Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dag Ripse Paardendagen (horseboarden, working equitation)

 
Profiel   

Wauw wat een heerlijk evenement zijn de Ripse Paardendagen toch! Veel kleiner dan bijvoorbeeld Horse-event, maar alle demo's komen super dichtbij en krijgen ook de tijd voor wat achtergrond informatie, hier een paar foto's die een vriendin en ik zelf hebben geschoten (sommige staan ook op de websit van de paardendagen, superleuk). En die ik jullie niet wilde onthouden! Qua demo's heb ik gezien: langeteugelen, vrijheidsdressuur, paardengedragsdeskundige, working equitation, horseboarden, wakeboarden met paarden, kur op muziek, koerijden, koedrijven, oefencross, haflingerhengst dressuur demo op Z niveau, ponyrennen, caroussel, indianenkur met een fries, trickriding en een succesvol renpaard van de baan die opgeschoold is tot dressuurpaard. Ik heb genoten, met mijn kleine nichtje die ik kwijt was aan het ponystappen en de luchtkussens; doei!!

Hoogtepunten wat mij betreft;

Op 1: Working Equitation met Ton Duivenvoorden.

[ img ]

Eerst een half uur uitleg en show van onder andere de speedtrail. Maar ook uitleg over de losse onderdelen, hoe de weg naar de speedtrail verloopt. Super leerzaam. Veel begrip voor de fouten van het paard en een waanzinnige rijstijl.
Ook gebruik van een manegepaard en ruiter om te laten zien dat het spelenderwijs aangeleerd kan worden en dat het dus eigenlijk voor iedereen is. Manegepaard wist niet wat hem overkwam joh! Was een vrolijke zilverappel tuiger met een maanoog dus ook een bijzondere verschijning. Daarna een half uur koeiendrijven met jong melkvee uit de groepsstal op het erf (die zijn dus geen paarden gewend, tenminste in de verte niet dichtbij). zo mooi om het eigen initiatief bij de paarden te zien en de minimale communcatie voor het maximale resultaat. Echt genoten! Daarna nog even een praatje met Ton staan maken want die mengde zich in het publiek. Heel toegankelijk!



Op 2: Horseboarden! 6 teams van horseboarding NL die lieten zien wat horseboarden inhoud.


[ img ]

[ img ]


1 moment op de dag mochten mensen het zelf komen proberen, ik heb het gedaan (zijn helaas geen fotoos van) en ik zal je zeggen; onmogelijk! Terwijl ik kan snowboarden!
In de middag hadden ze een vette demo wedstrijd en dat ging echt heel hard! Ze zetten een strakke show neer en het publiek stond op de banken! Ik denk qua adrenaline de beste show van de dag, samen met het wakeboarden met het paard (ook door hen georganiseerd!) Mijn complimenten gaan uit naar Marjolijn van Fast&Furious die alles vol humor presenteerde, super goed uitleg gaf van het hoe en waarom EN zelf reed en dus zelfs live verslag deed van haar ronde _/-\o_ . Ze was echt enorm respectvol naar haar paard en eigenlijk alle teams belonen ook veel! Het deed me goed te zien hoe opgewekt en goed de paarden er uit zagen en wat een diervriendelijk optreden het was (op 1 team na die wat roekeloos en onbehouden reed), ondanks de snelheid.

Op 3: Trickriding met Talitha Metselaar,

[ img ]


[ img ]


Meisje is duidelijk bezig met veiligheid en dankzij de outfit, goede (harde) muziek en waanzinnige stunts zet ze zichzelf echt op de kaart! Ze gaf nog een kort stukje uitleg en introductie en daarna was het tien minuten actie!! Mensen mochten na afloop ook nog met haar paard op de foto en ondanks zijn grasbuikje (na een lichte blessure begreep ik) zag hij er ook supergoed uit! Sympathieke act! Leuk om op grote EN kleine evenementen neer te zetten!

Verder genoten van:


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-18 11:47 



 
Profiel   

Wat heb je het evenement leuk op de foto gezet en fijne uitleg erbij! Ik was niet bekend met dit evenement, maar deze komt na je enthousiasme hierover wel op mijn lijstje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-18 21:42 



 
Profiel   

Dankjewel, het was ook echt heel leuk! Andere foto-credits zijn voor Sasja van Driel, zo fijn als je samen zulke leuke plaatjes kan schieten van zo'n leuk evenement!
Volgens mij zijn de trickrider, horseboarders en het vrijheidsdressuurmeisje bokkers, maar weet hun bokt namen niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-18 10:49 



 
Profiel   

Leuke foto's. Ziet er uit als een leuke dag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-18 18:19 



 
Profiel   

Ik zat serieus naar die koe te kijken en dacht, wat heeft dat paard rare hoeven :') toen zag ik pas dat het een }:0 was :+

Leuke plaatjes :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-18 20:36 



 
Profiel   

Wat een leuke dag en divers programma! En erg leuk Ton en de knappe Staccato op de foto te zien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-18 20:37 



 
Profiel   

Jaaa geweldig weekend de Ripse dagen!
Goeie fotoos gemaakt en leuk dat Boumi & ik in je topic staan, hij vond het erg leuk evenals ik hahaha
Wat hadden we er geweldig weer voor ook, echt top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-18 20:52 



 
Profiel   

SusanH schreef
Ik zat serieus naar die koe te kijken en dacht, wat heeft dat paard rare hoeven :') toen zag ik pas dat het een }:0 was :+

Leuke plaatjes :j

Ik moest zo lachen om de peeskapjes, serieuze sh*t hoor! Jammer dat de koe vooral naar huis wilde en op haar route nam ze een geluidsbox en hek mee :') ik heb haar ooit eerder gezien met een koe, en die demo ging op rolletjes, deze demo rolde ze vanaf...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-18 09:04 



 
Profiel   

Jolene85 schreef
Jaaa geweldig weekend de Ripse dagen!
Goeie fotoos gemaakt en leuk dat Boumi & ik in je topic staan, hij vond het erg leuk evenals ik hahaha
Wat hadden we er geweldig weer voor ook, echt top!


Ben jij degene op de voorgrond?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-18 09:05 



 
Profiel   

Wat een leuke foto's :-)

MIsschien ook maar weer eens naar toe gaan :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-18 09:12 



 
Profiel   

nog nooit van gehoord en ik ga er zeker een keertje naartoe! en wat een mooie duidelijke actie foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-18 09:41 



 
Profiel   

Superleuk!! Dankjewel voor de complimenten aan ons adres, zal het doorgeven aan de organisatie en de horseboarders! En iedereen die een keer wil gaan kijken; doen! Het is gratis ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-18 12:16 



 
Profiel   

Wat een spectaculaire foto's!! Daar ga ik zeker eens heen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-18 16:22 



 
Profiel   

@bonita; ja klopt, hij ging lkkr hard en hij werd 1ste van zijn categorie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-18 19:16 



 
Profiel   

Grappig te zien hoe dat ontzettend gegroeid is. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-18 19:19 



 
Profiel   

De trick rider zit inderdaad op bokt, gelukkig had je me al gevonden!
Wat een onwijs leuke feedback heb je geschreven, daar doen we het voor :D
Hidalgo had spontaan een slokdarmverstopping, dus de week ervoor had hij wat dagen rust en hij is er zo eentje die al dik wordt als hij naar eten kijkt -O-

Ik ben ook heel blij dat je een goede foto van het staan hebt, die zijn heel schaars dus blij mee! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-18 10:54 



 
Profiel   

Surprise_Boy schreef
De trick rider zit inderdaad op bokt, gelukkig had je me al gevonden!
Wat een onwijs leuke feedback heb je geschreven, daar doen we het voor :D
Hidalgo had spontaan een slokdarmverstopping, dus de week ervoor had hij wat dagen rust en hij is er zo eentje die al dik wordt als hij naar eten kijkt -O-

Ik ben ook heel blij dat je een goede foto van het staan hebt, die zijn heel schaars dus blij mee! :D


Oh ja sorry, je zei zoiets over zijn slokdarm. Ik heb ook een andalusier die al van de lucht dik raakt
Was echt een leuke show!denk dat t ook een leuke sfeer was om voor op te treden? Nogmaals chapeau!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-18 20:39 



 
Profiel   

Geeft niet! Denk dat hij liever een blessure had gehad, een nachtje vasten is zwaar voor hem :(:)
Het is zo jammer als lucht dat met ze doet...

Dankjewel! Het was zeker een hele leuke sfeer, echt een heel fijn evenement en top geregeld. Ook leuk dat er een vragenrondje was, altijd leuk als mensen geïnteresseerd zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-18 09:55 



 
Profiel   

TurdusMerula schreef
Grappig te zien hoe dat ontzettend gegroeid is. :)

Bedoel je het evenement?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 09:40 



 
Profiel   

Over minder dan 2 weken is het weer feest! Ripse Paardendagen 2019, met wederom het horseboarden maar ook dressuur door Jeroen Hamelink, dressuur versus western, shires kur op muziek, boogschieten te paard, trailerladen demo, vrijheidsdresuur met ezeltje en pony, ponyrennen, mennen, zelf horseboarden. Ik ga weer foto's maken! (moest jullie helpen herinneren als het weer was)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 20:46 



 
Profiel   

Geinig, wie komt er voor dressuur vs western?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 23:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen