Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Doorgeefstokje van de maand oktober: Bhriseis

 
Profiel   

Bokt.nl
Bokt community

[ img ]
Boo, de kat van Bhriseis

Vorige maand sloot Aria_zz het doorgeefstokje van de maand september af. Zij gaf het stokje door aan Bhriseis. Waarom registreerde Bhriseis zich op bokt en wat waren haar vroegere penny-gedachten? Dat lees je in het eerste doorgeefstokje van oktober.


1. Waarom heb je je 7 jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Zoals zoveel paardeneigenaren las ik eigenlijk al een tijdje mee op bokt. Omdat het mij vaak een erg gezellig forum leek en ik ook graag wou kunnen posten, waagde ik de stap! Achteraf gebleken niet zo'n goede keuze: ik heb reeds veel studievermijdende uurtjes aan Bokt versleten!


2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Bhriseis schreef
Na een paar jaar (door studies) mijn paarden enkel verzorgd te hebben en niet meer bereden, ben ik langzaamaan terug met wat grondwerk begonnen. Mijn Fjord loopt de laatste twee weken echter een beetje futloos. Ik ben gestopt met bijvoeren en nu staan ze enkel op gras (wel veel gras), dus ik vermoed dat dat de oorzaak is (de aanpassing enzo). Verder is ze wel heel gezond hoor, ze is niet ziek, gewoon wat gelaten, me dunkt.

Ze is echt een typische Fjord, dus probeerde ik haar zoveel mogelijk te motiveren met geen al te saaie dingen; zo kocht ik zo'n gigantische paardenbal en daar was ze zeer blij mee. Maar eens de aandacht stopt staat ze er maar een beetje te grazen. Het is alsof ze me plots saai is gaan vinden, terwijl ze steeds zo'n jolig, enthousiast paardje was (tenzij ze iets tegen haar zin moet doen natuurlijk :P)

Vandaag stond ze na het spelen naast me; ik was haar wat aan het krabbelen en boog me al aaiend over haar heen (ik ben 99 procent zeker dat ik voor haar de indruk wekte dat ik haar wou berijden, wat absoluut niet het geval was - nog niet tenminste) en plots gaf ze me een heel venijnige beet in mijn kont!

Aangezien ze zoiets nog nooit heeft gedaan, heb ik dan ook totaal geen idee wat ik met dit gedrag moet; ze heeft steeds een eigen willetje gehad, maar wel een hart van goud, en ze is zo'n ontzettend knuffelpaard... Vandaar dan ook mijn vraag, wat moet ik hiermee? Ik veronderstel dat ze het nog zal proberen doen bij die specifieke beweging en erg happig op zo'n nieuwe aanval ben ik niet, aangezien mijn hele bil blauw is :')


Wat zouden jullie hiermee? Negeren of weer uitlokken - en dan wat?


3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Dat valt best mee. Ik was natuurlijk ook geen piepjonge tiener meer toen ik op Bokt begon te posten, dus dat scheelt.

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik ben vooral actief in Mensenwelzijn in de voeding- en sportgerelateerde topics! Als heel fanatiek sporter (krachttraining en ballet) ben ik ook veel met voeding bezig, en deze topics vind ik vaak erg gezellig op Bokt. Soms start ik ook eens een topic met een vraag over mijn hond of kat. Paardgerelateerde topics lees ik wel graag mee, maar daar zal je me niet zo gauw zien posten.

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Gezellig tijdverdrijf (ook op momenten dat ik eigenlijk productief hoor te zijn :+ )! Meetings heb ik nog nooit gedaan, maar ik heb toch een aantal leuke online contact via Bokt. Bovendien vind ik de typische 'mee-kijk' topics (over wat Bokkers die dag gegeten hebben, welke outfit ze aanhadden, hoe hun interieur er uit ziet) erg leuk om te volgen!

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Oh ja hoor. Ik kreeg als klein meisje een bolle (en luie) Fjord, en ik leerde pas rijden, maar in mijn dromen zouden wij erg binnenkort springkampioen worden! Dat is helaas nooit gelukt trouwens :D

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Ik zou een eigen erg succesvolle bedrijf leiden, waar ook mijn broertje en zusje zouden werken, en tegelijkertijd zou ik meer tijd hebben voor de paarden, die dan natuurlijk aan mijn riante huis zouden staan. Ik zou zat tijd hebben om te sporten en boswandelingen te paard te maken. Oh en natuurlijk woon ik niet erg ver van de kust, en zou ik erg vaak met mijn hond op het strand te vinden zijn <3

8. Hoe blijf je altijd zo lekker positief en lief naar iedereen hier op bokt en voor jezelf?! Wat is het magische recept?
Wat een ontzettend lieve vraag! Ik denk dat het mijn ingesteldheid is: aan echt heel veel zaken zijn gewoon twee kanten... Of je kan bij de pakken blijven zitten, of je kan leren uit je fouten en er keihard voor gaan! Ik heb het op persoonlijk en familiaal vlak echt niet altijd makkelijk gehad, maar ik ben nooit mijn eigen doelen uit het oog verloren. Ik probeer ook te geloven dat de meeste dingen met een reden gebeuren, en probeer er zo het positieve in te zien. Natuurlijk besef ik dat je dat niet bij alles kan zeggen (bijvoorbeeld wanneer iemand een heel ernstige ziekte krijgt of iemand te overlijden komt ofzo). Maar tot nu toe heeft dit mij echt geholpen om in moeilijke tijden een lichtpuntje te zien en niet op te geven.

Daarenboven kost vriendelijkheid echt niets, en ben ik opgegroeid met het gezegde dat je 'met de hoed in de hand door het ganse land' kan komen. Een oprecht en onverwacht compliment, een beetje empathie, dat doet iedereen toch goed? Het is ook altijd erg makkelijk oordelen van buitenaf, en iederéén maakt fouten en doet stomme dingen, alleen zo kan je beter worden in wat je doet/beoefent/wil zijn. Maar meer dan ons best kunnen we niet doen, dus waarom zouden we dan niet oprecht aardig proberen zijn tegen elkaar?

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Aan bokker Leen!

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Al jaren kom ik jou tegen als echte crea-bea in talloze topics. Hoe ben je zo ontzettend handig geworden, en is er ook iets wat jij niet kan knutselen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-18 10:18 



 

Leuk doorgeefstokje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-18 07:18 



 
Profiel   

Leuk Bhris!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-18 07:24 



 
Profiel   

Thanks! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-18 09:12 



 
Profiel   

Leuk stukje !
Ik was jou echt nog nooit tegengekomen op Bokt denk ik, dus was fijn om even kennis te maken ! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-18 09:46 



 
Profiel   

Haha wat lief, bedankt! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-18 10:15 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Leuk stukje !
Ik was jou echt nog nooit tegengekomen op Bokt denk ik, dus was fijn om even kennis te maken ! :)

Inderdaad, het laat je beseffen dat bokt eigenlijk vol zit met "verschillende hoekjes".

En door zo'n doorgeefstokje wordt eigenlijk steeds een ander soort "hoekje" in de schijnwerpers gezet, door iemand die toevallig in allebei de betreffende "hoekjes" komt :D

Ik sluit me bij de voorgaande lezers aan: leuk stukje/stokje :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-18 15:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen