Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar kopen/zoeken jullie aqha/apha paarden?

 
Profiel   

Ik ben op zoek naar een nieuwe merrie,
groot is mijn teleurstelling met het huidige kleine aanbod. Ik zoek een wat oudere merrie dus veel aanbod is er niet.
Ik zit op veel groepen op Facebook en check regelmatig 2dehands en marktplaats.
Zijn er zo weinig te koop of zetten mensen hen gewoon ergens anders te koop?
Enkel via mond-aan-mond of is er een speciale plaats waar ik gewoon niet van weet?

Waar kochten jullie je quarter/paint?
Mochten jullie er 1 te koop hebben, waar zou je deze aanbieden?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 16:54 



 
Profiel   

Wendy van Osch heeft veel leuk spul te koop staan maar die zijn vaak wel wat jonger...meestal een jaar of 4 tot 8...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 17:02 



 
Profiel   

Kijk ook zeker eens op de buitenlandse Facebookpagina’s, voor Paints vooral Frankrijk. Duitsland is iets duurder, maar ook heel leuke paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 17:23 



 
Profiel   

Tinniie schreef
Kijk ook zeker eens op de buitenlandse Facebookpagina’s, voor Paints vooral Frankrijk. Duitsland is iets duurder, maar ook heel leuke paarden.


Thanx! bedankt voor de tip.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 17:24 



 
Profiel   

Paw -petit annonces Western
A vendre Quarter et paint horses
Zijn 2 grote in Frankrijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 17:26 



 
Profiel   

Via via denk ik en via trainingsstallen, maar het hangt er ook erg vanaf wat je zoekt.

Ik had mijn merrie een paar jaar geleden te koop staan (oudere merrie) op de westrenpaarden fb en via de stal waar ik toen stond.

Het verbaast me een beetje dat er nu weinig te vinden is. Er werden toen juist veel aangeboden na hun wedstrijdcarriere. (dat is niet altijd een pluspunt)

Mijn merrie kreeg ik toen niet verkocht (en achteraf ben ik daar heel blij mee)

Wat zoek je precies en met welk doel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 17:41 



 
Profiel   

Ik zoek een merrie die goed is doorgereden met een paar klinkende namen in haar stamboek. Ze zal dienen voor clinics, demo's en buitenritten, om de 2 a 3 jaar een veulentje. Ik rij geen wedstrijden maar ze moet wel correct zijn. Een leuk kleurtje of vlekje of een verdunning is ook zeker een groot pluspunt. Sorrel of Bay paarden spreken me meestal niet zo aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 17:48 



 
Profiel   

Dan zou ik trainingstallen aanraden

ken je deze site?

https://westerntoday.nl


In de advertenties vind je een boel trainers, misschien dat die iets voor je hebben staan of weten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 17:57 



 
Profiel   

justkid schreef
Dan zou ik trainingstallen aanraden

ken je deze site?

https://westerntoday.nl


In de advertenties vind je een boel trainers, misschien dat die iets voor je hebben staan of weten?



Hoe gaat dit dan, ik bel of mail zomaar en zeg wat ik zoek? Ik vind het altijd raar om zomaar iemand bellen zonder dat die ergens een ad heeft staan }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 18:24 



 
Profiel   

Ja dat voelt wel een beetje raar maar ze krijgen die vragen vast vaker, ze verdienen er tenslotte ook aan.
Nee heb je ja kun je krijgen.
Maar ik moet je ook zeggen dat ik het vooral vivia zie gebeuren.

Heb je zelf ook les? en kun je je trainer niet vragen? gewoon overal laten vallen of zelf een advertentie zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 19:24 



 
Profiel   

justkid schreef
Ja dat voelt wel een beetje raar maar ze krijgen die vragen vast vaker, ze verdienen er tenslotte ook aan.
Nee heb je ja kun je krijgen.
Maar ik moet je ook zeggen dat ik het vooral vivia zie gebeuren.

Heb je zelf ook les? en kun je je trainer niet vragen? gewoon overal laten vallen of zelf een advertentie zetten?


ja, heb 2 lesgevers die uitkijken voor me, maar ze weten enkel piepjonge merries staan die nog maar een paar maanden onder zadel zijn. Ik heb een ad geplaatst op Facebook maar werd afgebrand omdat het geen borrel of bay mocht zijn. Dus ad weer weggedaan want ik kreeg geen juiste reactie.
Ik word een beetje hopeloos, daarom hier een oproepje of ik misschien verkeerd aan het zoeken ben.
Er zal misschien wat tijd moeten overgaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 19:30 



 
Profiel   

Er is iemand die echt kleurtjes fokt, Champagne vooral, ze heet Heidi Slo..... weet niet meer precies hoe verder.
Zij zit zeker op die FB pagina, misschien kun je haar eens benaderen?

Je moet ook gewoon een beetje geluk hebben en geduld :+ hoe lang zoek je al?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 19:35 



 
Profiel   

heidi siobhail hellemons

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 19:40 



 
Profiel   

http://www.westerninfo.de/verkaufspferd ... n_0_30.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 19:46 



 
Profiel   

Vicky_Belle schreef
Ik zoek een merrie die goed is doorgereden met een paar klinkende namen in haar stamboek. Ze zal dienen voor clinics, demo's en buitenritten, om de 2 a 3 jaar een veulentje. Ik rij geen wedstrijden maar ze moet wel correct zijn. Een leuk kleurtje of vlekje of een verdunning is ook zeker een groot pluspunt. Sorrel of Bay paarden spreken me meestal niet zo aan.



Ik denk dat dat net het paard is dat iedereen zoekt :+ maar het komt wel op je pad als je wat tijd hebt. Heidi heeft niet echt volwassen merries te koop, enkel veulentjes die vooral kleurgefokt zijn.

Ik zal mn ogen even mee openhouden voor je ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 07:06 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Wendy van Osch heeft veel leuk spul te koop staan maar die zijn vaak wel wat jonger...meestal een jaar of 4 tot 8...

raad ik ook aan. Ze heeft een leuke palomino op het moment staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 08:29 



 
Profiel   

Tinniie schreef
Ik zal mn ogen even mee openhouden voor je ;)


Bedankt Tinniie! Ik denk dat jij wel wat ziet passeren af en toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 13:30 



 
Profiel   

speedfiets_2 schreef
Bellatrix schreef
Wendy van Osch heeft veel leuk spul te koop staan maar die zijn vaak wel wat jonger...meestal een jaar of 4 tot 8...

raad ik ook aan. Ze heeft een leuke palomino op het moment staan



Goh die palomino spreekt me niet zo aan, het lijkt me een vrij groot paard en de namen in de stamboek zeggen me weinig. Maar ik hou de site wel in de gaten ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 13:32 



 
Profiel   

Via e-horses kom je ook wel wat tegen. Duitse site maar ze staan niet altijd in Duitsland. Nederlanders adverteren er ook regelmatig.

https://www.ehorses.de/quarter-horse-st ... 95176.html

Champagne merrie: https://www.ehorses.de/quarter-horse-st ... 03517.html

7-jarige Red Dun merrie: https://www.ehorses.de/quarter-horse-st ... 02127.html

Zwarte dame: https://www.ehorses.de/quarter-horse-st ... 09427.html

Tienjarige valk: https://www.ehorses.de/quarter-horse-st ... 11976.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 13:46 



 
Profiel   

Ligt ook aan je budget natuurlijk. Als je een goedkoper paardje zoekt, zijn het soms paarden die niet meer 100% zijn of wat minder bekende namen.
Zodra je budget wat hoger is, kan je best wat leuks vinden, maar een goede merrie kan behoorlijk aan de prijs zijn als ze goed gereden is, gezond en geschikt voor fok.
Kleur zou ik weglaten. Ten eerste valt er echt heel veel af en ten tweede wordt je toch minder serieus genomen als je kleur belangrijk vindt.
Ooit toen ik jong was, wilde ik ook kleur en kwam ik met een bay thuis. Kwam een sorrel veulen uit en heb de 2 beste paarden staan, dus zegt niks.......Alles met kleur wat ik destijds tegenkwam was op andere fronten niks.

Zeker bij Wendy gaan kijken en dan ook echt daar en niet via internet. Paarden moet je in het echt bekijken.
Al heeft een merrie iets minder bekend papier, als ze correct gebouwd is, goede bewegingen heeft, gezond is en een fijn karakter heeft, kan ze met een passende hengst voor die ene keer best een leuk veulen produceren.

En je zal er vast goed over nagedacht hebben, maar aan het fokken zitten ook heel veel nadelen en risico's. Daar moet je wel echt rekening mee houden. Je merrie is toch even minder te rijden en een veulen hoort er langere tijd bij te kunnen lopen, er kan veel mis gaan, verkopen van veulen kan lastig zijn en 1 merrie met 1 veulen is geen ideale situatie.

Via via gaan de leukste paarden het snelst. Ik ben niet zoekende, maar even terug kwam een merrie te koop waar ik toch interesse in had, maar had niet eens bedenktijd, want ze was vrijwel direct al verkocht. In een dag al 3 geinteresseerde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 16:47 



 
Profiel   

speedfiets_2 schreef
Bellatrix schreef
Wendy van Osch heeft veel leuk spul te koop staan maar die zijn vaak wel wat jonger...meestal een jaar of 4 tot 8...

raad ik ook aan. Ze heeft een leuke palomino op het moment staan

Chicka! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 16:52 



 
Profiel   

superpony schreef
Ligt ook aan je budget natuurlijk. Als je een goedkoper paardje zoekt, zijn het soms paarden die niet meer 100% zijn of wat minder bekende namen.
Zodra je budget wat hoger is, kan je best wat leuks vinden, maar een goede merrie kan behoorlijk aan de prijs zijn als ze goed gereden is, gezond en geschikt voor fok.
Kleur zou ik weglaten. Ten eerste valt er echt heel veel af en ten tweede wordt je toch minder serieus genomen als je kleur belangrijk vindt.
Ooit toen ik jong was, wilde ik ook kleur en kwam ik met een bay thuis. Kwam een sorrel veulen uit en heb de 2 beste paarden staan, dus zegt niks.......Alles met kleur wat ik destijds tegenkwam was op andere fronten niks.

Zeker bij Wendy gaan kijken en dan ook echt daar en niet via internet. Paarden moet je in het echt bekijken.
Al heeft een merrie iets minder bekend papier, als ze correct gebouwd is, goede bewegingen heeft, gezond is en een fijn karakter heeft, kan ze met een passende hengst voor die ene keer best een leuk veulen produceren.

En je zal er vast goed over nagedacht hebben, maar aan het fokken zitten ook heel veel nadelen en risico's. Daar moet je wel echt rekening mee houden. Je merrie is toch even minder te rijden en een veulen hoort er langere tijd bij te kunnen lopen, er kan veel mis gaan, verkopen van veulen kan lastig zijn en 1 merrie met 1 veulen is geen ideale situatie.

Via via gaan de leukste paarden het snelst. Ik ben niet zoekende, maar even terug kwam een merrie te koop waar ik toch interesse in had, maar had niet eens bedenktijd, want ze was vrijwel direct al verkocht. In een dag al 3 geinteresseerde.



Hoi Superpony, bedankt voor het advies. Budget is indd afhankelijk van bloedlijnen maar dat zou geen probleem moeten zijn. Liever een wat duurdere variant dan een achter-de-hoek quarter/paint met weinig zeggende stamboek. Het zou niet mijn eerste veulen zijn dat ik fok, ik heb wel wat ervaring met fokken. Tot nu toe (hout vasthouden) nog geen problemen mee gehad. Jammergenoeg ook ervaring dat sorrel paarden niet goed verkopen, ik heb een hengstje gefokt met een mooie bloedlijn (voor de betere amateur) maar die is sorrel en die verkocht écht niet goed. Ook al was die goed gefokt en correct. Uiteindelijk heb ik die onder de prijs verkocht maar gelukkig wel aan een goede thuis, daarom dat ik nu toch wel een merrie wil met wat meer kleurmogelijkheden. Het zou trouwens de 3de merrie zijn waarmee ik fok dus de een kan een jaar rusten terwijl de andere draagt, het jaar erop omgekeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 19:19 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Via e-horses kom je ook wel wat tegen. Duitse site maar ze staan niet altijd in Duitsland. Nederlanders adverteren er ook regelmatig.

https://www.ehorses.de/quarter-horse-st ... 95176.html

Champagne merrie: https://www.ehorses.de/quarter-horse-st ... 03517.html

7-jarige Red Dun merrie: https://www.ehorses.de/quarter-horse-st ... 02127.html

Zwarte dame: https://www.ehorses.de/quarter-horse-st ... 09427.html

Tienjarige valk: https://www.ehorses.de/quarter-horse-st ... 11976.html


ooh bedankt! deze had ik nog niet zien voorbij komen :-) snel even uitpluizen :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 19:19 



 
Profiel   

speedfiets_2 schreef
Bellatrix schreef
Wendy van Osch heeft veel leuk spul te koop staan maar die zijn vaak wel wat jonger...meestal een jaar of 4 tot 8...

raad ik ook aan. Ze heeft een leuke palomino op het moment staan

Hier ook eentje die Wendy aan kan raden :) Heb daar Footworkdunitgreat (zie onderschrift) vandaan :D
Ben langs gereden na een teleurstelling in België, wist van te voren niet of en wat ze had en daar stond die knappe knol toen *\o/*

Verder heb je ook veel buitenlandse pagina's die een leuk aanbod hebben! ehorses is inderdaad ook een goeie om even op rond te neuzen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 19:22 



 
Profiel   

Vicky_Belle schreef
superpony schreef
Ligt ook aan je budget natuurlijk. Als je een goedkoper paardje zoekt, zijn het soms paarden die niet meer 100% zijn of wat minder bekende namen.
Zodra je budget wat hoger is, kan je best wat leuks vinden, maar een goede merrie kan behoorlijk aan de prijs zijn als ze goed gereden is, gezond en geschikt voor fok.
Kleur zou ik weglaten. Ten eerste valt er echt heel veel af en ten tweede wordt je toch minder serieus genomen als je kleur belangrijk vindt.
Ooit toen ik jong was, wilde ik ook kleur en kwam ik met een bay thuis. Kwam een sorrel veulen uit en heb de 2 beste paarden staan, dus zegt niks.......Alles met kleur wat ik destijds tegenkwam was op andere fronten niks.

Zeker bij Wendy gaan kijken en dan ook echt daar en niet via internet. Paarden moet je in het echt bekijken.
Al heeft een merrie iets minder bekend papier, als ze correct gebouwd is, goede bewegingen heeft, gezond is en een fijn karakter heeft, kan ze met een passende hengst voor die ene keer best een leuk veulen produceren.

En je zal er vast goed over nagedacht hebben, maar aan het fokken zitten ook heel veel nadelen en risico's. Daar moet je wel echt rekening mee houden. Je merrie is toch even minder te rijden en een veulen hoort er langere tijd bij te kunnen lopen, er kan veel mis gaan, verkopen van veulen kan lastig zijn en 1 merrie met 1 veulen is geen ideale situatie.

Via via gaan de leukste paarden het snelst. Ik ben niet zoekende, maar even terug kwam een merrie te koop waar ik toch interesse in had, maar had niet eens bedenktijd, want ze was vrijwel direct al verkocht. In een dag al 3 geinteresseerde.



Hoi Superpony, bedankt voor het advies. Budget is indd afhankelijk van bloedlijnen maar dat zou geen probleem moeten zijn. Liever een wat duurdere variant dan een achter-de-hoek quarter/paint met weinig zeggende stamboek. Het zou niet mijn eerste veulen zijn dat ik fok, ik heb wel wat ervaring met fokken. Tot nu toe (hout vasthouden) nog geen problemen mee gehad. Jammergenoeg ook ervaring dat sorrel paarden niet goed verkopen, ik heb een hengstje gefokt met een mooie bloedlijn (voor de betere amateur) maar die is sorrel en die verkocht écht niet goed. Ook al was die goed gefokt en correct. Uiteindelijk heb ik die onder de prijs verkocht maar gelukkig wel aan een goede thuis, daarom dat ik nu toch wel een merrie wil met wat meer kleurmogelijkheden. Het zou trouwens de 3de merrie zijn waarmee ik fok dus de een kan een jaar rusten terwijl de andere draagt, het jaar erop omgekeerd.


Dan kan je beter een paardje wat basis meegeven, want ik zie op shows nog ontzettend veel goede sorrels rondlopen en die scoren goed. Voor de serieuze ruiter is dat wat telt.

Ik zou echt nooit kopen bij iemand die op kleur fokt. Of een advertentie daarmee begint bijvoorbeeld. Dat is het laatste wat belangrijk is als je het ras en de sport serieus neemt. Voor recreatie/ basis sport betalen mensen meer voor een kleurtje dan voor een sorrel, maar dat zegt niks over de kwaliteit van het paard.

Nogmaals; een echt goede merrie is OF niet te koop OF echt aan de prijs OF kan niet meer gereden.

Als je 3 merries hebt, zou ik er altijd 2 tegelijk dekken minimaal. Beter voor de merries en de veulens om samen met veulens te lopen.

Mijn advies is echt; ga kijken. Niet op internet, maar bij de stallen. Praat met mensen, laat weten wat je zoekt en het paard komt op je pad. Als je bijv bij Wendy kijkt, kan ze morgen zomaar 5 andere paarden hebben staan. Heb je je gezicht laten zien, weet ze je misschien wel te vinden.

En anders toch eens de grens over wippen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 23:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen