netjes in de spieren.

Romy_L1998 Flinke verandering al, lijkt nog steeds wel de rug vast te willen houden maar op die laatste foto is er wel echt een mega verschil. Zet er op de laatste foto de onderhals een beetje op maar die zie ik niet echt terug op de latere fotos.

xkikidegroot Lief koppie, die afstamming zie je er wel in terug. Beetje overbouwd op de fotos en een scherpe borst. Zit zover ik kan zien met tegenlicht wel netjes in de spieren. Hoewel de rug niet ideaal is maar vermoed dat dat ook iets met de leeftijd te maken heeft.

_coquette Een standfoto is eerlijker en beter te beoordelen, maar vind het een prachtige bespiering zo op het eerste gezicht.


Dit is Diva, en 5 jarige PRE die amper/niet werkt eigenlijk.
[ [url=m/l4smTT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oxsk6T.jpg]Afbeelding[/url] ]
Beide fotos van vandaag, merk zelf dat ze op het moment overbouwd is, hoop dat dat nog weg trekt. :')


Dankjewel voor je fijne reactie! Ooit stond ze moddervet dus ben wel blij met hoe ze nu staat! Toch leuk dat iemand ziet dat er wel spiertjes op zitten! Ikzelf heb weinig verstand ervan maar vind die van jou er niet verkeerd uit zien voor eentje die niet werkt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 22:25 



 
Profiel   

Faither
Er zit verbetering in. Ben benieuwd naar duidelijkere foto's over bv een half jaar.

X_jans
Ik zie een stijl achterbeen en een borst en hals die nog wat minder gespierd zijn dan de midden- en achterhand.

Eluna
Ze is wat dik maar voor een draver heeft ze bespiering die ze niet snel krijgen. Knap. Mooie hals erop en het gehele lijf heeft bespiering en niet alleen haar achterhand.

Romy_L1998
Paard heeft op de eerste foto's een dikke onderhals. De foto's van nu zijn van voor genomen dus kan dat niet goed zien hoe de bespiering is. Nog steeds wordt de hals erg stijl gedragen/gehouden en ik vermoed dus nog steeds een dikke onderhals in plaats van dat het paard in een goede aanleuning loopt op diezelfde hoogte. Paard loopt te weinig over haar rug tenzij je duidelijke foto's kan plaatsen.

Kikidegroot
Paard staat er niet echt netjes op de foto.
Ik zie een hals waarvan de onderhals dik is. De bovenste lijn niet erg bespied en de borst is ook niet erg bespiering. Paard is wat overbouwde maar dit hoeft niet nadelig te zijn in het rijden.

Azmay
Paard ziet er voor een werkloze niet slecht uit. De buik is dik en hierdoor mis ik zelf de bespiering. Rug zou daardoor ook mooier komen te staan.


Dit zijn beide recente foto's. Dakar is 10 jaar en wordt alleen dressuurmatig getraind 5x per week. Hij loopt ZZzwaar. Hij is echter wel springgefokt en heeft van zichzelf een wat weke rug.

[ img ]

[ img ]


1 jaar geleden
[ img ]

2 jaar geleden
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-18 07:09 



 
Profiel   

Suikermeisje; Kleine hoofd/hals verbinding, daardoor lijkt het hoofd wat te groot. Hals is te lang en zou ik bovenaan iets meer gespierd willen zien, zeker vanuit de schoft. Rug is inderdaad lang en week maar ik zie dat daar wel aan gewerkt word. Voorbeen is kort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-18 11:16 



 
Profiel   

Interessant topic!
Dit is mijn haflinger van 28 (na een lange rit dus beetje bezweet):

We rijden veel buiten, je ziet met name 's winters dat alles wat gaat hangen :Y)
Vind haar zelf goed eruit zien qua bespiering en voor haar leeftijd, maar ik heb er weinig verstand van dus benieuwd wat jullie vinden!

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Mloes op 06-05-18 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-18 11:48 



 
Profiel   

Eerst zelf wat paarden beoordelen aub :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-18 11:50 



 
Profiel   

Quebelle schreef
Eerst zelf wat paarden beoordelen aub :j


Oh zoals ik schrijf, weinig verstand ervan dus dat voegt niet veel toe vrees ik. Vind het wel interessant om mee te lezen dus laat ik het daar wel bij ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-18 11:51 



 
Profiel   

Quebelle schreef
Suikermeisje; Kleine hoofd/hals verbinding, daardoor lijkt het hoofd wat te groot. Hals is te lang en zou ik bovenaan iets meer gespierd willen zien, zeker vanuit de schoft. Rug is inderdaad lang en week maar ik zie dat daar wel aan gewerkt word. Voorbeen is kort.


Dit idd. Heel knap hoor ZZ licht met zo een neerwaarts gebouwd paard!

Valt mij op dat meiden snel zeggen, ‘ik weet er niet veel vanaf, dus hebben jullie er toch niets aan’. Misschien leuk om dan reacties van anderen te lezen, voor je zelf iets gaat plaatsen. Door het lezen met de foto’s er naast leer je zelf ook dingen te zien en Kun je dus toch reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-18 12:02 



 
Profiel   

Gewoon plaatsen wat je ziet, kijk ook wat de anderen zeggen en probeer die opmerkingen te vinden, zo leer je het snelst/best bij :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-18 12:07 



 
Profiel   

@ELUNA knappe draversmerrie heb je! Ze is voor een draver lekker vors. Ik hou hier persoonlijk wel van! (Wel iets te dik)

@Romy_L1998 heeft ze een gevoelige rug of is ze scheef? Tijdens het rijden houd ze haar hoofd best hoog.
Ik herken dit omdat mijn paard dit ook af en toe doet. Maar bij hem komt het omdat die scheef is. Verder vind ik wel dat er een vooruitgang qua bespiering is!

@xkikidegroot vanaf deze foto's is het heel moeilijk te zien. Ze lijkt hier heel erg overbouwd. Misschien als je een foto hebt zonder tegen licht valt dit makkelijker te beoordelen.

@_coquette_ mooi paard! Zit zo te zien lekker in zijn vel en bespiering.

@azmay voor een paard dat niet werkt zit ze goed in de bespiering!

@Gimme_spurs wat voor ras is je paard? Ik vind hem/haar goed in zijn bespiering zitten maar wel te dik. (Dit laatste is makkelijker te beoordelen met het ras)

@suikermeisje zo te zien zit hij super in de bespiering! Die weke rug daar werk je al aan :)

@Mloes graag zelf ook beoordelen. Maar voor een 28 jarige haf vind ik haar erg goed uit zien!


Dit is mijn draver Liberty een 11 jarige dravers ruin. En netzoals het paard van Eluna lekker vors voor een draver!

Toen ik hem net had:

[ img ]

2013: (jammer dat zijn hals er niet op staat. Maar je kan van mij aannemen dat er geen bespiering of vet op zat)
[ img ]

Maart 2018: jammer dat zijn voorbenen zo ver naar achteren staan vertekend nu een beetje. (Op deze foto's heeft die een paar weken stil gestaan met rijden wel gelongeerd)

[ img ]
Paar foto's in spoiler:


Gisteren:

[ img ]


Wat ik van hem vind:
Iets te veel onderhals mag meer bespiering boven op de hals komen.
Liefst ook een paar kilo minder. Maar we gaan weer lekker rijden aangezien we een nieuw zadel hebben. Dus dat komt vanzelf :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-18 16:09 



 
Profiel   

SBravour schreef
Quebelle schreef
Suikermeisje; Kleine hoofd/hals verbinding, daardoor lijkt het hoofd wat te groot. Hals is te lang en zou ik bovenaan iets meer gespierd willen zien, zeker vanuit de schoft. Rug is inderdaad lang en week maar ik zie dat daar wel aan gewerkt word. Voorbeen is kort.


Dit idd. Heel knap hoor ZZ licht met zo een neerwaarts gebouwd paard!

Valt mij op dat meiden snel zeggen, ‘ik weet er niet veel vanaf, dus hebben jullie er toch niets aan’. Misschien leuk om dan reacties van anderen te lezen, voor je zelf iets gaat plaatsen. Door het lezen met de foto’s er naast leer je zelf ook dingen te zien en Kun je dus toch reageren.


ZZzwaar zelfs, nog een stukje pittiger dan het zzl. Zzl was een eitje voor hem. 6 proeven en 10 winst. ZZzwaar 6 proeven en 1 proef nog geen winst dus af niet klagen. Idd erg neerwaarts gebouwd klopt helemaal. Weke rug blijft een aandachtspuntje maar blijf ik continue mee bezig om die voldoende sterk te maken/houden.

Moest: voor zo'n oudje ziet ze er gezond uit. Daardoor zie je wel de missende bespiering op de rug.

Xriannex
Vind er voor een draver een mooie hals op zitten en liever niet dunner hoor. Worden ze zo iel van en dan valt bespiering ook gelijk terug. (Hebben zelf dravers gehad). Blijven werken aan de hals in geheel maar dat komt vast goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-18 16:20 



 
Profiel   

suikermeisje schreef
Faither
Er zit verbetering in. Ben benieuwd naar duidelijkere foto's over bv een half jaar.

X_jans
Ik zie een stijl achterbeen en een borst en hals die nog wat minder gespierd zijn dan de midden- en achterhand.

Eluna
Ze is wat dik maar voor een draver heeft ze bespiering die ze niet snel krijgen. Knap. Mooie hals erop en het gehele lijf heeft bespiering en niet alleen haar achterhand.

Romy_L1998
Paard heeft op de eerste foto's een dikke onderhals. De foto's van nu zijn van voor genomen dus kan dat niet goed zien hoe de bespiering is. Nog steeds wordt de hals erg stijl gedragen/gehouden en ik vermoed dus nog steeds een dikke onderhals in plaats van dat het paard in een goede aanleuning loopt op diezelfde hoogte. Paard loopt te weinig over haar rug tenzij je duidelijke foto's kan plaatsen.

Kikidegroot
Paard staat er niet echt netjes op de foto.
Ik zie een hals waarvan de onderhals dik is. De bovenste lijn niet erg bespied en de borst is ook niet erg bespiering. Paard is wat overbouwde maar dit hoeft niet nadelig te zijn in het rijden.

Azmay
Paard ziet er voor een werkloze niet slecht uit. De buik is dik en hierdoor mis ik zelf de bespiering. Rug zou daardoor ook mooier komen te staan.


Dit zijn beide recente foto's. Dakar is 10 jaar en wordt alleen dressuurmatig getraind 5x per week. Hij loopt ZZzwaar. Hij is echter wel springgefokt en heeft van zichzelf een wat weke rug.

[ [url=m/t1oiYl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oSRsll.jpg]Afbeelding[/url] ]


1 jaar geleden
[ [url=m/3ns8gO.jpg]Afbeelding[/url] ]

2 jaar geleden
[ [url=m/kofJX1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gz8900.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een fijne reactie! :D dankjewel.. ja buikje zal ze altijd blijven hebben, staat 24/7 op lekkere grasjes x)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-18 21:20 



 
Profiel   

xRiiannex schreef
@ELUNA knappe draversmerrie heb je! Ze is voor een draver lekker vors. Ik hou hier persoonlijk wel van! (Wel iets te dik)

@Romy_L1998 heeft ze een gevoelige rug of is ze scheef? Tijdens het rijden houd ze haar hoofd best hoog.
Ik herken dit omdat mijn paard dit ook af en toe doet. Maar bij hem komt het omdat die scheef is. Verder vind ik wel dat er een vooruitgang qua bespiering is!

@xkikidegroot vanaf deze foto's is het heel moeilijk te zien. Ze lijkt hier heel erg overbouwd. Misschien als je een foto hebt zonder tegen licht valt dit makkelijker te beoordelen.

@_coquette_ mooi paard! Zit zo te zien lekker in zijn vel en bespiering.

@azmay voor een paard dat niet werkt zit ze goed in de bespiering!

@Gimme_spurs wat voor ras is je paard? Ik vind hem/haar goed in zijn bespiering zitten maar wel te dik. (Dit laatste is makkelijker te beoordelen met het ras)

@suikermeisje zo te zien zit hij super in de bespiering! Die weke rug daar werk je al aan :)

@Mloes graag zelf ook beoordelen. Maar voor een 28 jarige haf vind ik haar erg goed uit zien!


Dit is mijn draver Liberty een 11 jarige dravers ruin. En netzoals het paard van Eluna lekker vors voor een draver!

Toen ik hem net had:

[ [url=m/IM0NBB.jpg]Afbeelding[/url] ]

2013: (jammer dat zijn hals er niet op staat. Maar je kan van mij aannemen dat er geen bespiering of vet op zat)
[ [url=m/ngHfYx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maart 2018: jammer dat zijn voorbenen zo ver naar achteren staan vertekend nu een beetje. (Op deze foto's heeft die een paar weken stil gestaan met rijden wel gelongeerd)

[ [url=m/YCA2hT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Paar foto's in spoiler:
Spoiler:
[ [url=m/ohrAiK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jVf07H.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gisteren:

[ [url=m/hpRAGN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat ik van hem vind:
Iets te veel onderhals mag meer bespiering boven op de hals komen.
Liefst ook een paar kilo minder. Maar we gaan weer lekker rijden aangezien we een nieuw zadel hebben. Dus dat komt vanzelf :)


Ik zie liever de brede dravers dan die slanke hoor :D maar helaas buikje is hier moeilijk weg te krijgen aangezien ze 24/7 op gras staat.. ooit stond ze wel moddervet, dus wel blij dat er nu bespiering op zit! Die van jou is ook echt heel knap, wat je zelf zegt, nog wat meer bespiering op de bovenhals! Voor de rest echt knap dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-18 21:22 



 
Profiel   

Gimme_spurs: paard lijkt me dat aan de dikke kant en wat onderhals te hebben, maar wat lastig beoordelen via deze foto's

Azmay: het niet in het werk staan zie je wel terug op de foto's, ben benieuwd naar foto's als ie dat wel Is, hoe ie veranderd. Vind de massa niet verkeerd

Suikermeisje: wat lange week rug idd en wat langere hals, maar.mooi gespierd en gebruikt hem goed. Zie een paard wat mooi in balans is en goed toont onder het zadel, ondanks misschien in stand wat minder praktisch gebouwd

Mloes: ziet er voor de leeftijd niet slecht uit, ziet er uit naar inzet, geen bespiering zoals een dressuur paard in training, maar niet verkeerd

xRiiannex: voor een draver mooi gebouwd, mooie bespiering op de hals en je hebt al veel bereikt!

En dan nu mijn bijrijd merrie... 15 lentes jong en rijd haar 2 tot 3 leer per week dressuur matig, m niveau vrij goed bevesgigd, z oefeningen nemen we mee spelenderwijs, rijden geen wedstrijden. Eigenaresse rijd voor namelijk in het bos

Eerste keer er op, 3 jaar geleden :+
[ img ]

September 2015 :')
[ img ]

Mei 2016
[ img ]

En recentste foto's die ik heb, oktober 2017
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-18 21:50 



 
Profiel   

Oei lastige rug, moeilijk ondertreden door de weekheid, het is haast doorgezakt. Flinke onderhals, mag stuk minder, maar denk dat dit ook een stukje van paard zijn bouw is. Flinke kap, lijkt mij enorm sterk. Goed gebouwde benen, maar wel iets kort voor, en voor het mooie iets kleinere hoeven. Maar goed, dat is maar een schoonheidsdingetje!
Leuk beest, fijn dat je zo goed met zijn ‘beperkingen’ weet om te gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-18 07:15 



 
Profiel   

Typische friezenrug inderdaad, erg week. Paard lijkt zelfs een beetje overbouwd, maar dat is niet goed te zeggen op de foto's. Sterke hertenhals,dat is nog iets anders dan een onderhals. Dit is puur bouw als je ziet hoe hoog de hals is ingeplant en valt er niet uit te trainen. Wel heb je haar lekker aan het lopen, zit ook heel fijn in de vacht :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-18 10:57 



 
Profiel   

ik heb echt geen verstand van bouw dus ik kan me moeilijk over anderen uitspreken. Maar ik wil zeer graag bijleren en dat kan dan best beginnen bij mijn eigen paard! ik denk dat dit vrij goede foto's zijn om bouw op te beoordelen?

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


en hier eentje van toen ik hem kocht als 3 jaars, niet meteen de beste foto maar het is maar ter vergelijking


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-18 11:04 



 
Profiel   

Zelfde als hierboven; probeer toch een reactie te plaatsen op een ander paard. Zo leer je teminste bij :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-18 11:07 



 
Profiel   

Ik ga me er aan wagen en hoop dat jullie me verbeteren waar ik mis kijk,
even de laatste 2-3 pagina's:

De bruine merrie van SBravour;
Valt me op dat de rug ontzettend recht is op die eerste foto. Weet niet of dit per se goed is? Lekkere billen wel haha. Hals en hoofd etc weet ik niet zo veel van, lijkt me best oké? Zal ik vast nog wel terug lezen in de volgende reacties :+ Zie wel die 'felle' ronding aan het ondereinde van de hals, dus de borst. Bij die van mij is dat veel vlakker lijkt wel.

Joy ken ik natuurlijk hihi :+ Knap ding <3

Babootje;
Rijfoto's heb ik totaal geen idee van, voor een leek ziet het er in ieder geval leuk uit :D
Mooie glans en mooie appeltjesss en ik hou van ronde billen :')

Joelle;
Zie dat het een kruising fries is en ben blij dat ze de rug niet heeft overgenomen want dat zie je volgens mij toch wel vaker bij Friezen dat ze zo wat een kommetje hebben in de rug. Ook weer mooi de appeltjes in de vacht

Ldev;
Korte nek, of lijkt misschien door foto? Maar misschien ook fjord eigen, daar heb ik geen verstand van.
Lijkt op de eerste foto wat breed tussen de voorbenen maar op de tweede zie ik het niet goed dus kan mis zitten

Faitherr;
Zie niet gelijk iets dat me opvalt dus lijkt me goed haha! Nog jong volgens mij? Of niet echt aan het werk?

x_janss;
Duidelijk aanwezige schouder, weet niet of dat goed is maar ik zie dat wel graag. Mijn jongste heeft het ook maar die is pas 2.
Vind die tweede foto wel een heel fijn ontspannen beeld geven! Echt een leuke foto!
Lijkt wat steil op de achterbenen te staan.

Paulaferro;
Kan niet echt wat zien hier op

Zie best wel wat foto's voorbij komen zonder op anderen te reageren, ik heb er ook weinig verstand van maar als je gewoon je mening geeft is het toch alleen maar fijn als anderen je daar op kunnen verbeteren moest het fout zijn?
Dus daar ga ik wat sneller overheen.

Eluna, leuk paard had niet gegokt dat het een draver was als ik haar zo zag. Erg ronde billen en borst, stevige hals denk ik? Dacht dat dravers wat ranker waren

Romy, lijkt wat overbouwd op de eerste foto en lijkt wel alsof de staart er bovenop geplakt is haha. Zit precies zo hoog.

Kikidegroot, lijkt ook wat overbouwd op die foto's en wat steil op de achterbenen

Coquette, kan hier niet echt wat op zien

Azmay;
Lichtjes overbouwd? Maar misschien zie ik ondertussen spoken.
Weinig bespierd maar dat is normaal als ze niet echt aan het werk is, die van mij zijn ook zo momenteel haha
Zie nu pas de zin onder je foto's, toch geen spoken :+

Suikermeisje;
Ohh mooi paard!
Kan hier eigenlijk niks aan opmerken, vind die er echt heel leuk uitzien!

Mloes, lekker ouderwets type. Zie ik wel graag. Verder niet echt goede foto

Rianne;
Hele rechte rug precies, met een knobbeltje in het midden lijkt wel.
Vind deze er verder ook wel goed uitzien!

Joanne;
Ja zij heeft wel zo'n Friezenrug een beetje, zie in de reacties dit ook voorbij komen maar ik vind het dan weer niet ZO fel opvallen als hier wordt aangehaald.
Brede borst ook? Maar wel een mooi paard en ik ben normaal niet zo van de friezen

Incello, leuk paard maar ik zie niet echt wat op die foto's. Ben niet zo ervaren en kan beter kijken naar standfoto's.


Heb echt mijn best gedaan en hoop dat ik mijn twee dikkies hier mag showen :)
Duke, 2 jaar

[ img ]

Dexter, 10 jaar. Recreatief bereden en voor de kar maar geen wedstrijden ofzo :)

[ img ]

[ img ]

Hals
[ img ]

[ img ]

Een oudere onder zadel maar hij blijft ongeveer zo want er is weinig veranderd in training

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-18 11:38 



 
Profiel   

Citaat
Faitherr;
Zie niet gelijk iets dat me opvalt dus lijkt me goed haha! Nog jong volgens mij? Of niet echt aan het werk?


Dat kijkt me inderdaad positief hahah, ze is net een paar daagjes 7, ze is van Winser-G en die staat er volgends mij wel om bekend dat de nakomelingen wat langer jeugdig blijven, zowel mentaal als fysiek, dat zou het dus kunnen zijn. En ik heb haar sinds september, toen had ze enkel buiten gereden en nog nooit dressuurmatig. Sinds toen lekker in de bak aan de slag gegaan. Maar nu alweer 1 a 2 maandjes rustig ivm. Overbelaste spier. Dus ze is wel weer wat teruggevallen in bespiering. Het valt me nog mee dat ze niet dikker is geworden!

Hier een foto van vandaag (niet de beste kwaliteit)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-18 13:21 



 
Profiel   

IncelloAndMe schreef
ik heb echt geen verstand van bouw dus ik kan me moeilijk over anderen uitspreken. Maar ik wil zeer graag bijleren en dat kan dan best beginnen bij mijn eigen paard! ik denk dat dit vrij goede foto's zijn om bouw op te beoordelen?

[ [url=m/xQW6eZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iHtgXB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LDfwEF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/efgRep.jpg]Afbeelding[/url] ]


en hier eentje van toen ik hem kocht als 3 jaars, niet meteen de beste foto maar het is maar ter vergelijking


[ [url=m/SaJlEs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Verkeerde volgorde, eerst bij een ander beginnen, daarna aan jezelf denken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-18 13:42 



 
Profiel   

Granoek: eerste jong paard dus nog niet uitgegroeid. Wat ik zie is paard met mooie, redelijk atletische benen voor zijn ras. Prima opwaarts gebouwd, heb er vertrouwen in dat die nog mooi zal uitgroeien. Laag kruis. Prima functionele hals, maar zou meer kap mogen van nature.

2e, iets overbouwd en vind het persoonlijk ook een wat grover paard. De rijfoto daarentegen wel weer mooi. Voorderest ook een prima bouw.
Lijken wel beide wat wijd te staan, dwz de achterhand ver naar achteren geplaatst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-18 13:52 



 
Profiel   

Faitherr schreef
Citaat
Faitherr;
Zie niet gelijk iets dat me opvalt dus lijkt me goed haha! Nog jong volgens mij? Of niet echt aan het werk?


Dat kijkt me inderdaad positief hahah, ze is net een paar daagjes 7, ze is van Winser-G en die staat er volgends mij wel om bekend dat de nakomelingen wat langer jeugdig blijven, zowel mentaal als fysiek, dat zou het dus kunnen zijn. En ik heb haar sinds september, toen had ze enkel buiten gereden en nog nooit dressuurmatig. Sinds toen lekker in de bak aan de slag gegaan. Maar nu alweer 1 a 2 maandjes rustig ivm. Overbelaste spier. Dus ze is wel weer wat teruggevallen in bespiering. Het valt me nog mee dat ze niet dikker is geworden!

Hier een foto van vandaag (niet de beste kwaliteit)
[ [url=m/b267ox.png]Afbeelding[/url] ]


Wat leuk een winser-G. Ik heb ook een winser G gehad. Idd lang jeugdig maar wel echt super werkwillig. Super fijn beestje was dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-18 14:05 



 
Profiel   

SBravour schreef
Granoek: eerste jong paard dus nog niet uitgegroeid. Wat ik zie is paard met mooie, redelijk atletische benen voor zijn ras. Prima opwaarts gebouwd, heb er vertrouwen in dat die nog mooi zal uitgroeien. Laag kruis. Prima functionele hals, maar zou meer kap mogen van nature.

2e, iets overbouwd en vind het persoonlijk ook een wat grover paard. De rijfoto daarentegen wel weer mooi. Voorderest ook een prima bouw.
Lijken wel beide wat wijd te staan, dwz de achterhand ver naar achteren geplaatst.


Oh dat is ergens wel een geruststelling, wat je over de jonkie zegt! Ik heb lang schrik gehad dat hij te kort van rug zou blijven en iel in de hals. Wat is kap? :)

Dexter staat inderdaad wat hoger achter, is ook wel een beetje rastypisch. Een stùk lomper en grover gebouwd inderdaad, ik zie dat nog wel graag maar zeker niet handig voor het rijden. Maar dat hoeft ook niet per se :) De voor- en achterbenen te ver van elkaar bedoel je? Dat is me nooit opgevallen :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-18 14:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen