Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat vinden jullie vd bespiering/bouw v mijn paard?

 
Profiel   

Eerst graag zelf paarden beoordelen, ook al heb je daar niet veel ervaring mee! :)

Roulette; Rug en achterhand vind ik toch een aandachtspunt. Rug loopt wat gezonken na de schoft maar is dan weer redelijk plat op het kruis. Achterhand is arm bespierd. Vind de connectie met flank/buik/achterhand apart, vooral op de laatste foto. Nek is hoog ingezet, lang, en arm bespierd. Ook neiging tot onderhals.

Pink88; Bovenlijn nek mag gespierder. Pony mag ietsje afvallen, maar is nu ook weer niet té dik. Iets kort in de rug.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 16:46 



 
Profiel   

Roulette_ schreef
Leuk dat er hier weer leven is!
Dan ben ik ook wel benieuwd wat jullie van de bouw/bespriering van Eva vinden.
Eva is KWPN, nu 3 maanden van mij en wordt ongeveer op B niveau gereden (ze kan veel meer)

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Meest recente maar helaas kwalitatief niet zo goede rij foto:
[ Afbeelding ]



Hmm mooi rank gebouwd. Wel heel weinig bespiering in de achter hand. Daar mag echt nog wel wat bij. Eigenlijk is de gehele bovenlijn behoorlijk onderbespierd. Hoe oud is ze?

En ze staat behoorlijk stijl.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 16:55 



 
Profiel   

Net met een wat groter scherm nog naar de laatste paar combinaties gekeken. Blijft heel lang kijken wat mij opvalt en vooral waarom me dat op valt, maar dat is eigenlijk ook het leuke van dit topic.

Yltje, omdat de foto's zo anders zijn vind ik het lastig beoordelen, maar volgens mij zijn jullie goed vooruit gegaan! Wat vetjes erbij, maar ook algemeen vind ik haar er uit zien alsof ze nu beter in haar vel zit.

Arianne, ik zie vooral een erg jong paard, wel een leuke! Veel plezier samen!

Pinky, leuk stippeltje! Wat mij op valt is een flinke kont met een wat lage staartaanzet. Heb het idee dat hij iets overconditie heeft (al vind ik het voor zo'n kleintje best meevallen, dat zijn soms echt propjes ;) ) Lastig om met al dat haar en het tuig wat er voor zit (in combinatie met mijn gebrek aan kennis) er meer over te zeggen, jullie zien er wel allebei uit als een combinatie die erg serieus en fanatiek aan het werk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 16:59 



 
Profiel   

[ img ]dit was in oktober.


[ img ] dit was in januari.



[ img ]dit was in mei.



[ img ]
[ img ]
[ img ]

Dit was gisteren. Helaas niet echt een mooie foto van de zijkant gemaakt.


Brand los!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 17:00 



 
Profiel   

haha jah lastig met het tuig inderdaad zal binnen kort als hij aan de lange lijnen bezig is nog eens foto maken.

zijn staart zit inderdaad wat laag! heel veel vetjes op zijn kont heeft ie eigelijk niet. of nou ja niet echt te veel. want jah nu met het weiland seizoen is het lastig om hem echt strak te krijgen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 17:06 



 
Profiel   

Absolem schreef
[ [url=m/hBypDO.jpg]Afbeelding[/url] ]dit was in oktober.


[ [url=m/CGLVWO.jpg]Afbeelding[/url] ] dit was in januari.



[ [url=m/s3epqn.jpg]Afbeelding[/url] ]dit was in mei.



[ [url=m/9uIxum.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/06OedU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DOefIz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was gisteren. Helaas niet echt een mooie foto van de zijkant gemaakt.


Brand los!


wow wat is hij opgeknapt! hij mag in het geheel nog wel meer bespiering krijgen. maar je kunt niet toveren!
maar zou wel veel balkjes gaan draven zo dat hij wat meer kont krijgt. maar vond al super knap wat je voor elkaar heb gekregen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 17:10 



 
Profiel   

Quebelle, had je het (o.a.) tegen mij met je verzoek eerst naar anderen te kijken? Dit heb ik namelijk wel gedaan, maar iets eerder in het topic.

Bedankt Quebelle en Absolem al voor jullie input.
Eva is in eerste instantie qua bespiering best wat ingevallen van meerdere verhuizingen in korte tijd, vooral op haar flanken en achterhand, maar langzaamaan komen er wat meer spieren bij gelukkig. Quebelle, wat vind je het rare van haar flank/buik/achterhand connectie?
Absolem, ze is 15

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 17:10 



 
Profiel   

pinkie87 schreef
Absolem schreef
[ [url=m/hBypDO.jpg]Afbeelding[/url] ]dit was in oktober.


[ [url=m/CGLVWO.jpg]Afbeelding[/url] ] dit was in januari.



[ [url=m/s3epqn.jpg]Afbeelding[/url] ]dit was in mei.



[ [url=m/9uIxum.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/06OedU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DOefIz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was gisteren. Helaas niet echt een mooie foto van de zijkant gemaakt.


Brand los!


wow wat is hij opgeknapt! hij mag in het geheel nog wel meer bespiering krijgen. maar je kunt niet toveren!
maar zou wel veel balkjes gaan draven zo dat hij wat meer kont krijgt. maar vond al super knap wat je voor elkaar heb gekregen!


Dank je . Ja ik zou dat ook graag willen zien. Maar helaas kan ik maar drie keer in de week trainen. Anders raakt hij overtraind. Ik heb geen balkjes helaas. Maar ik ga nu wel zo veel mogelijk met de eigenaar naar buiten in het bos met zo veel mogelijk hellingen en afdalingen en boomstammen op de grond. Hij is wat dat aan gaat absoluut niet bang aangelegd en vind al dat geklim en geklauter geweldig. En heel hard draven op een uitgehard zandpad mag hij ook graag doen dan laat hij graag zien dat hij echt wel een heuse echte friese heer is.

Maar goed hij is net een paar weken vier. Dus hij heeft nog een goede twee tot drie jaar om uit te zwaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 11:15 



 
Profiel   

hihi is ie nog maar 4!! jah dan heeft hij nog ruim 4jaar om uit te zware!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 15:16 



 
Profiel   

Absolem: paard heeft een mooie hals vind ik! Bovenlijn mag wat voller. Lichaam is sowieso wat iel, mag dus wat meer body op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-18 15:19 



 
Profiel   

[ img ]
Dit is mijn paard. Merrie van 5 jaar. Heb niet echt mooie stand of rijfoto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-18 15:20 



 
Profiel   

Aan de hand van de voorbeeld foto betreft beoordelen ga ik een gok wagen. Reminder dat ik er zelf amper verstand van heb.

LiiNd_Y: Ten eerste mooi bond paard, hou ik wel van. Rij/bewegings foto's zijn wel moeilijk te beoordelen met het voorbeeld omdat het paard natuurlijk niet in stand is gefotografeerd. Maar doe toch een poging. Op de eerste foto waar het paard op de voorhand valt/loopt valt mij gelijk de bil en achtergedeelte van de rug op, het lijkt daar wat onderbespierd. Echter de tweede foto vind ik dat wel weer meevallen dus ik hou het op een moment opname dat het wat minder lijkt. Wel vind ik in de tweede foto toch nog verhouding bovenhals/onderhals wat zwak. Ik denk dat wat meer bovenlijn haar niet zou misstaan.

Maar again, ik heb er geen kaas van gegeten dus mijn kijk op jouw foto's zal wel eens fout kunnen zijn. Misschien een ervaren persoon die iets over mijn blik erop wil zeggen?

Absolem: Ten eerste zijn je foto's echt moeilijk te beoordelen omdat de stand op de foto's echt moeilijk is. Nergens zie ik een ongebogen hals in combinatie met ongebogen rug. Daarnaast stand foto gebruiken waar de manen voor de hals hangen maakt het er niet makkelijker op. Toch ga ik een poging doen.

Paard lijkt goed op te drogen door je tijd heen maar vind de bovenlijn te veel achter blijven. Zeker op de rug mag het denk ik best wel iets meer (naast de ruggengraad). Hals vind ik voor fries begrip op de duidelijke foto's eigenlijk wel mee vallen. Maar ik denk dat je wel goed de rest van de bovenlijn in de gaten moet houden. Zou je misschien met de tijd betere standfoto's willen plaatsen? Misschien dat ik dan makkelijker ook kan leren van het commentaar van anderen.

Maar again, ik heb er geen kaas van gegeten dus mijn kijk op jouw foto's zal wel eens fout kunnen zijn. Misschien een ervaren persoon die iets over mijn blik erop wil zeggen?

Pinkie87:
Billen goed gevormd, hals vind ik moeilijk te beoordelen omdat ik niet goed zie waar de hals stopt en de manen overgaan. Voor de rest een leuk dier.

Roulette_:
Hoge staart implant en een wat lange rug lijkt wel. Echter vind ik de rug voor leeftijd en niveau redelijk goed bespierd, maar zou nog beter mogen. Weinig onderhals (foto van weide vertekend natuurlijk). Vind haar wel erg rank gebouwd op haar flank, maar dat kan ook gewoon bouw zijn. Overal mag ze van mij iets gevulder zijn.


Okee, ik ben echt heel slecht in dit. Ik hoop dat iemand even een goede blik erop kan werpen.

Zal zelf van de week even foto's van mijn eigen paard plaatsen. Moet eerst even een recente stand foto maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-18 16:34 



 
Profiel   

Oke veel verstand heb ik er niet van maar ik ga mijn best doen.
Absolem schreef
[ [url=m/hBypDO.jpg]Afbeelding[/url] ]dit was in oktober.


[ [url=m/CGLVWO.jpg]Afbeelding[/url] ] dit was in januari.



[ [url=m/s3epqn.jpg]Afbeelding[/url] ]dit was in mei.



[ [url=m/9uIxum.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/06OedU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DOefIz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was gisteren. Helaas niet echt een mooie foto van de zijkant gemaakt.


Brand los!

Hij is zeker goed vooruit gegaan! Hij is ook nog jong, ik zou de achterhand graag nog wat gespierder willen zien maar hier ben je zo te zien al hard mee aan het trainen. Lekker rustig doorgaan en laten uitzwaren! Mooi paard!


LiiNd_Y schreef
[ [url=m/JNpDJr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is mijn paard. Merrie van 5 jaar. Heb niet echt mooie stand of rijfoto's.

Ziet er goed uit! Ze loopt lekker ontspannen over de rug! De buikspieren lijken nog wat extra te mogen en de hals vind ik wat aan de dunne kant.

Ik ben benieuwd wat jullie nu vinden, 6 jaar oud, sinds 1,5 maand ong weer aan t opbouwen na ongeveer 3 maanden rust(ig aandoen (lees: stappen in de bak etc.) nu zijn we weer helemaal terug en kunnen we alles weer.

Jk kan zo snel gewn betere foto’s vinden maar kijk maar wat jullie eruit kunnen halen

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-18 19:34 



 
Profiel   

Ik ga ook een poging wagen.

Faither, lastig om van deze foto's iets te zeggen, maar ik doe mijn best.
Lijkt of ze een iets weke rug heeft.
Vrij rechte, korte hals
Ietsiepietsie Franse stand voor, maar kan ook aan de bodem of het moment liggen.
Bespiering lijkt iets matig, maar dat zal vanwege het stilstaan zo zijn.
Wat fijn dat jullie weer aan de slag kunnen :) Je zit er netjes op.

Lindyy, ze lijkt iets kort in het lijf, zou over het geheel iets langer mogen. Vooral de hals is iets kort. Over het geheel wel mooi in verhouding. Rechtsachter lijkt ze iets koehakkig te lopen/draait het voetje naar buiten toe.
Mooi dier!

Dan stel ik graag mijn merrie voor.
Wings R, Gelderse merrie van nu 15 jaar oud. Ongeveer plusminus 1.60 m.
Op de standfoto's hoogdrachtig, maar maak verder nooit standfoto's :o Ze stond toen ook al ruim een jaar stil. Heb helaas geen recentere foto's(Alleen van d'r lieve koppie, maar daar heb je zo weinig aan). Rijfoto door Gemma Jansen in de actieve sportperiode.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-18 19:56 



 
Profiel   

Sorry ik lees alleen mee hier maar :wow: Wings R móet gewoon even horen dat ie wel héél knap is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-18 20:08 



 
Profiel   

Speirs schreef
Sorry ik lees alleen mee hier maar :wow: Wings R móet gewoon even horen dat ie wel héél knap is!


Wat een lieve opmerking! Dank je wel :) Ik zal het aan haar doorgeven :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-18 20:12 



 
Profiel   

Wings_love schreef
Ik ga ook een poging wagen.

Faither, lastig om van deze foto's iets te zeggen, maar ik doe mijn best.
Lijkt of ze een iets weke rug heeft.
Vrij rechte, korte hals
Ietsiepietsie Franse stand voor, maar kan ook aan de bodem of het moment liggen.
Bespiering lijkt iets matig, maar dat zal vanwege het stilstaan zo zijn.
Wat fijn dat jullie weer aan de slag kunnen :) Je zit er netjes op.

Lindyy, ze lijkt iets kort in het lijf, zou over het geheel iets langer mogen. Vooral de hals is iets kort. Over het geheel wel mooi in verhouding. Rechtsachter lijkt ze iets koehakkig te lopen/draait het voetje naar buiten toe.
Mooi dier!

Dan stel ik graag mijn merrie voor.
Wings R, Gelderse merrie van nu 15 jaar oud. Ongeveer plusminus 1.60 m.
Op de standfoto's hoogdrachtig, maar maak verder nooit standfoto's :o Ze stond toen ook al ruim een jaar stil. Heb helaas geen recentere foto's(Alleen van d'r lieve koppie, maar daar heb je zo weinig aan). Rijfoto door Gemma Jansen in de actieve sportperiode.

[ [url=m/fU9fDo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ddn8tI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FmafcF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MZkdRn.jpg]Afbeelding[/url] ]

hmm dat wekt mijn interesse, haflingers staan nou inderdaad niet bepaald bekend om lange halzen maar ik vond haar hals altijd wel netjes. Weke rug heb ik ook nog iemand iets over zeggen. Franse stand zou inderdaad kunnen kloppen, ze tikt ook wel een beetje aan.

ik heb even op mijn laptop gekeken voor wat betere foto's, deze zijn wel iets ouder dus bespiering is wel wat anders
[ img ]
(ze staat hier overigens wel op een pad wat redelijk stijl naar beneden afloopt)
[ img ]

[ img ]

wat ik zelf van haar weet/vind: ze is licht overbouwd, heel misschien trekt dit nog wat bij, ze mag wat meer bil en buikspieren, en haar borst is altijd wat smalletjes geweest, nu begint hij eindelijk een beetje uit te breden.
Weke rug is mij eigenlijk nog nooit op gevallen en qua hals weet ik niet wat ''normaal'' is bij haflingers zeg maar.

Jij hebt een ontzettend knap paard! Je hebt haar mooi aan het lopen. Qua bespiering etc kan ik er niks over zeggen, ik (als leek op dit gebied) vind het er netjes uit zien! Goed in verhouding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-18 20:31 



 
Profiel   

Ik moet bekennen dat ik ook niks weet van haflingers of hoe ze gebouwd moeten zijn :Y) Wat me opviel was dat de rug achter het zadel vrij "laag" leek te liggen ten opzichte van het kruis. Vandaar de conclusie die ik trok.
Op de standfoto die je er nu bij hebt gezet, zie ik dit inderdaad ook niet terug. Sterker nog, daar vind ik er eigenlijk best een mooie bovenlijn in zitten. Qua halslengte, vanuit mijn KWPN paard oogpunt zou die voor het functionele dressuren nog wel iets langer mogen.
Overbouwd vind ik op zich meevallen hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-18 20:43 



 
Profiel   

Wings_love schreef
Ik moet bekennen dat ik ook niks weet van haflingers of hoe ze gebouwd moeten zijn :Y) Wat me opviel was dat de rug achter het zadel vrij "laag" leek te liggen ten opzichte van het kruis. Vandaar de conclusie die ik trok.
Op de standfoto die je er nu bij hebt gezet, zie ik dit inderdaad ook niet terug. Sterker nog, daar vind ik er eigenlijk best een mooie bovenlijn in zitten. Qua halslengte, vanuit mijn KWPN paard oogpunt zou die voor het functionele dressuren nog wel iets langer mogen.
Overbouwd vind ik op zich meevallen hoor!

ik weet over het algemeen al vrij weinig over de bouw van paarden, ik herken problemen wel daar niet van maar ik zou zo geen typische dingen kunnen noemen van bepaalde rassen. Zo ook niet van haflingers eigenlijk := .
Ik vind het interessant om terug te kijken, ik snap inderdaad wat je zegt, op de rijfoto zag ik inderdaad terug wat je bedoelde. Haar bovenlijn ben ik ook tevreden mee, maar bleef in het begin wel achter in de bespiering, nu ze fijner loopt en zich eerder laat zakken zie ik hem mooi bijkomen. Halslengte blijft inderdaad een dingetje, ik denk dat dit iets rastypisch is, het zit ons momenteel nog niet in de weg dus we zullen zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-18 22:07 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Ik ben benieuwd wat jullie van onze dame vinden!
Leerzaam topic dit. Leuk om de foto's te zien en dan met de commentaren erbij nog een keer te bekijken :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-18 22:10 



 

[ img ]
[ img ]
Mijn 3 jarige Welsh Cob ruin. Nog niet onder het zadel, af en toe aan de longe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-18 22:38 



 
Profiel   

Mooie correcte merrie Wings R. Ik houd wel van Gelders. Wat voor veulen heeft ze gebracht.
PS: mooie foto door Gemma (die ken ik wel. Heb jaaaaaaren geleden een gelderse merrie aan hen verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 06:52 



 
Profiel   

Babootje schreef
Mooie correcte merrie Wings R. Ik houd wel van Gelders. Wat voor veulen heeft ze gebracht.
PS: mooie foto door Gemma (die ken ik wel. Heb jaaaaaaren geleden een gelderse merrie aan hen verkocht.


Dank je wel! Ben ook helemaal verliefd op Geldersen. Destijds heeft ze een merrieveulen gekregen van Dark Pleasure. Die staat nu in de opfok en komt volgend jaar naar huis als het goed is. Nu is Wings drachtig van Indian Rock. Dus ben onwijs benieuwd wat ze daar van gaat maken.
Heb je zelf nu nog steeds Geldersen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 08:34 



 
Profiel   

Orchidee14, het lijken voor mij bijna twee verschillende paarden als ik alleen maar naar het lijf kijk!
Op de bovenste foto lijkt ie veel compacter en steviger..
Waar 'lijkt hij meer op'?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 19:00 



 
Profiel   

En mooi inderdaad, Wings R! Wat leuk om het verschil te zien tussen sportperiode en drachtig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 19:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen