Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Correcte prijs dressuurpaard

 
Profiel   

Als ik het filmpje zie dan is het dier geen €6000 waard. Maar het filmpje is dan ook wel twee jaar oud. Het hoofdschudden is wel een aandachtspuntje mijns inziens. Doet hij dit nog steeds? Op het filmpje wordt hij ontzettend belabberd gereden wat ook weer een heel vertekend beeld kan geven.
Is de moeder niet bekend bij jou of in het algemeen niet?

Ik vind het geen bijzondere beweger en zou hier zelf maximaal tussen de €3500 en €4000 voor betalen. De vader is een goed paard maar op dat paard noch op het papier kun jij rijden.

Ik zag hier eerder iemand opperen dat je een goed lopend M-paard kunt kopen voor die prijs maar dat durf ik in twijfel te trekken. Daar zit een addertje onder het gras.

@Uppendo, wat jij opsomt is de investering die het paard gekost heeft. De waarde is echt de slachtwaarde en de rest is emotionele waarde. De investering en de waarde zijn niet gelijk aan elkaar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 16:52 



 
Profiel   

Urbiezira schreef
De prijzen op de markt zijn IMO bizar hoog momenteel, dus denk dat ze een braaf, redelijk jong paard zoals deze, óók zonder niveau makkelijk voor 6000 kunnen verkopen. Of ie dat waard is weet ik niet, maar mijn indruk is dat brave paarden gaan als zoete broodjes ook al is de prijs in verhouding te hoog voor het niveau.


Hiermee eens. Denk dat ze hem makkelijk kwijt raken voor dat geld (mits beetje fatsoenlijke fotos/video ipv dit filmpje) dus laat je niet gekmaken door mensen die hier richting de helft van de prijs gaan. Dat was 2 jaar geleden heel reëel geweest maar nu echt niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 16:54 



 
Profiel   

Ik was diegene die zei dat je voor dat bedrag een M-paard kan kopen. Ik heb er hier in de buurt de afgelopen tijd een paar voor dat bedrag zien vertrekken. Netjes goedgekeurd en opgeleid. :)

En de waarde is écht meer dan slachtprijs. Ik vind dat zo'n dooddoener altijd. Zonder al die kosten die ik opsomde zou het paard er niet geweest zijn, dus dan is zeker een percentage daarvan wél waarde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 16:55 



 
Profiel   

upendo schreef
sanso schreef
Waarde van een paard is slachtprijs + emotie. Hoeveel betekend het dier voor je.
Persoonlijk zou ik er geen €6000 voor neerleggen.

Dat is zo'n onzinkreet.

Waarde van een paard = dekgeld + opfokkosten + beleer-/trainingskosten + medische kosten.
Dus dat is wel iets meer dan de slachtprijs. Dat dat er niet voor gevraagd wordt over het algemeen is mooi meegenomen. ;)


Wat jij beschijft is de ''Capital invested'' waarde van het dier :)

Want stel dat je een paard hebt met medische problemen, dan is die het bedrag via jouw rekensom zelden waard

Vergelijk het met een huis gekocht tijdens een boom. Eigenaren hebben ook nog eens gedecoreerd naar hun eigen, maar vreemde stijl.

Indien ze verkopen het als de markt minder loopt gaan ze echt niet al hun geld er terug uit halen hoor.


Laatst bijgewerkt door FatCat op 18-06-18 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 16:55 



 
Profiel   

Ik vind hem die prijs wel waard mits hij medisch in orde is. Brave paarden zijn goud waard! Ik heb liever een braaf paard met iets mindere gangen dan een stout paard met topgangen... Hij wordt op het filmpje niet optimaal gereden maar ik denk dat er wel potentieel in zit!
Ik denk dat ik 5000 zou bieden en kijken of het bod wordt aanvaard :)


Laatst bijgewerkt door xAnthea op 18-06-18 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 16:55 



 
Profiel   

upendo schreef
sanso schreef
Waarde van een paard is slachtprijs + emotie. Hoeveel betekend het dier voor je.
Persoonlijk zou ik er geen €6000 voor neerleggen.

Dat is zo'n onzinkreet.

Waarde van een paard = dekgeld + opfokkosten + beleer-/trainingskosten + medische kosten.
Dus dat is wel iets meer dan de slachtprijs. Dat dat er niet voor gevraagd wordt over het algemeen is mooi meegenomen. ;)


Dan zouden mijn senioren onbetaalbaar zijn als je het zo rekent. Als je winst wilt maken op (oudere) paarden wens ik je veel succes. Mijn fjord van 21 zou je dan voor minstens €25000 moeten kopen gezien die dat minimaal heeft gekost in zijn leven :j

Recenter filmpje met eventueel jou als ruiter erop zou ons wel meer helpen TS

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 16:56 



 
Profiel   

FatCat schreef
Wat jij beschijft is de ''Capital invested'' waarde van het dier :)

Want stel dat je een paard hebt met medische problemen, dan is die het bedrag via jouw rekensom zelden waard

Dat ben ik helemaal met je eens, maar slachtprijs + emotionele waarde is een uit de lucht gegrepen iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 16:57 



 
Profiel   

FatCat schreef
Wat jij beschijft is de ''Capital invested'' waarde van het dier :)

Want stel dat je een paard hebt met medische problemen, dan is die het bedrag via jouw rekensom zelden waard


Inderdaad! Uppendo maakt geen onderscheid tussen de investering en de waarde en die liggen mijlen ver uit elkaar vandaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 16:58 



 
Profiel   

Zoals meerder mensen zeggen zijn de prijzen momenteel gewoon ontzettend hoog.. Ik weet dan ook niet wat dit paar dan ongeveer zal moeten kosten.. Maar wat ik je wel kan vertellen is dat een braaf, goed, eerlijk, betrouwbaar en fijn paard héél veel waard is. Ik heb liever 'een minder paard' dat wel super braaf en betrouwbaar is dan een 'geweldig paard' waar ik niet lekker mee overweg kan. De prijs moet natuurlijk niet te gek worden en je moet het geld er voor (over) hebben, maar je kan beter een beetje te veel betalen en ontzettend blij zijn met je beestje.


Zoals meerdere mensen al hebben gezegd, wordt het paard niet lekker gereden op het filmpje. Onder haar liep hij dan ook niet top, ook niet dramatisch slecht hoor. Wat betreft het hoofdschudden heb ik geen verstand van, maar vaak is er ook een hoop te wijten aan het rijden van de ruiter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 17:01 



 
Profiel   

upendo schreef
FatCat schreef
Wat jij beschijft is de ''Capital invested'' waarde van het dier :)

Want stel dat je een paard hebt met medische problemen, dan is die het bedrag via jouw rekensom zelden waard

Dat ben ik helemaal met je eens, maar slachtprijs + emotionele waarde is een uit de lucht gegrepen iets.


Het is idd niet helemaal correct, want hoe heeft een dier al emotionele waarde als je deze nog niet kent.

Maar ik snap wat ze probeerd te zeggen: Het is waard wat iemand anders ervoor wil betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 17:01 



 
Profiel   

Mirjam1202 schreef
Zoals meerder mensen zeggen zijn de prijzen momenteel gewoon ontzettend hoog.. Ik weet dan ook niet wat dit paar dan ongeveer zal moeten kosten.. Maar wat ik je wel kan vertellen is dat een braaf, goed, eerlijk, betrouwbaar en fijn paard héél veel waard is. Ik heb liever 'een minder paard' dat wel super braaf en betrouwbaar is dan een 'geweldig paard' waar ik niet lekker mee overweg kan. De prijs moet natuurlijk niet te gek worden en je moet het geld er voor (over) hebben, maar je kan beter een beetje te veel betalen en ontzettend blij zijn met je beestje.


Ik zou een braaf paard van 7 jaar (waar ik een klik mee heb) ook zo voor 6000 kopen op de markt momenteel. Niveau rij je er wel in; een sensibel/niet braaf karakter rij je er niet uit. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 17:03 



 
Profiel   

Jolynne schreef
Ik moet zeggen dat ik op basis van het filmpje het paard geen 6.000 waard vind, paard word namelijk enorm ongunstig gereden door de ruiter..maar geeft wel een braaf paard, als deze zich zo laat rijden. Zou deze eerder max. 4.000 a 4.500 schatten. In ieder geval altijd laten keuren, zowel klinisch als rx.



Met een handiger ruiter als deze is dit paard zeker 6000 waard. Paard heeft potentie van gemiddeld tot meer. wat enkel door de ruiter wordt belemmerd tot het rijden zoals op het filmpje.

Durf te wedden dat wanneer het dier 3 weken in training staat bij een kundigere ruiter je zo meer kunt vragen.

Dus ik ga met de verkopende partij mee! De vraagprijs past wel. Als zou ik hem wel adviseren een andere ruiter te laten rijden voor op het filmpje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 17:12 



 
Profiel   

Ik vind die 3000-4000 die hier genoemd wordt wel erg laag. Kijk eens op sporthorses in die prijsklasse: 17 jaar oud, geblesseerd, karakterpaard, niet geschikt voor beginners, niet geschikt voor de sport.. En de fijne paarden in die prijsklasse die al 3 maanden te koop staan, daar is ook echt wel wat mis mee.
Voor een braaf en gezond paard met nette bewegingen vind ik 5000-6000 vrij normaal. Je kunt van dit paard best wat leuks maken, en ik ga er adhv je omschrijving vanuit dat ze nu wat fijner is dan 2 jaar geleden. Ze is op die video nog wel heel groen.
Daarbij, je weet wat je koopt, met dit paard kom je niet meer voor verrassingen te staan. En dat is imo ook wat waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 17:14 



 
Profiel   

Ik vind als ik deze video zo zie, de 6000 wel wat aan de te hoge kant.

Aan papier heb je eigenlijk niets, enkel wetenschap waar hij van is en het ras, het dier zelf moet ook wat kunnen laten zien en bewijzen en het is een ruin, dus ermee fokken kun je ook niet. Daarom zegt papieren mij niet zoveel als het gaat om de waarde van het dier.

Hoe is hij nu eigenlijk?
Filmpje is 2 jaar oud.

En zeker laten keuren.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 17:30 



 
Profiel   

Ik zie vooral een jong paard. Balans en souplesse (loopt onder je uit, geen vloeiende overgangen, onrustig met hoofd en staart) missen nog. Maar dat lijkt me prima te leren.

Ik zou er 4000-5000 voor geven maar ik hou persoonlijk niet van dit type paard (bouw).

Het licht er net aanwat jij ervoor kwijt wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 17:50 



 
Profiel   

Ragdollcat schreef
Ik vind als ik deze video zo zie, de 6000 wel wat aan de te hoge kant.

Aan papier heb je eigenlijk niets, enkel wetenschap waar hij van is en het ras, het dier zelf moet ook wat kunnen laten zien en bewijzen en het is een ruin, dus ermee fokken kun je ook niet. Daarom zegt papieren mij niet zoveel als het gaat om de waarde van het dier.

Hoe is hij nu eigenlijk?
Filmpje is 2 jaar oud.

En zeker laten keuren.......

Papier heeft zeker wel waarde, ondanks dat het een ruin is. Er word bij sportpaarden altijd gevraagd naar de afstammeling plus het dekgeld is een stuk hoger als bij een onbekende hengst, hierdoor heeft het paard ook meer waarde. Een paard met een goed papier mag ook zeker meer kosten aangezien er ook geld in is geïnvesteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 18:01 



 
Profiel   

Isharya schreef
Ik rij nu een tweetal jaar met een heel fijn paardje genaamd Special.
Binnenkort wil de eigenaar hem verkopen, maar ik krijg eerst de kans om dit te doen.
Ik wou alleen even jullie ervaring/mening weten ivm zijn aankoopprijs.

Wat meer informatie over Special (In de link hieronder een video van hoe hij vorig jaar liep, op 5j)
- Hij is net 7 jaar geworden
- Vader is Special D, gekende dressuurhengst
- Moeder weet ik niet
- Hij loopt soepel en wordt makkelijk nageeflijk
- Heeft een topkarakter, altijd rustig, zelfs als hij bang is, bokt of steigert nooit!
- Fantastisch paard in de omgang, geen gebreken en altijd rustig.
- Heeft nog geen wedstrijdervaring
- Is ook braaf op wandeling, als hij bang is van iets, gaat hij gewoon stilstaan en doet verder niets.
- Heeft normale gangen (zie video in link)

https://www.youtube.com/watch?v=BP_1JRjsnVk

De eigenaar vraagt 6000€ voor hem. Is dit een correcte prijs? Ik wil namelijk zeker de eigenaar niet oplichten door veel te laag te bieden, maar ik wil uiteraard zelf ook niet opgelicht worden, aangezien ik nog maar net afstudeer en dus ook niet over bijzonder veel financiële middelen beschik en nog voor vrij veel kosten sta. Eigenlijk komt deze koop niet echt gelegen voor mij, maar het is kopen of dit paardje kwijtspelen en dat zou me enorm veel verdriet doen, want ik heb nog maar zelden zo'n goeie band gehad.

Graag hoor ik jullie idee/mening hierover!


Paard word enorm slecht gereden en is achter niet altijd even rad. Kan door het rijden en de slechte aanleuning komen maar..ik zou je aanraden om dit paard in ieder geval niet te kopen zonder rontgenologische keuring.

Voor de rest is een goed karakter alleen al goud waard, en de prijzen liggen momenteel inderdaad bizar hoog dus e6000,- is een realistische vraagprijs. Je kan er e1000,- of e500,- onder bieden en van die e500,- de keuring betalen. Bij afkeur kosten verkoper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 18:07 



 
Profiel   

Bedankt voor al jullie reacties! Sorry voor de oude video, dat ben ik inderdaad zelf en was toen inderdaad iets te veel bezig met hem aan de teugel proberen te rijden zoals velen van jullie opmerkten.
Een recentere video heb ik helaas niet en kan ik ook niet meteen (laten) maken.

Het is inderdaad een ruin! was ik nog vergeten te vermelden.
Hij loopt tegenwoordig wel al beter, mooiere balans en dat hoofdschudden doet hij niet meer
(Ik ben kort na dit filmpje even helemaal terug naar de basics gegaan)
Hij loopt nog steeds niet fantastisch, daarvoor is hij veel te weinig gereden geweest.
Ik rij hem al 2 jaar voor de eigenaar omdat zij er te weinig tijd voor heeft, helaas staat hij best
ver weg en heb ik zelf een hele zware studie, waardoor ik zelf hem ook niet voldoende kon rijden.

Dat zijn ook dingen die volgens mij een rol spelen in de prijs. Alles wat hij kent en kan heb ik hem
mee met de eigenaar geleerd, waarbij de eigenaar ook niet echt bijzonder veel beter rijdt dat ikzelf.

Ik heb ook absoluut geen wedstrijd ambitie, ik wil gewoon een fijn paardje om me mee te ontspannen
en waar ik een goede band mee heb. Ik heb ook een goed contact met de eigenaar en zij wil liefst dat ik hem koop, dus ik hoop op dat vlak inderdaad te kunnen onderhandelen.

Ik heb in ieder geval wel al wat een beter beeld gekregen aan wat ik me mag verwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 18:16 



 
Profiel   

Goed laten keuren iig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-18 08:32 



 
Profiel   

Het is geen hele gekke prijs. Wat ik zou proberen is keuren en ergens tussen de 5 en 6000 uit proberen te komen, dan kun je er vast een fijn recreatiepaard aan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-18 09:05 



 
Profiel   

Normaal gesproken krijgt een ruiter van een paard (die het paard dan ook wel wat verbeterd heeft, wat geleerd heeft e.d.) een x bedrag van de verkoopwaarde van het paard. Vanwege de tijd e.d. die de ruiter erin heeft gestopt. Wellicht kan je zoiets voorstellen, dat als jij er niet was geweest het paard nog veel minder had gekend en dat daardoor de prijs voor jou (dus een korting) lager kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-18 09:15 



 
Profiel   

Geen verkeerde prijs mits hij idd klinisch/rx goed is. Ik doe geen handel meer maar anders had ik zo interesse gehad. Het is een heel leuk paard om te zien, super karakter, ook nog zwart, zo te zien een mooie maat. Aanleuning is op het filmpje niet goed, maar dat heb ik in mindere mate ook gezien op het moment bij paarden die op de 20. 000 zitten. Gangen zijn niet spectaculair maar hoeft ook niet, draf kan je sterk verbeteren. Als dit een gezond paard is zou het in ieder geval al minimaal Z moeten kunnen gaan lopen. Als ik zo'n paard naar huis zou halen, dan wordt ie getoiletteerd, ingevlochten en in de witte bandages op de foto gezet en dan staat daar ineens een plaatje van een paard. Daarbij in training en de prijs schiet omhoog, zeker op dit moment. Voor jou is dit allemaal niet belangrijk, je hebt geen wedstrijdambities, maar wel een klik met het dier. Ik zou hem dan voor die 6000 niet laten staan, maar van de prijs zoveel mogelijk af proberen te krijgen in het belang van jouw eigen portemonnee. Vind er maar eens een waar je dezelfde klik mee hebt en die zo vertrouwd voor je is als deze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-18 09:20 



 
Profiel   

Ik kan me helemaal vinden in de eerste en laatste zin van Mousmous. Een paard waar je met plezier en een vertrouwd gevoel opstapt is goud waard, dan is iets meer betalen dan de absolute minimumprijs op basis van afstamming, bouw en sportresultaten helemaal niet erg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-18 09:35 



 

Eens met Lon :) en daarom zou ik epersoonlijk er ook zeker voor gaan TS!

Al schrik ik anderzijds ook wel van de huidige prijzen. Mijn op L/M-getrainde merrie kostte 15 jaar geleden € 4000,00, en dat was inclusief zadel, hoofdstel, een hele stapel dekens noem maar op. Verder een heel chique paardje om te zien (in die tijd).

Dus ik moet wel even slikken als een basispaard tegenwoordig € 6000,00 mag kosten. Maar goed als je weet wat een goed gefokt KWPN-veulen al niet kost...

Maar goed dat is off-topic :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-18 13:20 



 
Profiel   

Djali, dit is geen basispaard, tenminste wij zien als basispaard het gelderse paard. Het meer ouderwetse type. Maar deze heeft als vader Special D, en die is van Metall. Dus niet echt een basispaard. Tenzij je de africhting bedoeld?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-18 18:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen