Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ik weet niet wat doen met mijn pony

 
Profiel   

In 2015 heb ik een pony gekregen, Yatzee (zijn eigenaar kon hem wegens ziekte niet meer verzorgen). Hij was toen 5 jaar maar kende helemaal niks. Ik heb hem zadelmak gemaakt eind februari 2016. In juli 2016 ben ik serieus gevallen en heb ik niet meer mogen rijden tot in de zomer van 2017. Ik ben toen opnieuw moeten beginnen omdat Yatzee geen zelfvertrouwen meer had en het is pas terug goed beginnen gaan in de lente van 2018. Nu ben ik in september 2018 weer gevallen en mag weer een tijdje niet rijden.

Yatzee is dus nooit goed doorgereden en is ook nooit alleen op wandeling geweest (we doen enkel wandelingen, geen dressuur of springen).

Nu is mijn vriend een beetje boos (hij heeft helemaal niks met paarden) omdat ik meer niet op Yatzee mag/kan rijden dan wel. Daarbij komt dat Yatzee ongeveer 100-120 euro per maand kost. Wat niet handig is omdat we pas een huis gekocht hebben en we willen verbouwingen doen.
Mijn vriend wil per sé dat ik Yatzee verkoop en ik snap zijn punt ook want eerlijk gezegd zou ik ook liever die 100 euro sparen in plaats van uit te geven aan een pony waar ik momenteel weer alleen mee kan knuffelen en grondwerk kan doen.

Maar de gedachte om Yatzee weg te doen maakt mij echt misselijk dus ik zit met een dilemma.

Ik heb er al aan gedacht om een verzorger te zoeken die de helft van de kosten draagt en Yatzee dan ook kan rijden maar ik weet niet of iemand interesse zou hebben in een pony die eigenlijk niet veel kan...

Daar komt nog bij dat als Yatzee ziek zou worden ik het niet zou kunnen betalen... (Geen spaargeld meer wegens het huis)

Wat is jullie gedacht hierover?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 19:29 



 
Profiel   

Verkopen. Is eerlijker tegenover jezelf en tegenover de pony. Wel aan ervaren ruiter en je zal niet de hoofdprijs krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 19:31 



 
Profiel   

1. Verkopen aan een ervaren iemand.

2. Toch een betalende ruiter/verzorger zien te vinden. En een spaarpotje proberen aan te maken voor evt onverwachte kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 19:37 



 
Profiel   

Je zegt zelf dat je liever die 100,- wil sparen dan aan je pony uit te geven..

Verkopen is de beste keus en eerlijkste tegenover je pony.

Er zijn vast genoeg mensen die jou pony wel zouden willen kopen en een uitdaging zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 19:56 



 
Profiel   

Goed, ik zal mijn mening maar niet uiten over wat ik vind van het feit dat jouw vriend perse wil dat je je pony verkoopt.
*moet je eens met zijn auto (of iets soortgelijks doen*...

Anyway, ik weet niet hoe je klik is met het dier en of je denkt wel weer te gaan rijden met hem.
Als je klik enorm is en je wilt in de toekomst weer rijden, dan zou ik hem gaan delen. If not, dan toch verkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 20:18 



 
Profiel   

Waarom is er geen spaarpotje? En ben je wel bereid die te gaan maken?
Je kan het altijd proberen met een verzorgster en dan als dat niet gaat alsnog verkopen, ik denk dat er wel animo is voor een paardje als deze.

Ik zou overigens geen relatie met iemand kunnen hebben die er zo over nadenkt. Mijn vriend rijdt mij overal heen met paarden en snapt dat dat voor mij belangrijk is. Lijkt me wel een punt in jullie relatie om eens te bespreken

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 20:22 



 
Profiel   

Mijn 3 shetten en paard doen ook meer niets dan iets, vooral de kleintjes. Paard rijd ik bijna niet op en soms de verzorgster.
Ik kan het geld ook wel beter gebruiken en verkoop zou ook makkelijker zijn maar ik hou van ze en ze zijn mijn maatjes dus ik wil het niet aan iets anders uitgeven ondanks het makkelijker zou zijn.
Je moet kijken wat je proriteiten zijn en doen wat je hart je ingeeft.
Overigens is mijn spaarpot nu ook leeg en staat er nog een vette rekening klaar dus leve de ponys.
Ik heb ook een eigen huis en nog veel meer andere dieren maar kom eigenlijk prima rond ook al ben ik in mijn eentje.
Dat kan omdat mijn prioriteiten voor hun hoog liggen.
Het is ook niet erg als dat niet zo is maar wel eerlijk zijn naar jezelf en je paard.

Oja en geen vent die zegt dat mijn ponys of iets eruit moeten, dan gaat hij zelf :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 20:38 



 
Profiel   

100-120 in de maand moet te overzien zijn toch? Ik zou dan toch een verzorger zoeken. En jouw vriend beslist toch niet dat jouw pony weg moet? Dat vind ik persoonlijk geen manier van doen!!! Schiet bij mij toch echt in het verkeerde keelgat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 20:42 



 
Profiel   

n_love_qwert schreef
100-120 in de maand moet te overzien zijn toch? Ik zou dan toch een verzorger zoeken. En jouw vriend beslist toch niet dat jouw pony weg moet? Dat vind ik persoonlijk geen manier van doen!!! Schiet bij mij toch echt in het verkeerde keelgat.

TS geeft aan dat ze ook geen spaarpotje/geld hebben voor de DA.
Dat bedoeld haar vriend er ook mee; van dat je dan mss beter kan verkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 20:47 



 
Profiel   

HxSunlight schreef
Je zegt zelf dat je liever die 100,- wil sparen dan aan je pony uit te geven..


Dit. Je geeft zelf al het antwoord.
En is het ook niet eerlijker voor je pony als die naar iemand gaat die hem met plezier verzorgd, aandacht geeft en eventueel verder wil beleren? En die wel liever 100 euro of meer van zijn geld aan de pony uit wil geven dan aan wat anders. Wil niet zeggen dat jij een slecht baasje bent. Maar wellicht voor jullie beide op lange termijn beter als je hem verkoopt. Ook is het nu even moeilijk omdat je je toch hecht aan een beestje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 21:02 



 
Profiel   

Volgens mij zijn er best veel mensen die het leuk vinden om een on ervaren paard te rijden/mee aan de slag willen gaan. (je kan het altijd proberen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 21:12 



 
Profiel   

Waarom kan je steeds zo lang niet rijden na een val? Dan moet je toch juist direct er weer op en aan de slag?

Ik denk dat je 2 opties hebt eigenlijk, ofwel verkopen (volgens mij wil je dat het liefste..) ofwel het dier een maand of twee in teaining zetten zodat je er echt eens wat mee kan doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 06:08 



 
Profiel   

Voor een man je pony verkopen zou ik echt nooit doen.
Echter dat je geen spaarpot hebt voor je pony.... Dat kan gewoon niet.

Het niet rijden is geen probleem, wanneer je er toch veel plezier uit haalt om er naar toe te gaan.
Maar nogmaals, zorg voor een spaarpot of verkoop hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 06:15 



 
Profiel   

Van wie mag je steeds niet rijden na een val?
Wat is je mening zonder je vriend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 06:19 



 
Profiel   

Ik heb wat vraagtekens bij het gedeelte van dat je zelf niet meer mocht rijden. Waarom heb je niemand om hulp gevraagd? Je had hem makkelijk ingereen kunnen hebben nu zonder dat je er zelf op zat.

Anyway, ik zou hem verkopen. Dierenarts is geen grapje, dat is enorm duur. Je geeft zelf aan die 100 euro liever bij je te houden. Dan is de keuze al gemaakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 06:22 



 
Profiel   

Misschien had ze iets gebroken of bekneld? Dat ze daardoor niet mocht rijden.

Ik denk dat het beste verkopen is. Het klinkt niet echt alsof je alles op alles wilt zetten om de pony te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 06:26 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Waarom is er geen spaarpotje? En ben je wel bereid die te gaan maken?
Je kan het altijd proberen met een verzorgster en dan als dat niet gaat alsnog verkopen, ik denk dat er wel animo is voor een paardje als deze.

Ik zou overigens geen relatie met iemand kunnen hebben die er zo over nadenkt. Mijn vriend rijdt mij overal heen met paarden en snapt dat dat voor mij belangrijk is. Lijkt me wel een punt in jullie relatie om eens te bespreken


Ik heb in het verleden het een paar keer verprutst waardoor ik veel geld ben kwijt geraakt... Ik probeer een spaarpotje aan te maken maar dan wordt de kat ziek, dan gaat de auto stuk, dan wordt de andere kat ziek,... Dus het is niet makkelijk.

Ik snap mijn vriend zijn punt ook wel. Hij wil verder kunnen doen aan ons huisje en door mij gaat dat niet zo vlot en hij is ook bang dat ik eens een keer verkeerd val en het slecht afloopt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 06:55 



 
Profiel   

Zo lang niet rijden na een val is helemaal niet gek hoor. Ik ben er 22 augustus afgevallen en kan nog steeds niet rijden, door een blessure.

Ik ga verder mee met wat al gezegd is, verkopen is het meest eerlijk voor de pony en ik denk ook het meest verstandig in jouw huidige situatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 06:56 



 
Profiel   

troi schreef
Waarom kan je steeds zo lang niet rijden na een val? Dan moet je toch juist direct er weer op en aan de slag?

Ik denk dat je 2 opties hebt eigenlijk, ofwel verkopen (volgens mij wil je dat het liefste..) ofwel het dier een maand of twee in teaining zetten zodat je er echt eens wat mee kan doen


Eerste keer een barst in mijn heup en nu een gescheurde lies...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 06:57 



 
Profiel   

[VVDD] Gevallen

Dit was je vorige topic, handig voor de achtergrondinformatie :-)

Als ik je bericht nu zo lees: verkopen! Gun hem aan iemand die lekker met hem aan de slag gaat en het werken met hem consequent oppakt. Waar hij prioriteit 1 is in plaats van een kostenpost die eigenlijk niet goed uitkomt.
Lijkt me voor hem ook fijner dan elke keer wel-niet. En van het geld dat je bespaarg kun je altijd ergens een keer een ritje maken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 07:09 



 
Profiel   

Als ik moeilijk rond zou kunnen komen en dus geen spaargeld had was het eerste wat de deur uit zou gaan mijn pony's hoor.
En ik snap in deze situatie ook dat jouw vriend dat voorstelt.

Er zijn echt meer mensen die goed voor jouw pony kunnen zorgen en van hem kunnen houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 07:19 



 
Profiel   

Fieah schreef
In 2015 heb ik een pony gekregen, Yatzee (zijn eigenaar kon hem wegens ziekte niet meer verzorgen). Hij was toen 5 jaar maar kende helemaal niks. Ik heb hem zadelmak gemaakt eind februari 2016. In juli 2016 ben ik serieus gevallen en heb ik niet meer mogen rijden tot in de zomer van 2017. Ik ben toen opnieuw moeten beginnen omdat Yatzee geen zelfvertrouwen meer had en het is pas terug goed beginnen gaan in de lente van 2018. Nu ben ik in september 2018 weer gevallen en mag weer een tijdje niet rijden.

Yatzee is dus nooit goed doorgereden en is ook nooit alleen op wandeling geweest (we doen enkel wandelingen, geen dressuur of springen).

Nu is mijn vriend een beetje boos (hij heeft helemaal niks met paarden) omdat ik meer niet op Yatzee mag/kan rijden dan wel. Daarbij komt dat Yatzee ongeveer 100-120 euro per maand kost. Wat niet handig is omdat we pas een huis gekocht hebben en we willen verbouwingen doen.
Mijn vriend wil per sé dat ik Yatzee verkoop en ik snap zijn punt ook want eerlijk gezegd zou ik ook liever die 100 euro sparen in plaats van uit te geven aan een pony waar ik momenteel weer alleen mee kan knuffelen en grondwerk kan doen.

Maar de gedachte om Yatzee weg te doen maakt mij echt misselijk dus ik zit met een dilemma.

Ik heb er al aan gedacht om een verzorger te zoeken die de helft van de kosten draagt en Yatzee dan ook kan rijden maar ik weet niet of iemand interesse zou hebben in een pony die eigenlijk niet veel kan...

Daar komt nog bij dat als Yatzee ziek zou worden ik het niet zou kunnen betalen... (Geen spaargeld meer wegens het huis)

Wat is jullie gedacht hierover?


Voor mij maar een vraag, en dat is: wat wil jij? wat geeft de pony je aan ontspanning etc.? en wat is dat je waard?
Naar je vriend moet je niet luisteren (met alle respect) maar het gaat hier om "jouw" pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 07:32 



 
Profiel   

EEN UPDATE!!!
Wat ik nog niet had gezegd omdat ik dacht dat het niet veel uitmaakte: mijn pony staat samen op de wei met mijn mama haar 5-jarige haflinger die we in de zomer zadelmak(maar nog niet ruitermak) hebben gemaakt. Mijn mama sukkelde al even met pijntjes en nu blijkt ze artrose te hebben op haar schouder, nek en heup. Dus paardrijden wordt haar afgeraden (risico op breuken), zeker een jong paard wat nog wat "zot in de kop" is. Ik heb mijn mama nog niet echt gesproken (ze heeft me een berichtje gestuurd) maar persoonlijk denk ik dat ze ook gaat neigen naar verkopen omdat haar haflinger nog zo jong is... Dus dan zouden de kosten als zij verkoopt volledig op mij vallen en komt het op minstens 200€ per maand... of we zouden al direct met 2 bijrijders (die bijdragen in de kosten) moeten gaan werken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 09:30 



 
Profiel   

Dus verkopen..?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 11:39 



 
Profiel   

Als je zoveel twijfels hebt met zulke jonge dieren: verkopen.

iedere ruiter ligt wel eens in de lappenmand, en 120€ per maand is echt een schijntje aan kosten. Ik zit stalgeld+hooi+muesli+smid al zeker aan 300 euro per maand. Exclusief lessen en dierenarts. Momenteel sta ik ook op de grond - dom ongelukje, arm uit de kom. Geen háár op mijn hoofd die denkt aan verkopen, ook al kan ik zéker 2 maanden niet rijden.

Als jij en je moeder beiden niet meer kunnen / willen / durven rijden, tjah, dan is het het eerlijkst naar de pony's om NU te verkopen, nu ze nog jong zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 11:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen