Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat vinden jullie vd bespiering/bouw v mijn paard?

 
Profiel   

Graag eerst zelf anderen beoordelen voor je zelf iets plaatst :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 19:32 



 
Profiel   

Orchidee. Voor een 3 jarige welsh cop prima in orde lijkt mij zo.
Weet niet zo heel veel van de bouw van welsh cops.

Dit is een van mijn fokproducten. Op het moment van de foto 5 jaar en 1 jaar onder het zadel.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 19:40 



 

J_emma schreef
Orchidee14, het lijken voor mij bijna twee verschillende paarden als ik alleen maar naar het lijf kijk!
Op de bovenste foto lijkt ie veel compacter en steviger..
Waar 'lijkt hij meer op'?


Zit hooguit twee weken tussen de foto's. Maar ik denk dat foto 1 het meest "lijkt".

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 21:51 



 

Quebelle schreef
Graag eerst zelf anderen beoordelen voor je zelf iets plaatst :)

Sorry, ben eerst het topic nog aan het doorlezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 21:52 



 
Profiel   

Quebelle schreef
Graag eerst zelf anderen beoordelen voor je zelf iets plaatst :)


Streng maar rechtvaardig.
Behoorlijk gespierd en bebaard voor een vrouw van 23.. ;-)

Sorry, flauw. Ik zal mijn best doen maar weet er echt bijster weinig van af. Daarom ook zo leerzaam, dit.
Maar ik zal zo een poging wagen.. :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 22:00 



 
Profiel   

Daantjuhhh,mooi paard. Lijkt op de foto op het randje van overbouwd? Of borst in verhouding met achterband iets minder ontwikkeld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 22:13 



 
Profiel   

Bij het paard van roulette is mijn eerste reactie 'lang lijf. Maar dat zal wel zijn wat anderen zeggen; dat ze nog wat gespierder mag.

En de Fries van Absolem vind ik voor een 4 jarige behoorlijk imposant. Er staat er hier een van 3 die nog veel meer dat slungelachtige heeft, al zie je die ook per maand veranderen.

En verder viel Willem me nog op met terugscrollen, die ik ook vrij jong inschatte. Maar dat klopt dus.

Quebelle, wat zag jij aan de hoeven bij het paard van Yltje? Staan een soort van naar voren gezakt tov de vrij dunne enkels zeg ik als complete leek, maar verder kom ik niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 22:19 



 
Profiel   

Dat ging over de merrie van Daphara J_emma, mijn merrie vond ze een wat lijken op een karper rug. Heb het opgezocht en moet ergens gelijk geven, hoop dat het de bespieringsvorm is en dat het straks een stuk beter is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 22:41 



 
Profiel   

J_emma schreef
Daantjuhhh,mooi paard. Lijkt op de foto op het randje van overbouwd? Of borst in verhouding met achterband iets minder ontwikkeld?


Dankje.
Moet eerlijk bekennen dat dat op de foto wel een beetje zo lijkt. In het echt niet. En de voorkant is beter ontwikkeld dan de achterkant.
Als 3 jarige een mega borstkast en mega hals. En een heel enkel kontje met 2 van die hoekbotten.
Hij heeft in het begin ook een paar keer zijn knieƫn op slot gehad wat puur door slapte kwam.
Door training is dat helemaal goed gekomen

[ img ]
Dit is trouwens de voorkant ( na bijna 2 jaar stil staan er weer voor het eerst op )

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 22:49 



 
Profiel   

Haha, zie je dat ik er geen verstand van heb :-)
Een heel ander gezicht op die laatste foto. Mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 22:52 



 
Profiel   

Yltje schreef
Dat ging over de merrie van Daphara J_emma, mijn merrie vond ze een wat lijken op een karper rug. Heb het opgezocht en moet ergens gelijk geven, hoop dat het de bespieringsvorm is en dat het straks een stuk beter is!


Verkeerde naam bij het verkeerde paard dus, sorry. Lastig want kan op mobiel niet teruglezen terwijl ik typ dus het moest uit mijn hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 22:53 



 
Profiel   

J_emma schreef
Haha, zie je dat ik er geen verstand van heb :-)
Een heel ander gezicht op die laatste foto. Mooi!

Nou zo op die foto kan ik heel goed voorstellen dat je tot die conclusie kwam hoor.
Toen je het zei dacht ik verrek dat komt wel zo over op die foto :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 22:53 



 
Profiel   

J_emma schreef
Yltje schreef
Dat ging over de merrie van Daphara J_emma, mijn merrie vond ze een wat lijken op een karper rug. Heb het opgezocht en moet ergens gelijk geven, hoop dat het de bespieringsvorm is en dat het straks een stuk beter is!


Verkeerde naam bij het verkeerde paard dus, sorry. Lastig want kan op mobiel niet teruglezen terwijl ik typ dus het moest uit mijn hoofd.


Geen probleem hoor! Moest zelf ook even teruglezen of het over de mijne ging gaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-18 14:45 



 
Profiel   

Wings_love schreef
Babootje schreef
Mooie correcte merrie Wings R. Ik houd wel van Gelders. Wat voor veulen heeft ze gebracht.
PS: mooie foto door Gemma (die ken ik wel. Heb jaaaaaaren geleden een gelderse merrie aan hen verkocht.


Dank je wel! Ben ook helemaal verliefd op Geldersen. Destijds heeft ze een merrieveulen gekregen van Dark Pleasure. Die staat nu in de opfok en komt volgend jaar naar huis als het goed is. Nu is Wings drachtig van Indian Rock. Dus ben onwijs benieuwd wat ze daar van gaat maken.
Heb je zelf nu nog steeds Geldersen?


Nu niet meer. Ik heb vanwege mijn dochter toen een uitstap gemaakt naar de pony's, ook een welschob gehad die ik zelf ook reed en nu een kwpn-er Johnson / Ferro. Maar nog steeds wel contact gehouden met Gemma en Teus.
Een vriendin van mij heeft haar merrie ook gedekt met Indian Rock. Heb begrepen dat ie drager is van het WFFS gen. Heb jij jouw merrie ook laten testen? (ff offtopic :) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-18 18:00 



 
Profiel   

Ik lees al een tijdje mee en vind het wel leuk om ook mee te reageren. Doe wel voor spek en bonen mee, want paard staat niet in training wegens blessure en is vooral bezig met grazen en dik zijn :Y)

@Daaantjuh: ik herken hem amper terug op de tweede foto joh! Van de eerste foto vond ik hem erg groot van achteren lijken, maar met de tweede foto totaal. Ik vind hem mooi in spier zitten met vooral een mooie halsspier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 15:13 



 
Profiel   

daantjuhhh schreef
Orchidee. Voor een 3 jarige welsh cop prima in orde lijkt mij zo.
Weet niet zo heel veel van de bouw van welsh cops.

Dit is een van mijn fokproducten. Op het moment van de foto 5 jaar en 1 jaar onder het zadel.
[ [url=m/n6kRzk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kort in de rug, overbouwd op de foto maar dat kan de ondergrond zijn. Longe koten achteraan, iets stijl achterbeen. Mooi dier, mooi fors al voor een 5 jarige :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 15:28 



 
Profiel   

Had ik toch niks raars gezegd Daantjuhh ;-)
Ben wel benieuwd of iemand intussen iets over mijn troela wil zeggen :-)
Ze is 9 jaar, New Forest, vooral dressuurmatig gereden.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 19:10 



 
Profiel   

Had al commentaar geplaatst op een aantal foto's, maar moest zelf nog even recente foto maken.

Door de "jaren" heen

[ img ]


[ img ]



[ img ]


[ img ]


[ img ]

Helaas wel flink stapje terug door blessure en verkeerde training. Maar gaan weer de goede kant op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-18 10:27 



 
Profiel   

J_emma: Ziet mij er een correcte pony uit. Had misschien iets korter in de rug mogen zijn.

miss_lizje: Rug is bij dit paard de grootste opmerking. Bolle lendenen, lang en strak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-18 11:47 



 

Mizz_lizje, mij valt inderdaad ook de bolling in de lendenen op. Misschien gevolg van verkeerde training? Op de eerste foto's lijkt het namelijk een stuk minder.
J_emma, mooie pony hoor. Misschien wat lang in de rug? Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe een New Forest eruit hoort te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-18 18:52 



 
Profiel   

[ img ]


Even een foto om te laten zien hoe de achterhand van titus zich nu ontwikkelt na een paar maanden verder te zijn. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 06:43 



 
Profiel   

Ik probeer mee in te haken....

Daantjuhhh het lijkt of je paard iets onderstandig is in het voorbeen. Een steil achterbeen en is wat overbouwd.

Miss_lizje je paard heeft een strakke rug die op de lendenen ook zo doorloopt. Vind de hals ook nog niet zo mooi ontwikkeld. Succes met de blessure. Misschien eens een osteo laten meekijken? Veel voorwaarts neerwaarts trainen.

Absoleum ik kan helaas je foto niet zo goed beoordelen. Voor een Fries wel genoeg lengte! Vind ik wel een voordeel.

J_emma mooi type! Iets wat zware hals misschien. Verder zie ik op de standfoto wel een correct paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 07:04 



 
Profiel   

Standfoto van vorige maand
[ img ]
Standfoto van 2013
[ img ]
Rijfoto van vorig seizoen
[ img ]

Dit paard is 14 jaar oud. Loopt momenteel ZZzwaar. Vorig jaar ben ik erachter gekomen dat zijn papier niet kloppend was. Dacht een allrounder te hebben (Timeless x Obrecht) maar is een Timeless x Ariban xx dus zit veel volbloed in.... Op t moment wen tikkeltje te zwaar, maar daar ben ik mee bezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 07:14 



 
Profiel   

Absolem schreef
[ [url=m/8dDhl4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even een foto om te laten zien hoe de achterhand van titus zich nu ontwikkelt na een paar maanden verder te zijn. :D


Moeilijk beoordelen, volgens mij wel mooi aan de maat, en een keurige hals erop, wat nu zo lijkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 07:30 



 
Profiel   

3 jarige ruin (maart gecastreerd, zal nog gaan groeien.) Net zadelmak dus staat licht in het werk.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 07:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen