Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 126 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pas herstelde blessure paard kopen

 
Profiel   

Vraagje.

Ik heb interesse om een paardje van een kennis over te kopen.
Het paardje is pas hersteld van een peesblessure .
De dierenarts zei dat ze groen licht krijgt maar dat dat uiteraard altijd een gevoelige plek blijft.
Ze had een ontsteking van de sesam elementen. En een scheurtje in de pees.
Ook is het been blijvend gezwollen.
Op de echo is er niets meer te zien en ze mag terug recreatief werk verrichten. Liefst vooral op hardere ondergrond of buitenritten.

Het betreft een papierloze merrie van 156 groot en 8 jaar oud.
Tuigpaard typje. Grover gebouwd.

Wat vinden jullie een redelijke prijs voor dit paardje.
Ik hoef geen commentaar met : zou je dit paard wel komen etc.
Ik vraag enkel wat jullie een realistische prijs vinden voor dit paardje in deze toestand.

Groetjes
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 22:52 



 
Profiel   

Pfoe..
Vind ik erg lastig.
Persoonlijk denk ik dat ik zeker niet hoger zou gaan dan 1500,- incl spullen. En dan wel als het paard goed verkeersmak is. Je mag immers geen bakwerk meer doen zo te lezen, en er is toch een risico dat dit terug gaat komen. Ze is ook niet interessant voor de fok gezien maat en papierloos, alleen voor vermeerdering.


Hou er wel rekening mee dat als dit terug komt, er wellicht hoge dierenartsrekeningen aankomen of je helemaal niks meer met het beestje kan.


Laatst bijgewerkt door Celiien op 20-06-18 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 22:56 



 
Profiel   

Er zitten zowiezo geen spullen bij. Dus aub graag info exclusief spullen. Het gaat enkel om het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 22:58 



 
Profiel   

Ik zou er echt niet meer dan 1500 euro voor over hebben, blijft een zwakke plek en er zullen hogere kosten aankomen met nacontrole en eventuele terug val .

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 22:59 



 
Profiel   

Dan maximaal 1000,- exclusief. Je koopt immers een risico paard met (eventueel blijvende) gebreken. Hoe ziet de DA het in de toekomst? Is het alleen voorlopig op de harde ondergrond, of is dat gewoon ‘permanent’

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 23:00 



 
Profiel   

Ik vind 1500 heel dik betaald voor een beest waar je alleen op harde bodem recreatief mee kan hobbelen.

Ik zou zeggen de slachtprijs + wat het beest jou emotioneel waard is

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 23:01 



 
Profiel   

Hij raad het af om nog zwaar piste werk te doen. Om zo te voorkomen dat ze vervalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 23:02 



 
Profiel   

500 tot 1000 euro is denk ik heel redelijk voor dit paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 23:04 



 
Profiel   

Wat heb je er voor over? Het is een paard met een fors risico. Slachtprijs ruwweg een euro per kilo. Maar je loopt het risico op flinke medische kosten daarna.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 23:06 



 
Profiel   

Ook nog even bij zeggen dat ze nog aan het heropbouwen is met i terval training. Dus enkel stappen en korte stukjes rechtdoor draven en dan steeds meer en vaker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 23:06 



 
Profiel   

Ts, ik ben benieuwd.. wat vragen ze ervoor?
Edit: dus het is nog niet te zeggen hoe ze reageert op echt het naar buiten gaan ?
Dan zou ik zeggen max 500,-. Echt niet meer. Stel je bent ‘opgbouwd’, gaat een stukje stappen buiten en bam het is weer knetterhard terug..


Laatst bijgewerkt door Celiien op 20-06-18 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 23:07 



 
Profiel   

Ik weet nog niet wat ze ervoor willen. Ze zouden het onderling bespreken. Maar ik wil even oriënteren wat realistisch is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 23:08 



 
Profiel   

Wat is jou interesse in het paard als ik vragen mag? Rij je hem al jaren bij of verzorg je het dier al jaren.
Niet aanvallend bedoeld of iets maar ben wel nieuwsgierig waarom je juist voor dit paard zou willen gaan. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 23:08 



 
Profiel   

Ja ik ken het paardje al erg lang. Dus ze heeft voor mij wel emotionele waarde. Maar ik ga mezelf niet in de problemen werken voor haar te kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 23:10 



 
Profiel   

Eerlijk.. Ik zou hier niet meer dan 500 voor geven, en zelfs dat vind ik aan de hoge kant.
Denk aan alle tijd, geld en energie die je erin moet steken. En dan maar hopen dat ie geen terug val krijgt of nog erger geblesseerd raakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 23:10 



 
Profiel   

Ik zou zeggen €500-750 max. Vanwege het gebruiksdoel en risicos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 23:13 



 
Profiel   

Ik zou voor mezelf wel heel duidelijk op een rijtje willen hebben wat jij wil. Wil je graag een bosrit paard of eigenlijk wel wat meer. Paard is nog maar 8 en als die verder gezond is zou die in principe nog heel wat jaar meegaan. En opnieuw verkopen lijkt me geen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 23:17 



 
Profiel   

Ik heb zelf al 2 paarden die in de spier kunnen als ik dat zou willen. Dus ja ze zou enkel dienen voor recreatief . En ik heb gelukkig weide aan huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 23:19 



 
Profiel   

Heel eerlijk gezegd zou ik aan een 'symbolisch' bedrag rond de slachtprijs denken en meer niet.
Jouw kennis heeft veel geluk dat jij het paard over wil nemen en een goed huisje wil bieden in deze toestand. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 06:04 



 
Profiel   

Ik denk dat je de enige koper zal zijn of een handelaar die haar weer verkoopt als "niks mis mee" .

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 06:10 



 
Profiel   

Eigenlijk vind ik een dergelijk paard voor een symbolisch bedrag van €100 wel betaald. Zeker als je het dier een fijne plek te bieden hebt. Maar ik denk dat de praktijk dichter bij de €500 die al eerder aangegeven ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 06:14 



 
Profiel   

Ik vraag mij eigenlijk af waarom iemand überhaupt zo een paard wilt verkopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 06:15 



 
Profiel   

Eerlijk? Zo'n dier zou geschonken moeten worden in mijn ogen. Als eigenaar mag je blij zijn als iemand zo'n dier een goed tehuis wil geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 06:32 



 
Profiel   

500 tot 750 euro en echt niet meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 06:38 



 
Profiel   

DatBenIkNou schreef
Eerlijk? Zo'n dier zou geschonken moeten worden in mijn ogen. Als eigenaar mag je blij zijn als iemand zo'n dier een goed tehuis wil geven.



Mee eens ! Ga daar maar eens met de eigenaar over hebben. Als jij het paard niet koopt waar gaat het dan naar toe? Mocht de eigenaar dit niet willen dan niet meer dan de 300 euro. Jij gaat een paard kopen waar je altijd heel voorzichtig mee moet zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 06:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 126 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen