Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 36 van de 44 [ 1091 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 44  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

 
Profiel   

Goed dat je het zegt, is dat deze?
https://www.pavo.nl/sport/producten/pavo-topsport
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-18 11:13 



 
Profiel   

Yep dat is m
Niet goedkoop maar doet er lang mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-18 11:29 



 
Profiel   

Zinzi_jewel schreef
Yep dat is m
Niet goedkoop maar doet er lang mee

Vind de prijs wel meevallen.. Ik denk dat word een dure maar het viel me alles mee. Ga het gelijk bestellen, thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-18 11:30 



 
Profiel   

Laat eens weten hoe t je bevalt
Ik vondt het een fijn product toen ik de extra energie nodig had

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-18 11:33 



 
Profiel   

Met die pavo topsport en training is Alex van dit:
[ img ]

Naar dit gegaan in ongeveer een half jaar tijd. Maar hij stond toen eerst niet in training en nu men ik er 20-30 km per rit mee. Tussen de foto's zit meer tijd, want afgelopen winter was hij geschoren dus vond die foto's niet echt geschikt. En ik heb van nu niet echt standfoto's.
[ img ]

Verder doen ze het allebei prima op de gastro+.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-18 11:36 



 
Profiel   

Zinzi_jewel. Ik vind dit zo'n aparte gespreksvoering, je gooit gelijk de deur dicht over iets wat waarschijnlijk een interessant onderwerp kan zijn. Als je een open houding hebt, had je me een aantal vragen gesteld wat betreft dit paard en zijn huidige schema en voer. Wellicht was die informatie wel nuttig geweest voor meelezers die hun ervaring niet zullen delen om zich niet vermoeien tegenover zulke gesloten antwoorden. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-18 11:40 



 
Profiel   

Je bent vrij dat te vertellen.
Je gooit t meteen enkel op de Gastro
Ipv dat ruwvoer een super belangrijke factor is

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-18 11:56 



 
Profiel   

Ik ben wel benieuwd naar je complete verhaal Lean. Wat train je met het paard en wat krijgt hij verder naast gastro?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-18 12:11 



 
Profiel   

Lean, ben je er van bewust dat je van de Gastro meer moet voeren dan van een andere brok?

Daarnaast denk ik dat het niet voor ieder paard even goed werkt, dat kan ook niet..misschien heeft jouw paard bij een ander soort voer of een aanvulling. (meer eiwitten oid)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-18 07:30 



 
Profiel   

Iemand nog belang bij om 3 zakken Gastro over te nemen? Omgeving Almelo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-18 09:54 



 
Profiel   

nils schreef
Iemand nog belang bij om 3 zakken Gastro over te nemen? Omgeving Almelo.

Verzenden zeker geen optie :(?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 07:41 



 
Profiel   

Gaat denk ik dan te duur worden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 11:42 



 
Profiel   

Iemand nog recente ervaringen met dit voer ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 13:02 



 
Profiel   

Zinzi_jewel schreef
Schraal vul je door voldoende ruwvoer te geven.
Energie kun je aanvullen
Kracht is trainen


Misschien wat kort door de bocht. Maar wel de waarheid. Ik dacht hetzelfde

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 13:07 



 
Profiel   

Jonnekee schreef
Iemand nog recente ervaringen met dit voer ?

Ja ik ben nog steeds super tevreden. Mijn paard mest beter en heeft veel minder klachten tijdens het rijden. Zeker als ik ook wat grasmix toevoeg heb ik het idee dat het nog verder verbetert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 17:05 



 
Profiel   

De mijne krijgt het sinds maandag, paardlief had dik 1,5 week besloten geen krachtvoer meer te willen zelfs zn slobber niet meer at hij niet, hij at wel gelukkig hooi, nu meng ik de gastro+ half om half met zijn gewone brok en hij eet weer, ik gok dat hij wat stress heeft gehad van onze laatste wedstrijd en daarom stopte met eten, hij heeft soms een dag of 2 dat hij slecht eet maar geen anderhalve week dit heeft hij zijn hele leven lang al het is geen grote brok eter, dus ik denk dat hij wat last van zijn maag heeft gehad ik hoop dat de Gastro wat gaat doen en of ik hem er helemaal op zet weet ik nog niet hij moet er wel hetzelfde uit kunnen halen als uit de Pavo Energy Control.

Paard is overigens wel een Luchtzuiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 22:27 



 
Profiel   

Jonnekee, deze biks bevat luzerne en olie en meer zaken die goed zijn voor de maag zoals probiotica. Zeker als je het samen met luzerne of grasmix geeft is dat veel beter dan reguliere biks. Mijn overleden luchtzuiger liet als hij niet lekker was biks het eerste staan. Dus ik gaf hem muesli ipv biks en grasmix of luzerne. Als hij er nu nog was had ik hem ook Gastro plus gegeven.
Mijn andere paard heeft ook een gevoelig maag darmkanaal. Vaak harde mest en wat moeite met mesten tijdens het rijden en dat is enorm verbeterd hij is ook echt relaxter in zijn lijf. Ik voer eigenlijk pas sinds deze week ook echt elke keer met wat grasmix erbij en vanavond mestte hij twee keer hele mooie ballen tijdens het rijden en zonder moeite. Hij is Gek op het voer, als hij me met die bakjes ziet reageert hij enorm en dat doet hij normaal echt niet. Haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 22:58 



 
Profiel   

Onze 9-jarige welsh pony heeft in het voorjaar een maagzweer gehad (niet gescopeerd, wel dierenarts erbij gehad). Hij kreeg omeprazol en toen hij het land op ging in mei is de omeprazol helemaal afgebouwd. De klachten waren afgenomen alleen het nerveuze karakter van onze pony bleef wel aanwezig.

Eind augustus had hij weer klachten van zijn maagzweer, dus zijn we weer begonnen met omerazol en later ook sucralfaat erbij.
Via de wedstrijden op onze stal heb ik eind sept een proefzakje Gastro+ gekregen, vervolgens heb ik alle andere proefzakjes die ik kreeg van Havens (6 in totaal) geruild met stalgenoten voor de gastro+
Toen de omeprazol afgebouwd was, waren de proefzakjes op en kreeg hij alleen nog sucralfaat. 3 weken lang had ik een andere pony. Niet meer nerveus, veel minder schrikken en de maagklachten waren zo goed als weg. In dezelfde periode ben ik begonnen met BCAA van pharmahorse en dacht dat hij hier zo goed op reageerde, maar toen de proefzakjes opwaren en hij alleen nog zijn 'oude' voer kreeg, waren de maagklachten en het nerveuze gedrag weer helemaal terug!

Na puzzelen kwam ik tot de conclusie dat hij gewoon erg goed op de gastro+ had gereageerd. Nu krijgt hij weer 250gram Gastro+ sinds een week en ik merk nu al verschil!

Pony weegt 300kg en krijgt nu per dag 250gram gastro, 125 gram vital bix, 300 gram active+ en 2 zakjes sucralfaat. Ben erg benieuwd hoe hij zich verder gaat voelen als hij de gastro langer krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-18 11:35 



 
Profiel   

Hi,

gister diagnose gehad over mijn paard die maagzweren blijkt te hebben.

ik voerde altijd 1kg pavo condition en 1kg pavo sportsfit.
nu werd al afgeraden om zeker de laatste te laten staan, gezien daar veel suikers in zouden zitten.
ik kreeg als tip op havens gastro+ te gaan voeren.

nu ben ik daar de productspecificaties van aan het vergelijken.
maar ik vind in de gastro 6% suiker en in de sportsfit 4%
verder zijn de eiwit getallen allen wel enkele procenten hoger in de gastro.
enige grote verschil wat ik zo snel kan vinden is het zetmeel. pavo 27% en gastro 16,7%
heeft zetmeel ook te maken met maagzweer problemen?

ik vind lastig om nu zo te zien waarom pavo sportsfit dan "slecht" is en havens gastro "goed" zou moeten zijn. kan iemand mij verder toelichten misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-19 14:44 



 
Profiel   

in de gastro zit ook andere dingen wat het maagzuur neutraliseert. Zetmeel wordt omgezet in suikers. WAt daar negatieve van is op het maagzuur weet ik niet. Ik weet wel dat pavo ease en exel heb ontwikkeld. Ook weinig suikders en zetmeel. Dus waarschijnlijk zorgen de suikers/zetmeel ervoor dat de maag meer zuren aanmaakt. Waardoor er meer eerder maagzweren kunnen ontstaan.

wel is ease en exel duurder maar zit zelf minder suikers/zetmeel in dan in de gastro+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-19 15:30 



 
Profiel   

Gastro plus bevat o. A oliƫn, probiotica en luzerne. Luzerne is goed bij maagproblemen en teveel maagzuur en de probiotica en olie zijn ook ondersteuning. Het voer is relatief rijk door de luzerne maar dit zijn goed verteerbare eiwitten.
Zeer korte samenvatting, ik vergeet vast belangrijke onderdelen maar Gastro plus is gemaakt voor ondersteuning van maag darm kanaal dus is speciaal voor rust in de maag. Dus niet vergelijkbaar met andere voer dat je noemt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-19 18:43 



 
Profiel   

Okee dat geeft verheldering. thnx!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-19 19:40 



 
Profiel   

Anoeska schreef
baudyh schreef
Anouska je zegt dat je paard gevoelig is op de maag en je geeft Kentucky lite E. Waarom?


Omdat ik een sufferd ben O:). Recent gaf mijn osteopaat aan dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat mijn paard daar gevoelig op is. Dus ik ben pas net op zoek gegaan naar beter voer.

Ik ben ooit Kentucky gaan voeren, omdat mijn paard wat dikkig was, en dit aangeraden werd als een 'mager' voer.


Merkte jij erg verl verschil toen je overgestapt was van elite naar gastro? Ik voer nu e lite en vind haar niet echt energieker

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-19 20:11 



 
Profiel   

oud topic maar vast iemand die mij kan helpen :D

Ik voer mijn merrie al vanaf dat Gastro+ op de markt is dit (denk nu zo'n 4 jaar?). Merrie is een maagzweren patientje en gastro+ is voor haar echt een uitkomst. Vorig jaar geprobeerd te wisselen van voer op advies van het bedrijf waar ik mijn voer haal maar ik merkte gelijk terugval.

De afgelopen jaren heeft zij het altijd prima gered op gastro+ op het gebied van training maar merk dat zij misschien tekort heeft nu ze zwaarder in training staat. Is er een supplement of misschien aanvullende muesli waar jullie ervaring mee hebben waar ik haar mee kan helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 08:18 



 
Profiel   

Ik geef sportmusli bij en voor een extra oppepper pavo healthboost
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 08:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 36 van de 44 [ 1091 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 44  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen