Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 35 van de 44 [ 1095 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 44  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

 
Profiel   

Geen ervaring met dikke benen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-18 16:44 



 
Profiel   

nummie schreef
Ik ben ook, in overleg met de da, gestopt met de Gastro +.

Paard krijgt van 1.5 schep, rondom volle benen, door een teveel aan eiwitten. Ze had ook alweer een tijd natte mest/ koeienvlaaien. Waarschijnlijk door het vele drinken omdat ze het eiwit niet kon verwerken.

Ben het rustig gaan afbouwen en haar benen worden zienderogen droger en de mest is weer bijna normaal. Merk wel dat ze weer meer gaapt.
Ze staat nu nog op 0.5 schep Gastro + en 1 schep Pavo Triple P. Vanaf volgende week zal ze er volledig af zijn.

Meer mensen die is opgevallen dat paarden er volle benen van krijgen?


Mag ik vragen wat je doet met dit paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-18 13:51 



 
Profiel   

baudyh schreef
Mag ik vragen wat je doet met dit paard?


We trainen allround: dressuur, springen en sgw

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-18 15:27 



 
Profiel   

Nou ik ben heel benieuwd. Arkos heeft hele week door paar handjes Gastro plus gegeten voor het werk aan en hij vindt het heerlijk.

Olie nog wat verder verhoogd en wat speedibeet. Tot gisteren electolyten gegeven die vindt hij vies maar eet hij met de rest mee.

Zijn avondbakje laat was nu ipv muesli de Gastro plus. En vanaf vandaag alleen Havens Gastro plus in bakjes klaar gezet.

En de vloer voor de stal nogmaals geboend tegen olie en speedibeet vlekken :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 10:30 



 
Profiel   

Ben heel benieuwd of t doet wat t beloofd . .Succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 11:16 



 
Profiel   

Wij geven nu havens basisbrok met bicarbonaat los, volgens mij heeft dit hetzelfde resultaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 19:41 



 
Profiel   

Zidore schreef
Wij geven nu havens basisbrok met bicarbonaat los, volgens mij heeft dit hetzelfde resultaat

Er zit natuurlijk wel meer in de Gastro plus dan alleen dat, maar ik ben benieuwd naar je resultaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 23:35 



 
Profiel   

Ik ga voor die euro verschil niet liggen klooien met losse toevoegingen
Zodat t op Gastro lijkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-18 00:01 



 
Profiel   

Zidore schreef
Wij geven nu havens basisbrok met bicarbonaat los, volgens mij heeft dit hetzelfde resultaat


Ik geef de natrium bicarbonaat ook al even los en gaat prima. Hij krijgt DC en Optiform. Maak het een beetje nat en klaar.


Zinzi_jewel schreef
Ik ga voor die euro verschil niet liggen klooien met losse toevoegingen
Zodat t op Gastro lijkt


Gaat misschien niet om die euro? Ik geef normaal helemaal geen Havens en vind Gastro+ ook nog steeds ingredienten hebben die ik niet wil voeren. Ik geef nu al maanden natrium bicarbonaat bij en dat gaat heel goed. Hij heeft daarvoor wel een aantal zakken Gastro+ gehad om het te bekijken en de tijd te geven, maar dit werkt zelfs beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-18 11:59 



 
Profiel   

Superpony ik quote zidone
En die geeft al havens basis brok
En dan heb je een ander vergelijk als bij jou wellicht .

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-18 14:41 



 
Profiel   

Mijn e pony krijgt een halve schep gastro per dag. Ze heeft inmiddels hele mooie mest :D ik verwijt dat wel aan haar voeding. Ze krijgt namelijk goed stengelig hooi. Geen voordroog meer en ook geen vers groen gras (droogte hier). Ben benieuwd hoe het gaat als het gras weer gaat groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-18 20:39 



 
Profiel   

Zinzi_jewel schreef
Superpony ik quote zidone
En die geeft al havens basis brok
En dan heb je een ander vergelijk als bij jou wellicht .


Oke, ik weet echt niks van de basisbrok, want dat voeren wij niet, dus ken de verschillen of overeenkomsten verder niet. Excuus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-18 00:10 



 
Profiel   

fargo schreef
Zidore schreef
Wij geven nu havens basisbrok met bicarbonaat los, volgens mij heeft dit hetzelfde resultaat

Er zit natuurlijk wel meer in de Gastro plus dan alleen dat, maar ik ben benieuwd naar je resultaten.

Wat nog meer dan? Ik wil best overstappen op een brok die de rest heeft, ik heb in ieder geval genoeg bicarbonaat en samen met brok gaat dat goed (zelfde resultaat als gastro in ieder geval)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-18 19:06 



 
Profiel   

Ik weet het niet helemaal precies maar er zit ook probiotica in, luzerne, veel vezels en extra olie. Ergens in dit topic stond denk ik meer precies vermeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-18 23:10 



 
Profiel   

Even een update hoe het hier gaat. Ben echt super blij en tevreden met de Gastro Plus. Ik ben vanaf 7 juli 3 x daags Gastro Plus gaan geven en hij heeft in de afgelopen periode elke dag binnen een of twee rondjes stappen in de bak gemest. Dit is uitzonderlijk goed. En direct al minder vaak stilstaan.
Zelfs vorige week vrijdag toen ik om 10 over zeven 'savonds al opgestapt was omdat de DA en fysio kwam voor behandeling. Hij heeft die dag ook binnen 2 rondjes gemest en na 20 a 25 minuten zelfs nog een keer. Ze heeft direct gekeken wat ze er van vond. De mest is wel echt stevig, echt geen grasmest. Het zijn mooie grote hopen met grote ballen.
Ook tijdens het rijden gaat hij steeds beter doorlopen en veel minder vaak en minder lang stilstaan dan voorheen. Hij puft en zucht daarbij ook eigenlijk al niet meer en ik probeer hem daarin op te bouwen. De da vond het niet nodig om hem op te voelen, zeker omdat het nu zoveel beter lijkt te gaan. Doorgaan op deze manier met de extra olie en met de Gastro plus en klein beetje speedibeet. En kijken of de beweging dus goed verder uitgebouwd kan worden, langere drafsessies e.d. zodat de darmen daarmee ook gestimuleerd worden. Al met al ben ik heel erg blij en ik ga zo door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-18 19:22 



 
Profiel   

Super bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-18 20:09 



 
Profiel   

Dat is super goed nieuws! ik had dezelfde positieve ervaringen toendertijd..het is echt fijn voer voor paarden met een gevoelige spijsvertering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-18 08:26 



 
Profiel   

Super fijn! Ik blijf ook steeds terugkomen op Gastro. Tijdje terug het nieuwe voer van Pavo geprobeerd. Gelijk paard aan de diarree..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-18 09:02 



 
Profiel   

Mijn merrie staat alweer bijna 2 jaar op gastro en dit gaat super goed. Zodra ik verander naar ander voer merk ik dat gelijk aan haar in negatieve zin.

Nu merk ik dat ze hier en daar net wat energie/kracht mist voor het hogere werk. Hebben jullie een idee wat ik kan aanvullen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-18 09:25 



 
Profiel   

Pavo top sport
Topping
Een klein beetje bij het reguliere voer
Ik was heel tevreden van

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-18 11:36 



 
Profiel   

Mijn paard een tijd Gastro gevoerd, op advies van otheopaat. Merkte over het algemeen weinig verschil, maar paard had mooie mest. Ik ben ermee gestopt want het paard (jong, in ontwikkeling) werd wat schraal en miste energie en kracht op dit voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-18 11:43 



 
Profiel   

Schraal vul je door voldoende ruwvoer te geven.
Energie kun je aanvullen
Kracht is trainen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-18 11:45 



 
Profiel   

Pavo top sport kan ik wel even naar kijken, goeie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-18 12:02 



 
Profiel   

Zinzi_jewel schreef
Schraal vul je door voldoende ruwvoer te geven.
Energie kun je aanvullen
Kracht is trainen


_/-\o_ _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-18 12:04 



 
Profiel   

Echt de topping nemen he
Hoef je maar 200 gram ofzo bij te geven over t gewone voer
En werkt super.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-18 12:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 35 van de 44 [ 1095 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 44  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen