Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 18 [ 441 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Detectie

 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 08:37 



 
Profiel   

Ziet er goed uit zeg!
En fijn dat het zo goed is bevallen!
Allemaal toekomstige speurneuzen!

Wij hadden gisteren weer les.
Wat was dat genieten!
Hij ging goed.
We hadden ditmaal een auto als zoekgebied.
Uggs was helemaal blij...... hij snoof nog net de bekleding en dergelijke niet op. Hij was ook heel vrij in de auto. (De andere herder ging braaf op de achterbank zitten en ging wachten tot de auto ging rijden).
Én knap beide keren de buit gevonden.
De laatste keer vond hij het zoeken zo leuk dat hij een verwijzing niet nodig vond.... de trainer stond er naast, dus hebben we een even geholpen.
Grapjas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 13:23 



 
Profiel   

Wat leuk dat ik dit topic tegenkom.
Emi en ik zitten bij Flappie en Toontje in de les :)
Door werk etc ben ik een tijd nauwelijks op les geweest en voorheen was het voornamelijk balans&coördinatie. Nu al een paar weken strak bezig met zoeken. Emi moest eerst flink gemotiveerd worden met kaas (is favoriet!) en afgelopen zaterdag had ik de indruk dat ze het ook echt deed om de geur te vinden. Wel had onze juf ook de tabak van Flappie ernaast verstopt en was Emi even in de war: verwijs ik nu naar “een geur” of naar “koffie geur”. Gelukkig koos ze de koffie :D
En daarna nog even frisbeeën, wil toch proberen of ze dat ook wil gaan doen

Even een fototje van Emi aan het werk:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 09:16 



 
Profiel   

Ik heb inmiddels iemand gevonden die het hier "in de buurt" geeft, wel flink aan de prijs (is ook priveles) dus ga nog even overwegen of ik het echt zo graag wil doen. Denk toch maar gewoon eens een proefles en kijken hoe het zit daarna.

Vind het ergens wel prima dat ik zaterdag niet kon, had me verrekend en de kleine was pas 12 weken en is nog altijd bang voor andere honden :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 09:23 



 
Profiel   

Azmay schreef
Ik heb inmiddels iemand gevonden die het hier "in de buurt" geeft, wel flink aan de prijs (is ook priveles) dus ga nog even overwegen of ik het echt zo graag wil doen. Denk toch maar gewoon eens een proefles en kijken hoe het zit daarna.

Vind het ergens wel prima dat ik zaterdag niet kon, had me verrekend en de kleine was pas 12 weken en is nog altijd bang voor andere honden :o


En toch heb je wat gemist hoor! Ik denk trouwens dat Jack en Noor prima met de kleine hadden omgekund

Mag ik trouwens vragen wie je in de buurt had gevonden (mag ook per pb)? Ik ben nog steeds op zoek. En ja, prijzig is het zeker wel !

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 13:28 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Azmay schreef
Ik heb inmiddels iemand gevonden die het hier "in de buurt" geeft, wel flink aan de prijs (is ook priveles) dus ga nog even overwegen of ik het echt zo graag wil doen. Denk toch maar gewoon eens een proefles en kijken hoe het zit daarna.

Vind het ergens wel prima dat ik zaterdag niet kon, had me verrekend en de kleine was pas 12 weken en is nog altijd bang voor andere honden :o


En toch heb je wat gemist hoor! Ik denk trouwens dat Jack en Noor prima met de kleine hadden omgekund

Mag ik trouwens vragen wie je in de buurt had gevonden (mag ook per pb)? Ik ben nog steeds op zoek. En ja, prijzig is het zeker wel !


Ze is nog zo ver dat ze weg duikt van doodkalme honden aan de riem aan de andere kant van de straat. Heb de hondenschool maar even een berichtje gedaan of ik al terecht kan om gewoon rond te lopen daar. Is net over de grens dus weet niet hoe hun protocol is.

Er is een Speurhondenschool Limburg, zit wat noordelijk maar is nog wel aan te rijden denk ik. Detectie daar is ongeveer 2,5x zo duur als behendigheid bij de club waar ik ben wezen kijken. Op zich logisch met priveles maar ergens ga ik ook trainen voor de gezelligheid dus weet het nog niet zo goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 13:51 



 
Profiel   

Ah ja, die ...
Helaas ja, dat zijn zo wat de gangbare prijzen voor detectie en speuren :( .

Oh, is ze zo bang? Dan zou ik op 12 weken er toch echt werk van beginnen maken. De fase tot leeftijd van 12 weken ben je al gepasseerd. De volgende 4 weken (12-16 wkn) zijn voor haar ook een belangrijke, cruciale, periode.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 21:29 



 
Profiel   

Kennen jullie toevallig deze : http://hondenschooltrackandtrail.nl/det ... tent-inner ?

Wat zijn jullie ervaringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-18 15:55 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Kennen jullie toevallig deze : http://hondenschooltrackandtrail.nl/det ... tent-inner ?

Wat zijn jullie ervaringen?


Ja die stonden bij mij op de camping. Heb ze niet zien trainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-18 19:11 



 
Profiel   

Omdat dit topic de 15 pagina's heeft bereikt, word hij verplaatst naar Beestenboel Huiskamer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-18 08:29 



 
Profiel   

[ img ]

Vanmorgen eindelijk weer een keer detectie gedaan. Kijk dan wat een knapperd

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 18:34 



 
Profiel   

Wij zijn uiteindelijk gestart met een training detectie... en bubbels vind het echt Superleuk!
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Geen charming foto van mijzelf, maar bubbels doet het goed en vindt het zooooo leuk!

We volgen deze cursus in Sint oedenrode in Brabant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 18:52 



 
Profiel   

Leuk zeg!
Hoe lang ben je nu bezig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 19:07 



 
Profiel   

Nu 7 lessen gehad! Gaat echt snel..

En dan heb ik n hond met de concentratie van n bromvlieg en weinig “drive”.. hahaha

Zelfs in de auto zoekt ze volop!( staat sloopauto in t pand om te doorzoeken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 19:37 



 
Profiel   

Wat gaat dat dan hard bij jullie zeg! Na 7 lessen zaten wij nog steeds kistjes te doen en af en toe een spoortje. Heb nu ruim 30 lessen gehad en laatst pas voor het eerst in de auto gezocht. Maar ik denk dat iedereen zijn eigen methode heeft. Hier moesten ze met de kistjes eerst goed op geur zitten voor ze ook maar verder gingen op iets, en ook dat ze zelf gingen zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 19:55 



 
Profiel   

Ja klopt, laatste 2,5 les hebben we n keer de ruimte meegenomen.
Ze zit goed op de geur ( koffie) en ze geeft het goed aan..

Tis gewoon zo leuk om haar zo enthousiast te zien !

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 20:40 



 
Profiel   

Super leuk om te zien zeg!! Daar ben je in goede handen bij mike.

Ieder heeft idd zijn eigen methode. Ik ben ook geen voorstander van eindeloos op boxen maar ieder traint op zijn eigen manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 23:08 



 
Profiel   

Ik loop tegen een probleempje aan.

Ik krijg het idee dat Flappie niet op de geur af gaat maar puur de box aanwijst doordat ik klik.
Als er 3 boxen staan dan gaat ze ze allemaal af en wanneer ze die goeie heeft klik ik en dan doet ze eigenlijk niks ander meer. Net of ze op zoek gaat naar de klik en thats it.
Iemand enig idee of dit normaal is of wat dan ook?

Heb dit nog niet aangegeven bij de trainer overigens..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 23:26 



 
Profiel   

_Aurora_ schreef
Super leuk om te zien zeg!! Daar ben je in goede handen bij mike.

Ieder heeft idd zijn eigen methode. Ik ben ook geen voorstander van eindeloos op boxen maar ieder traint op zijn eigen manier.


Ja Mike doet het zo leuk en goed! Hij krijgt zelfs bubbels enthousiast!

@jesdajin, ik zou dit aangeven bij de trainer! Wij hebben bv een whatsapp groep waar elke cursist vragen kan stellen en filmpje kan insturen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-18 06:47 



 
Profiel   

https://youtu.be/OaM7UN2xpW0

Spelen met bloempotten. Skip 7 maanden oud

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-18 07:22 



 
Profiel   

JesdaJinn schreef
Ik loop tegen een probleempje aan.

Ik krijg het idee dat Flappie niet op de geur af gaat maar puur de box aanwijst doordat ik klik.
Als er 3 boxen staan dan gaat ze ze allemaal af en wanneer ze die goeie heeft klik ik en dan doet ze eigenlijk niks ander meer. Net of ze op zoek gaat naar de klik en thats it.
Iemand enig idee of dit normaal is of wat dan ook?

Heb dit nog niet aangegeven bij de trainer overigens..


Ik zou dit idd aangeven bij de trainer. Ik werk zelf al.snel met andere geuren erbij zodat ik zeker weet dat honden op geur zoeken en niet op afwijking van geen of wel. En klikken op het zien van wel of geen opmerking van de juiste geur en werken aan een aangeleerde verwijzing. Maar daar ben je vast mee bezig met je trainer.


Laatst bijgewerkt door _Aurora_ op 01-11-18 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-18 07:56 



 
Profiel   

Inderdaad met andere geuren werken zodat je zeker weet dat die op de juiste afgaat en niet op ‘een geur’.

Sommige honden hebben ook zoiets van gevonden en klaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-18 08:22 



 
Profiel   

JesdaJinn schreef
Ik loop tegen een probleempje aan.

Ik krijg het idee dat Flappie niet op de geur af gaat maar puur de box aanwijst doordat ik klik.
Als er 3 boxen staan dan gaat ze ze allemaal af en wanneer ze die goeie heeft klik ik en dan doet ze eigenlijk niks ander meer. Net of ze op zoek gaat naar de klik en thats it.
Iemand enig idee of dit normaal is of wat dan ook?

Heb dit nog niet aangegeven bij de trainer overigens..


stippen met clicken en zelf enthousiast zijn bij vinden, het vinden moet leuk en het belangrijkste zijn niet die dooie click en dan een beloning halen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-18 09:15 



 
Profiel   

_Aurora_ schreef
JesdaJinn schreef
Ik loop tegen een probleempje aan.

Ik krijg het idee dat Flappie niet op de geur af gaat maar puur de box aanwijst doordat ik klik.
Als er 3 boxen staan dan gaat ze ze allemaal af en wanneer ze die goeie heeft klik ik en dan doet ze eigenlijk niks ander meer. Net of ze op zoek gaat naar de klik en thats it.
Iemand enig idee of dit normaal is of wat dan ook?

Heb dit nog niet aangegeven bij de trainer overigens..


Ik zou dit idd aangeven bij de trainer. Ik werk zelf al.snel met andere geuren erbij zodat ik zeker weet dat honden op geur zoeken en niet op afwijking van geen of wel. En klikken op het zien van wel of geen opmerking van de juiste geur en werken aan een aangeleerde verwijzing. Maar daar ben je vast mee bezig met je trainer.


andere geuren is leuk maar geen must, immers zoeken is sorteren. Immers bij bv reddingshondenwerk is 1 onbekend persoon zoek waarvan we geen eerste aanzetgeur beschikbaar hebben, hond gaat dus zeker neus halen bij de meeste mensen in de omgeving (sorteren)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-18 09:17 



 
Profiel   

Wat leuk, een actief topic over detectie!

Ik heb nu 2 lessen gevolgd met Mika (reu, 1,5 jaar) en wij zijn er beide erg enthousiast over. Eindelijk iets gevonden waar hij écht inspanning voor moet leveren.

https://youtu.be/eoTm6_6ansU
https://youtu.be/aJOXak7WcW8
Beide filmpjes zijn van het einde van de les, dus hij is duidelijk al wat moe en zoekt minder actief. We gaan vanaf volgende les ook op geur zoeken ipv brok, dus we zijn nog aan het denken welke geur het gaat worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-18 09:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 18 [ 441 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen