Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voermeesters nieuw paardenvoer

 
Profiel   

Als ik zo kijk, best een mooie mix, maar zou meer willen weten over de toegevoegde vitamines.

Invallen, spieropbouw hangt er vanaf. Hoeveel ruwvoer krijgt ie? Wat voor ruwvoer? HOeveel vrije beweging? Pas na de basis, kun je verder gaan kijken en gaan toevoegen.

Eten ze apart of samen? Die van ons lopen 24/7 samen, maar 2 moeten iets extra's, dus zet ik even op stal om wat te laten eten. Dan kan ik ook beter doseren wat zij nog mogen krijgen. Wij voeren onbeperkt 2 soorten hooi en ik vul eerst aan met wiesencobs en bietenpulp en of een ruwvoermix. Ik kies niet snel voor lucerne, maar bij werk en in zo een mix, zou ik dat geen probleem vinden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 13:56 



 
Profiel   

Onbeperkt hooi, overdag paddock avond op stal. Wiesencobs geef ik al.
Pure lucerne lust hij niet.
Bij teveel suikers wordt hij te nerveus. Op alleen vitaminebrok wordt hij te schraal.
Pulp en seniors priores zet hij even van aan maar dan zakt het weer weg.

Andere twee doen het goed maar zou ik wel iets meer bakvulling willen geven

Ik heb ze trouwens op vitalbix vitaminebrok staan en de 7 jarige op vitalbix active+ Muesli

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 15:01 



 
Profiel   

Krijgen ze 2x of 3x bijgevoerd per dag?

Je weet zeker dat hij geen worm problemen heeft of tand/kies problemen? Hoe is zijn mest? Hoeveel beweegt hij in de paddock? Is hij erg actief of juist wat sloom?

Kijk ook eens naar bijv de Fentura.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 15:56 



 

Ze hebben ook een kruidenmuesli zonder melasse zie ik nu..
Niet perse verkeerd als je een muesli wilt voeren.
( ook misschien niet enorm vernieuwend, Maargoed..)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 16:06 



 
Profiel   

Ze zijn alleen niet erg open over hun ingredienten helaas en ik verwacht bij die prijzen geen hoogwaardige kwaliteit. Heel leuk dat percentages en dergelijke kloppen, maar als dat uit rotzooi wordt gehaald, blijft het rotzooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 16:15 



 

Staan gewoon op de site.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 16:26 



 
Profiel   

superpony schreef
Krijgen ze 2x of 3x bijgevoerd per dag?

Je weet zeker dat hij geen worm problemen heeft of tand/kies problemen? Hoe is zijn mest? Hoeveel beweegt hij in de paddock? Is hij erg actief of juist wat sloom?

Kijk ook eens naar bijv de Fentura.


Vier keer daags “krachtvoer” en hooi dan dus onbeperkt maar wordt bij elke voerbeurt nagekeken en zo nodig bijgevuld. Tanden, wormen etc etc allemaal goed. Hij is niet zo actief in de zin van veel rennen maar meer bezig met eten, met de bal spelen, beetje rondscharrelen, elkaar groomen etc.
Hij is gewoon in de groei (is ook al bv uit zijn zadel gegroeid sinds vorig jaar) en daardoor heeft hij extra nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 16:41 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Staan gewoon op de site.


Niet alles staat erop. Er staat zelfs bij dat je voor de ingredienten op de zak moet kijken. En het is niet duidelijk wat voor vitaminen ze toevoegen, maar ik neem aan dat alles synthetisch is.


meiske1577 schreef
superpony schreef
Krijgen ze 2x of 3x bijgevoerd per dag?

Je weet zeker dat hij geen worm problemen heeft of tand/kies problemen? Hoe is zijn mest? Hoeveel beweegt hij in de paddock? Is hij erg actief of juist wat sloom?

Kijk ook eens naar bijv de Fentura.


Vier keer daags “krachtvoer” en hooi dan dus onbeperkt maar wordt bij elke voerbeurt nagekeken en zo nodig bijgevuld. Tanden, wormen etc etc allemaal goed. Hij is niet zo actief in de zin van veel rennen maar meer bezig met eten, met de bal spelen, beetje rondscharrelen, elkaar groomen etc.
Hij is gewoon in de groei (is ook al bv uit zijn zadel gegroeid sinds vorig jaar) en daardoor heeft hij extra nodig.


Als hij niet graag lucerne eet, zou ik eens Fetura proberen, daar zetten paarden mooi van aan.

Andere aanraders zijn; Coolstanca Copra een mooi eitwit rijke toevoeging.
En bijv compact gras. Ik haalde dat uit elkaar in een ton en gaf dat gewoon los. Als je toch 4 voerbeurten hebt, kan je dat mooi afwisselen en verdelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 22:29 



 
Profiel   

De ingredienten staan nu op de site.

Ik vind er eigenlijk best heel mooie voeren tussen zitten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 08:52 



 
Profiel   

Iemand al ervaring met de Voermeesters Vezels & Kruiden en/of de Voermeesters Ruwvoermix Royaal? Ben benieuwd, op papier klinkt het allemaal mooi :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 10:21 



 
Profiel   

ik heb de vezels en kruiden meusli geprobeerd, in eerste instantie leek mijn paard het goed te eten. (dus heb ik een tweede zak besteld omdat het toen nog zonder verzendkosten kon).
Helaas besloot hij op de helft van de eerste zak dat hij het niet meer wilde eten.
Nu heb ik dus een hele nieuwe zak (zelfs nog in verzenddoos) staan.
Het ziet eruit als een mooie meusli waar niet veel suiker en zetmeel inzit, maar helaas ... meneer moet het niet meer.

als iemand de nieuwe zak over wil nemen? stuur maar even een pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 15:40 



 
Profiel   

Ik heb een zak ruwvoer mix royaal gekocht en gebruik dit nu om de vitaminekorrels mee te mengen zodat ze toch wat te kauwen hebben.
Ze eten het goed. Het is wel echt een ruwvoermix, je ziet een heel klein beetje stukjes wortel (? ) ertussen zitten.
Het is wel wat grof en lijkt ook ietsje stoffig.
Ik vind het voor die 20,- niet een heel bijzonder mooi product dus ik weet niet of het nog een keer aanschaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 22:34 



 
Profiel   

Vanwege de prijs koop ik het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-18 09:10 



 
Profiel   

No_No schreef
Vanwege de prijs koop ik het niet.


Zelfde hier.

Dan zijn er goedkopere alternatieven. Ik vind het ook wat bijzonder, de ene helft van hun voer is juist vrij standaard /oudrwets en zeer voordelig en de andere helft is heel hip en juist extra duur

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-18 10:23 



 
Profiel   

Ik heb een zak vezels en kruiden gehaald. Paarden zijn er niet echt weg van en ik mis de kruidige geur die normaal wel bij kruidenmuesli horen.
Door de pulp gemengd eten ze het wel op, maar ik zal niet nog een zak kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 10:29 



 
Profiel   

Bij mij zijn ze er juist gek op... Grappig hoe persoonlijk het bij paarden dan ook weer is hè! Ik kom van de Pavo Sportsfit af, eens kijken wat dit voer voor verschil maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 11:36 



 
Profiel   

Ik ga huid fitaal proberen bij me fries

De muslie vezels kruiden voor me haf van 25

Alebei Ruwvoermix Royaal

Ben benieuw

Of goed werk vooral me fries die moet meer spieren krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 14:47 



 
Profiel   

Iemand hier ervaring met de voermeesters opfok voor veulens en jaarlingen?

Als ik op voervergelijk kijk komt ie er heel positief uit kwa verhoudingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 12:52 



 

Mensen ervaring met de ruwvoermix van voermeesters?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-19 12:00 



 
Profiel   

Ik ben zeer tevreden over de Sereen, paard wordt er echt rustiger van.
En nu sinds kort ook vezels & kruiden omdat deze via Voergelijk ook goed uit de bus kwam _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-19 11:47 



 
Profiel   

blizzart schreef
Ik ga huid fitaal proberen bij me fries

De muslie vezels kruiden voor me haf van 25

Alebei Ruwvoermix Royaal

Ben benieuw

Of goed werk vooral me fries die moet meer spieren krijgen


Hoeveel ruwvoermix geef jij ze?
Ik voer nu senioris prioris, dit lijkt me een goede vervanger waarvan ik minder hoef te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 14:54 



 
Profiel   

Ik geeft geen ruwvoermixs meer maar dan die van havens maar krijgen 3 keer per dag handje

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 20:55 



 
Profiel   

Hoe bevalt dit voer recent?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 17:46 



 
Profiel   

Hier nog steeds super tevreden over Voermeesters Sereen :9
Tussendoor nog een keer gewone brok gegeven omdat de Sereen op was, merkte meteen verschil.
Paard is duidelijk een stuk rustiger rustiger met Sereen. De grote brokken vind ik ook erg fijn! Gebrik ze ook vaak als voerbeloning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 10:04 



 
Profiel   

Voermeester komt volgens een van de medewerkers uit dezelfde fabriek als Havens, dat de ruwvoermix veel lijkt op die van Havens kan dus heel goed kloppen.
Ik voer bij de een de basisbrok met ruwvoermix en de ander de merriebrok met ruwvoermix, de grote brokken vind ik ook een groot pluspunt, lekker kauwen moeten ze er op.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 10:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen