Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

wat is een correcte prijs? c-pony

 
Profiel   

leuke pony te koop gezien die ik overweeg te kopen.

alleen is een pony-prijs niet iets waar ik van op de hoogte ben.

hierbij de specifitaties:
-c pony van 1.34m
-niet bijzonder qua kleur(gewoon donkerbruin)
-16 jaar
-geen papieren(wel pasport natuurlijk,maar geen stamboek dier met afstamming ofzo)
-heeft manegewerk gedaan en is daarna aan een gezin verkocht met een dochter die beginner was.
diertje staat nu 6 maanden stil omdat dochter er geen interesse meer in heeft.
-rustig en doodbraaf in de omgang en ook het heropnemen van het rijden is geen probleem.
-qua niveau reden er in de mange beginners en half gevorderden op,gewoon zo'n alles-kunner,maar natuurlijk geen sportpony a la dressuur of springen,eer gewoon een rustige leermeester voor kinderen.

wat is een correcte prijs voor zo'n pony?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 17:58 



 
Profiel   

Denk rond de 1750, mits geen gebreken.


(Je kunt altijd vergelijken op Marktplaats bij soortgelijke pony's, doe ik zelf ook wel eens)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 18:02 



 
Profiel   

Ik zie met regelmaat dat voor dit soort pony's €1000-€1500 gegeven wordt.
Vaak is het stamboek nog wel bekend. Maar een pony die goudeerlijk is en 100% kinderproof, is het geld zeker waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 18:04 



 
Profiel   

16, 134 en braaf, half jaar stilstaand maar wel geschikt voor hobbelen met beginners, 1000 euro. Max.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 18:06 



 
Profiel   

ik had gekeken op 2dehands,maar vond daar eigenlijk enkel de c-pony's die echte sportpony's waren,en die prijzen zijn giga,maar volgens mij was dat niet direct correct vergelijkingsmateriaal(ik woon in belgie,dus marktplaats is dan niet direct het eerste waar je naar kijkt,maar idd,ik ga daar zo ook eens kijken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 18:06 



 
Profiel   

Wyb_ster schreef
Ik zie met regelmaat dat voor dit soort pony's €1000-€1500 gegeven wordt.
Vaak is het stamboek nog wel bekend. Maar een pony die goudeerlijk is en 100% kinderproof, is het geld zeker waard.



Voor 1000 euro een doodbrave bereden pony van 1.34 ben ik nog nooit tegengekomen. Dan zou dat in dit geval door de leeftijd komen, en het feit dat zij/hij al een half jaar stilstaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 18:06 



 

Ik denk ook zo een €1500. Als dit een gouden beginnerspony is is ze wel wat waard :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 18:07 



 
Profiel   

Denk dat 1.000 tot 1.500 wel redelijk is indien die gewoon netjes/ gezond in elkaar zit.

Dat er geen stamboekpapier bij zit is bij pony’s niet zo heel spannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 18:11 



 
Profiel   

Ik zou 1750 mooi vinden. Superbraaf, braaf onder het zadel en niet te oud. Klinkt heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 18:13 



 
Profiel   

Maar even tussendoor de manage verkocht hem.... dan kan er ook wat mis zijn, is mijn eerste ingeving een gouden pony doen ze meestal niet weg!

dus bedenk wat is jou doel met die pony en kan het dier dat aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 18:16 



 
Profiel   

kwita schreef
Maar even tussendoor de manage verkocht hem.... dan kan er ook wat mis zijn, is mijn eerste ingeving een gouden pony doen ze meestal niet weg!

dus bedenk wat is jou doel met die pony en kan het dier dat aan?



Manege kan inkrimpen, failliet gaan, fuseren, zijn allemaal redenen voor, niet gelijk aannemen dat er wat mis met de pony is.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 18:21 



 
Profiel   

pony staat in frankrijk,daar gebeurd dat heel regelmatig,als klanten interesse hebben in een pony en er de juiste prijs voor willen geven,ze deze gewoon verkopen,dan neemt een jong dier die plaats in,wordt vaak ingereden en doorgereden door hun beste ruitertjes en is terug vertrokken om ook een brave kinderpony te worden,dus ik ga er niet direct vanuit dat de pony daardoor iets mankeert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 18:23 



 
Profiel   

Ik heb vier jaar geleden zo een gekocht maar dan van 20 (en met nog een stalgebrekje en rijtechnisch moeilijkheidje erbij) voor 1250,-

geen dag spijt van gehad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-18 14:13 



 
Profiel   

Rond de 1500 is mooi inderdaad, 1750 zou ik ook niet heel gek vinden mits ie verder medisch in orde is

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-18 14:23 



 
Profiel   

Als je kind er zo op kan wegrijden,dan is hij zeker 1800 euro waard zonder keuring. Als die 100% goed zou zijn,dan 2000. Want echt brave en veilige kinderponies zijn zeldzaam en goud waard.En 16 is jong voor een pony hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-18 14:28 



 
Profiel   

Ik zou ook rond de 1500-1750 zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-18 07:12 



 
Profiel   

Rond de 750 euro. Omdat hij al 16 is. Geen papier, niks in de sport gelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-18 07:59 



 
Profiel   

baudyh schreef
Rond de 750 euro. Omdat hij al 16 is. Geen papier, niks in de sport gelopen.


Maakt voor n brave echte kinderpony wat mij betreft niks uit, tenzij je n kind met ambitie en vaardigheden hebt.

Een echt braaf karakter is echt onbetaalbaar imo. Ik zeg wel eens die van ons had paars en met drie benen mogen zijn, was ik er nog blij mee geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-18 22:14 



 
Profiel   

Echt braAf? Zou ik zo 2000 voor neerleggen. In de wetenschap dat ie ook gewoon netjes gekeurd mag worden (kk). Vind de genoemde prijzen best laag.

Een brave kinderpony van enkel 16 jaar oud gaat nog veel plezier geven! Daar kan vaak geen 4 jarige luxe maar sensibele sportpony tegenop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-18 23:46 



 
Profiel   

Tussen 1500 - 1750 zou ik er zelf voor neerleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 02:15 



 
Profiel   

Ik heb een aantal jaren geleden ook voor een 16 jarige hele brave D pony met goed New Forest stamboek papier in het verleden Z2 dressuur geweest ( ik als B ruiter kon er hele nette galop appuyementen uitrijden bijvb) gekocht voor 1350 euro.

Dus voor een pony zonder papier en zonder hoog sportniveau zou ik 1000 -1150 euro betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 06:27 



 
Profiel   

Alleskunner en doodbraaf?
Onbetaalbaar....
Kun je rustig 2000 voor neerleggen, dit soort pony's zijn houd waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 07:52 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Rassenpraat [algemeen]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 18:00 



 
Profiel   

minikatje schreef
Alleskunner en doodbraaf?
Onbetaalbaar....
Kun je rustig 2000 voor neerleggen, dit soort pony's zijn houd waard.

Ik bedoel natuurlijk goud :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-18 09:57 



 
Profiel   

A_nouk schreef
Ik verplaats dit topic naar Rassenpraat [algemeen]

Maar waarom,want het gaat toch niet over een pony van een bepaald ras.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-18 12:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen