Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voermeesters nieuw paardenvoer

 
Profiel   

Dat klinkt goed. Wat is het advies dan? Heb een boekje opgehaald bij de Welkoop, alleen staat niet het advies in hoeveel je zou moeten geven.

De mijne is 5x per week actief, op M niveau.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-18 21:01 



 
Profiel   

Voeradvies staat op de zak zelf, ik kan morgen wel even kijken. Ik heb ze bij mij in de winkel liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-18 21:17 



 
Profiel   

Voeradvies vind je ook op hun website.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-18 09:04 



 
Profiel   

Bij 400kg
Onderhoud: 1.2kg
Arbeid: 2kg

Bij 600kg
Onderhoud:2kg
Arbeid: 3kg

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-18 12:05 



 

Voert iemand de torso en helpt dit met spier opbouw? Zit er ( veel?) haver in

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-18 17:07 



 
Profiel   

Fijn spul sereen van voermeesters :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-18 14:53 



 
Profiel   

Mijn pony krijgt nog steeds dagelijks een halve schep aangevuld met 50 Gr pavo vital.
Ze krijgt zelfs appeltjes in jaar vacht dus ik denk dat het haar wel goed doet :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-18 15:40 



 

Sport torso nog steeds niemand??
Vind m mooi hoog in eiwit voor een brok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-18 12:30 



 
Profiel   

Jawel, ik voer inmiddels al een tijdje de Sport Torso. Heel tevreden over! Paard eet het goed en zit goed in z'n bespiering en energie. Ik ben heel tevreden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-18 19:17 



 
Profiel   

Ik heb juist gekozen voor de sport vitaal, daar zitten nog meer vitamines etc in.

Wat ik vooral belangrijk vind is extra vit E en selenium. Dat gaf ik eerder als supplement en dat is nu niet meer nodig.
Ook Biotine zit er veel meer in

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-18 19:22 



 

Daar kijk ik niet naar, heb ik m’n vitamine brok voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-18 19:31 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Daar kijk ik niet naar, heb ik m’n vitamine brok voor.



Geef je nog steeds Torso? Ik denk er ook over, maar ben benieuwd naar het resultaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-18 18:44 



 

Nee, ben er ook niet mee begonnen.
Toch besloten om graanloos/ sober te voeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-18 20:31 



 
Profiel   

Ik voer nu al enige weken/maanden de efficiënt van voermeesters aan mijn Haflinger.
1 kilo per dag, wat volgens voeradvies is.
Als hij erg hard moet werken krijgt hij iets meer.
Ziet er prima uit en heeft voldoende energie en word er niet dikker vab!

Heb er nog 2 op de huid vitaal staan, zit in het testprogramma, en over dit voer ben ik uitermate goed te spreken. Een wereld van verschil bij beide paarden maar vooral bij een Haflinger, die heeft er nog nooit zo goed uitzgezien in 3 jaar tijd dat ik hem heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-18 21:01 



 
Profiel   

Ik heb die van mij paar maanden op sereen gehad. Maar ben weer geswitcht naar het oude voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-18 22:06 



 
Profiel   

Meya_ schreef
Ik heb die van mij paar maanden op sereen gehad. Maar ben weer geswitcht naar het oude voer.


Mag ik vragen waarom? En wat je oude voer is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-18 21:04 



 
Profiel   

Staat nu op pavo condition. Verschil qua voer niet gemerkt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-18 21:06 



 

Ik vind het zo jammer dat Voermeesters/Subli zo slecht is in communicatie en ook niet aan proefverpakkingen doen. Ik heb ze twee weken geleden een mail gestuurd en nog steeds niets gehoord. Uiteindelijk dus maar een zak van 20 kilo gekocht en die bleek dus al na 2 voerbeurten van 100 gram ongeschikt, dus daar zit je dan met je 19,8 kilo ongeschikt voer. Leuk voor Voermeesters want die hebben zo dus de prijs van die zak kunnen incasseren, maar erg jammer, en het feit dat er niet mee te communiceren is vind ik ook erg teleurstellend. Dan heb ik een stuk betere ervaringen met Pavo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-18 21:08 



 
Profiel   

Wat raar, ik heb laatste nog voeradvies gevraagd en hier kwam binnen een dag reactie op. Ook op mijn vervolgvragen was het binnen een dag of zelfs dezelfde dag nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-18 21:17 



 

Ik stelde een vraag via hun website over Subli voer, daar heb ik nooit meer iets over gehoord. Vorig jaar heb ik ze ook eens een berichtje gestuurd met de vraag wat de analysewaardes van een specifieke soort Voermeester voer en kreeg toen wel een reactie, alleen was die dat ik hun moest bellen en dat ze dan een voeradvies voor mijn paard konden geven en daar had ik geen interesse in, ik wilde gewoon het gehalte suiker + zetmeel weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-18 21:22 



 
Profiel   

xyzutu2 schreef
Ik vind het zo jammer dat Voermeesters/Subli zo slecht is in communicatie en ook niet aan proefverpakkingen doen. Ik heb ze twee weken geleden een mail gestuurd en nog steeds niets gehoord. Uiteindelijk dus maar een zak van 20 kilo gekocht en die bleek dus al na 2 voerbeurten van 100 gram ongeschikt, dus daar zit je dan met je 19,8 kilo ongeschikt voer. Leuk voor Voermeesters want die hebben zo dus de prijs van die zak kunnen incasseren, maar erg jammer, en het feit dat er niet mee te communiceren is vind ik ook erg teleurstellend. Dan heb ik een stuk betere ervaringen met Pavo.


Hoe kom je er zo snel achter dat voer ongeschikt is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-18 21:27 



 

Het ligt aan het voer (en natuurlijk aan je paard ;)). Ik had meer eiwitten nodig en weinig suiker of zetmeel en besloot dus de Subli Atleet te proberen omdat die op papier perfect was, en in praktijk vond mijn paard het ook nog eens een heel erg smakelijk brokje, dus het was een match made in heaven. Helaas waren zijn IR-vetbulten (eigenlijk vetfabrieken van ontstekingshormonen) op dag drie al verdriedubbeld in omvang over zijn hele lichaam, want blijkbaar kan hij absoluut niet tegen soja. Ik wist natuurlijk wel dat soja ontstekingen kan verergeren, maar had gehoopt dat dat voor de verandering eens aan ons voorbij zou gaan...
Hij is helaas/gelukkig heel snel in reageren op voer dat ongeschikt is voor hem. Als ik hem bijvoorbeeld vandaag een halve schep brok met 20% zetmeel geef dan heeft hij morgen een enorm dikke koker. Na drie dagen Coolstance Copra had hij een uier tussen de achterbenen hangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-18 21:35 



 

Heb jij de ingrediënten van de subli atleet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-18 09:34 



 

Heb natuurlijk net de zakken weggegooid... -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-18 17:05 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd wat jullie van de nieuwe ruwvoermix royaal vinden. Zoals ik het begrijp kan het als enige toevoeging naast hooi worden gegeven, het is dus zeg maar een compleet voer. Je hoeft er dan geen vitaminebrokje meer bij te voeren. Lijkt me wel interessant omdat ik nu alleen vitaminebrok geef en dan de voerbak wel heel snel leeg is. Zou het fijn vinden als ze iets meer te kauwen hebben.
Ik heb er drie, een shetlander, een 12 jarige ruin van 1.78cm die herstellende is van een blessure en een 7 jarige ruin van 1.76cm die ik rij op z niveau dressuur.

Ik zou dan eventueel voor mijn rijpaard er nog een muesli of brokje doorheen willen mengen voor de spieropbouw, hij valt snel in. Jullie nog tips hiervoor?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 11:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen