Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 13 [ 314 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het leven als paardenmeisje in China

 
Profiel   

Als paardenmeisje dat graag de wereld rond reist heb ik weer eens een mooie kans gekregen het afgelopen jaar. En die kans was dit keer China!

Niet zomaar een reisje, want ik heb mijn baan in Nederland opgezegd om in Shanghai bedrijfsleider te zijn van een manege.
Nu kan je je afvragen waarom moet een Nederlands paardenmeisje nu he-le-maal naar China om daar te gaan helpen? Paardrijden is erg nieuw hier en het ontbreekt aan de kennis en kunde. Juist ook voor de jonge en beginnende ruiters.
Op deze plek is gekozen om het hele bedrijf volgens Nederlandse standaard te runnen. Dat is best een klus omdat men deze manier van werken niet kent. Nederland is zoveel meer georganiseerd, is kritisch in de zorg voor dieren, en is veel directer in zijn aanpak. Een groot deel van mijn werk bestaat dan ook uit het zorgen dat de paarden er tiptop bijstaan en dat alles eromheen geregeld is of wordt geregeld.

Graag neem ik jullie mee voor een kijkje in mijn leven hier. De foto's zijn helaas van wisselend formaat en kwaliteit helaas, maar ik doe mijn best!

Een eerste indruk van het bedrijf, de rijhal:
[ img ]

Mooie ruime stallen:
[ img ]

Bezoekers die appeltjes uitdelen in stal, paarden zijn een enorme attractie hier:
[ img ]

We hebben hier paarden en ponýs in alle soorten en maten. De mini's voor de kleinste ruitertjes - en ja, in China zijn ze soms wel héél klein - en D/E pony's zijn allemaal van het mongoolse rastype. Wijze koppies, harde werkers en eigenlijk allemaal heel erg braaf. Ook hebben we een aantal mongools/warmbloed kruisingen, een paar omgeschoolde racepaarden en dan als klasse apart een stel Nederlandse paarden.

De mini's aan het chillen:
[ img ]

Speeltijd voor deze twee boeven, helaas hebben we geen weiland, maar alle paarden komen er dagelijks een paar uurtjes uit voor de nodige vrije tijd.
[ img ]

Opzadelen doe we meestal zelf, onze klanten zijn een beetje verwend. Maar paardrijden is dan ook slechts voor de rijken hier.
[ img ]

Wachten op een van mijn lesklanten, veel kinderen hebben hier drukke planningen, en het verkeer in Shanghai is druk. Niet iedereen is altijd op tijd....
[ img ]

We hebben veel jeugd die hier leert rijden, een van mijn favoriete en meest charmante leerlingen:
[ img ]

Zelf heb ik de Nederlandse paarden onder mijn hoede, geen straf om in de ochtend zelf te rijden!
[ img ]


Oortjes foto, omdat we in een park zitten kan ik een blokje om, met een mooi kasteel als uitzicht:
[ img ]

En wat dacht je van deze, je kan hier trouwen <3
[ img ]

Ik moest ook nog Portretfoto's hebben voor de website, dit was tijdens de shoot. Kijk ook even naar de straatveger op de achtergrond, typisch China:
[ img ]

Ik woon in een appartement op hetzelfde terrein als de manege. Ik hoef maar de trap af en ik ben op mijn werk. Verder krijg ik iedere dag een lunch voorgeschoteld. Groot voordeel van het land is het heerlijke eten, knisperend vers en heerlijk klaargemaakt!
[ img ]


Ik was al eerder in China geweest als gast instructeur, dus ik wist een klein beetje wat me te wachten stond. Maar het blijft een land dat verbaast, de cultuur is nog zo anders. Extreme rijkdom en armoede gaan hier naast elkaar, traditioneel Chinese gewoonten naast westerse idealen. Ik trek er graag op uit in mijn vrije tijd!

Ijskoffie met uitzicht 8-)
[ img ]

Chinees winkelstraatje:
[ img ]

Bedankt voor het kijken, mocht je iets willen weten, stel je vragen gerust!
En voor de liefhebber, we zoeken een collega! Ik zal binnenkort een linkje geven naar de advertentie.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:33 



 
Profiel   

Wauw wat een gaaf avontuur lijkt me dat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:36 



 
Profiel   

Wauw wat gaaf zeg!

In welke taal geef jij les dan? Spreek je Chinees? Het lijkt mij namelijk onwaarschijnlijk dat die kleintjes Engels kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:37 



 
Profiel   

Heel gaaf!
Geef je les in het Engels?
En merk je dat er in China anders tegen paardenwelzijn aan wordt gekeken dan in Nederland, of valt dat mee?

EDIT: ik vind die pony van de opzadelfoto er echt superleuk uitzien <3
Is dat ook een Mongoolse?


Laatst bijgewerkt door gerlindie op 20-09-18 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:37 



 
Profiel   

Wauw wat een avontuur!
Blijf je er vast of is het tijdelijk?

Veel plezier en succes daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:38 



 
Profiel   

Ik had echt geen flauw idee wat ik me erbij moest voorstellen en hoe een manege er daar uit zou zien. Maar het ziet er super uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:38 



 
Profiel   

Wat een enorm gave kans zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:39 



 
Profiel   

Wat ontzettend gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:40 



 
Profiel   

Wat ontzettend tof zeg! Leuk om te zien hoe het er daar aan toe gaat. En fijn dat ze een Westerse manier aanhouden in dit bedrijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:41 



 
Profiel   

Wat super vet zeg, uberhaupt een gave kans om zo'n bedrijf te runnen en dan helemaal in een land als China. Is dit een tijdelijke job om de boel op de rit te krijgen? Of is dit voor jaaaaren? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:41 



 
Profiel   

Wat ontzettend gaaf zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:41 



 
Profiel   

Wat een ontzettend gave kans! :Q Tof om die cultuur van zo dichtbij mee te kunnen maken. Zelf helaas nog niet in China geweest, maar staat zeker op mijn lijstje. Ik lees/zie graag mee van je toekomstige avonturen in China!

Spreek je zelf ook chinees en in welke taal geef je je lessen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:42 



 
Profiel   

Wauw wat leuk! Veel plezier daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:44 



 
Profiel   

Wat een geweldige kans, superinteressant om te zien! Ik stem voor een volgtopic, laat die foto's maar komen :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:45 



 
Profiel   

Wat gaaf!!

Ik vroeg me inderdaad ook af in welke taal je dan les geeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:45 



 
Profiel   

Wat een prachtige kans zeg! Het ziet er erg mooi en netjes uit. Leuk dat je ons een kijkje geeft, heel bijzonder. Ik heb eigenlijk ook dezelfde vragen als boven. Hoeveel paarden zijn er?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:45 



 
Profiel   

Wat interessant! :)

Wat ik me afvraag, zijn er geen taalproblemen tussen jou en je lesklanten/ouders, personeel?
Of spreekt iedereen voldoende Engels of jij misschien Chinees?

Edit: daar zijn meer mensen nieuwsgierig naar zie ik nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:46 



 
Profiel   

Hoe doe je het qua taal? Zo veel paarden begrippen die zich niet eenvoudig laten vertalen denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:50 



 
Profiel   

Ik kan gelukkig veel in het Engels, veel leerlingen zitten op internationaal onderwijs. En ouders vinden het Engels leren belangrijk!

Zal later nog even uitgebreider reageren, mijn lunchpauze is net over dus moet even werken nu haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:51 



 
Profiel   

Wow wat een droombaan! Prachtige plek ook <3 Erg bijzonder dat je daar de mensen kennis en kunde van het paardrijden mag bijbrengen. Voor hoe lang blijf je daar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:54 



 
Profiel   

Ik ben ook benieuwd naar je werkgever.
Is het een Chinees bedrijf? Iemand die geld overheeft en dit voor de hobby doet? Is het een manege. Of meer gericht op sport? Is er daar sprake van wedstrijdsport?

Hoe zijn jouw arbeidsvoorwaarden? Westers of Chinees?

Ik ben echt wel nieuwsgierig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:57 



 
Profiel   

Wauw! zalig om te zien! Woon je dan aan de stallen daar of heb je een huisvesting in de stad zelf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:59 



 
Profiel   

Wauw dat ziet er best heel mooi uit. En wat bijzonder. Is het plan dat je hier tijdelijk blijft of is het semi-permanent? Dat lijkt me nogal een stap namelijk. Ik ga volgen hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 09:06 



 
Profiel   

Wat zit je op een super mooie plek!
Ik ga je volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 09:07 



 
Profiel   

Wat bijzonder en gaaf dat we zo mee kunnen kijken, lijkt mij een heerlijk leven zo in China
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 09:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 13 [ 314 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen