Juna on tour, clinic van Dressuurmagazine

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Juna on tour, clinic van Dressuurmagazine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 20:54

Afbeelding


Afgelopen vrijdag werd ik gebeld, of ik de volgende dag met Juna (Firestone x Ixion xx) een clinic wilde rijden van Dressuurmagazine, gegeven door Anne en Lotte Meulendijks over het rijden van jonge paarden. Supergaaf natuurlijk, maar ook wel heel spannend, Juna wordt in juni vier jaar en ik zit er nu ongeveer drie maanden op (lees, drie keer per week zo'n 20 minuten), daarnaast hadden we nog niet op vreemd terrein geoefend... Eerst maar eens overlegd met mijn instructrice, die vond het een goed plan om te gaan, mooie gelegenheid om onder goede begeleiding wat ervaring op te doen!
Dus daar gingen we zaterdag, voor het eerst in de knotten, en een flink eind op de trailer, gelukkig kreeg ik op de plek van de clinic een stal voor Juna, ik was extra vroeg gegaan zodat ze nog een tijdje kon bijkomen van de trailerrit.

Wauw wat was ze braaf!! Ik ben zo ontzettend trots op dat kleine ding!! Het was best een indrukwekkende entourage, groot, publiek, fotografen, geluid op standje tien, toen ze het allemaal even gezien had was het geen enkel probleem meer. Wat heeft onze puppy veel geleerd op deze dag, echt te gek! We hebben mooie tips gekregen en moeten vanzelfsprekend werken aan meer kracht in de achterhand en het scherper worden aan de hulpen, dat deden we al en daar gaan we zeker mee door! Maar alles rustig aan, want het blijft echt nog een puppy!

We zijn qua rijden echt nog heel erg met de basis bezig, dat is ook wel te zien op de foto's en de filmpjes, ik vind het belangrijk dat er ontspanning is en dat ze lekker op lengte loopt. Ik rijd met bodyprotector omdat ze best heel spooky kan zijn en dan ineens vanuit het niets achterstevoren kan staan, maar daar was nu totaal geen sprake van!

Eerst even aan de hand de baan verkennen

Afbeelding

Tijdens de clinic

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En moe maar voldaan lekker uitstappen

Afbeelding

En wat stukjes film uit de clinic







Wij hebben genoten van deze spannende maar enorm leerzame dag!

margaret18

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:49

Gaaf hoor, een mooie gelegenheid om te oefenen.

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Juna on tour, clinic van Dressuurmagazine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 17:12

Nou precies, dat vond ik ook! Erg blij dat ik gegaan ben!

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Juna on tour, clinic van Dressuurmagazine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 11:08

Wat goed dat het zo is meegevallen! Het is altijd super als ze zo'n eerste ervaring goed kunnen beleven en mooi kunnen afsluiten :)

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Juna on tour, clinic van Dressuurmagazine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 17:13

Ja absoluut, zowel de trailerrit als het lekker oefenen in zo'n entourage zijn alleen maar positief geweest voor haar! Ik kan haar over een tijdje met vertrouwen meenemen op wedstrijd!

Siltris

Berichten: 48
Geregistreerd: 27-01-06

Re: Juna on tour, clinic van Dressuurmagazine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:32

Wat goed! En wat herken ik veel van Kate in Juna, grappig om te zien!
Dapper om in zo een entourage te rijden Lijkt me super spannend met zo een puppy
Maar jullie hebben het toch mooi gedaan, dus die ervaring kunnen je in je zak steken

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Juna on tour, clinic van Dressuurmagazine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 21:41

Haha, was ook spannend hoor! Maar eenmaal in de ring gaf ze zoveel vertrouwen, echt gaaf!!

Grappig he, hoe die halfzusjes dan zo op elkaar kunnen lijken! Uit wat voor een moeder komt Kate?

Siltris

Berichten: 48
Geregistreerd: 27-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:24

martinev schreef:
Haha, was ook spannend hoor! Maar eenmaal in de ring gaf ze zoveel vertrouwen, echt gaaf!!

Grappig he, hoe die halfzusjes dan zo op elkaar kunnen lijken! Uit wat voor een moeder komt Kate?


Kate haar moeder is Early lady, haar vader is Sir oldenburg en haar moeder een groninger:)
Dus ze is kwart gronings