Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

De herfst komt eraan, nog snel tussen het groen op de foto!

 
Profiel   

Mijn favoriete seizoen is er alweer bijna, officieel natuurlijk al lang begonnen maar het zachte weer van de afgelopen weken doet anders vermoeden :D Hoge tijd dus om nog snel even wat foto's te schieten voor het weer guur en regenachtig wordt :+ Mijn paard is 10 jaar oud en al 6 jaar bij mij (zelf ingereden). We zijn een tijdje geleden van stal veranderd zodat ze meer op de wei kan lopen (als het goed is ook een hele winter buiten mag) en mijn paard voelt zich super. We kunnen weer lekker op buitenrit, dat kon op de vorige stal niet omdat ze gewoon te wild kon zijn. Ze voelt echt weer in balans en dat maakt me onwijs gelukkig! Geniet van de foto's! :D

1.
[ img ]

2.
[ img ]

3.
[ img ]

4. Pretbekje
[ img ]

5.
[ img ]

6.
[ img ]

7. Hartstikke moeilijk nog, die contragalop :+
[ img ]

8. Iets met meer leren dragen ipv plat door de bocht gaan :')
[ img ]

9. Maar wat ben ik blij en trots, het is zo'n lief paard en echt m'n maatje
[ img ]

10.
[ img ]


Dat was 'm weer, ik ben helemaal blij met deze foto's die een stalgenootje gemaakt heeft :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-18 20:28 



 
Profiel   

Wat een leuk paard, houd wel van dit type! Wat is het er voor een?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-18 21:08 



 
Profiel   

Dat ziet er ontspannen uit! Wat een leuk team zijn jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-18 21:10 



 
Profiel   

Dankjewel beide, het is een BWP merrie met Deauville de la vie x Fantastique bij moeders kant en Heartbreaker in de vaderlijn :D Eigenlijk volledig springgefokt maar we doen eigenlijk van alles wat. Ze is erg compact maar niet altijd makkelijk te rijden vanwege haar bouw, ik zeg vaak dat het een pony op paardenbenen is :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-18 21:17 



 
Profiel   

Deze ook nog gekregen en die vind ik toch ook heel leuk dus ik gooi hem er even bij :+ [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-18 19:37 



 
Profiel   

Hoi Heleen, leuke foto's van jou en je prachtige paard!

Waar denk je dat het aan ligt dat je paard op de nieuwe stal rustiger is en jullie weer naar buiten kunnen?

En met welke reden heb je de lage neusriem? Hij lijkt strak te zitten, kan je paard nog wel makkelijk zijn mond openen zo? Is wel zo fijn als ze even wil gapen bijvoorbeeld ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 13:38 



 
Profiel   

Jessica_K schreef
Hoi Heleen, leuke foto's van jou en je prachtige paard!

Waar denk je dat het aan ligt dat je paard op de nieuwe stal rustiger is en jullie weer naar buiten kunnen?

En met welke reden heb je de lage neusriem? Hij lijkt strak te zitten, kan je paard nog wel makkelijk zijn mond openen zo? Is wel zo fijn als ze even wil gapen bijvoorbeeld ;)

Dankjewel Jessica :) Een paard wat meer op de weide kan lopen gedurende het hele jaar en niet per 1 oktober voor 7 ‘wintermaanden’ opgehokt wordt is natuurlijk rustiger en gelukkiger dan een paard wat wel een hele winter binnen blijft en een paddock van 10x10 heeft voor een uurtje per dag. Dat is de reden waarom ik mijn paard op die stal heb weggehaald. Mijn paard loopt het fijnst op een lage neusriem, de neusriem zit absoluut niet te strak en ik zie ook niet echt waar je dat dan zou zien op de foto’s :) Het feit dat een paard de mond gesloten houdt is gelukkig niet altijd omdat hij dichtgesnoerd wordt maar kan ook gewoon omdat er met een voldoende zachte hand gereden wordt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 14:36 



 
Profiel   

Hoi Heleen, dank je voor je antwoord. Ik had er denk ik overheen gelezen dat je paard nu meer buiten staat. Wat fijn, en heel logisch dat ze dan rustiger is.

Verder dacht ik op de foto's te zien dat hij strak zit, maar dat is van een foto natuurlijk altijd moeilijk te beoordelen. Dus daarom vroeg ik het :) fijn om te horen dat dat niet het geval is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 15:44 



 
Profiel   

Leuke foto's! Hihi en op foto 7 Is het meer een paard met pony benen.ze vallen een beetje weg in dat witte zand.. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 09:48 



 
Profiel   

Benoite schreef
Leuke foto's! Hihi en op foto 7 Is het meer een paard met pony benen.ze vallen een beetje weg in dat witte zand.. :=

Dankjewel :D en ja idd haar witte voetjes zie je daar niet echt meer :’)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 13:16 



 
Profiel   

knap paardje

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 15:00 



 
Profiel   

madoliefje schreef
knap paardje

Dankjewel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 17:46 



 
Profiel   

Heleennn schreef
Dankjewel beide, het is een BWP merrie met Deauville de la vie x Fantastique bij moeders kant en Heartbreaker in de vaderlijn :D Eigenlijk volledig springgefokt maar we doen eigenlijk van alles wat. Ze is erg compact maar niet altijd makkelijk te rijden vanwege haar bouw, ik zeg vaak dat het een pony op paardenbenen is :+

Heartbreaker, ik wou al zeggen lijkt qua bouw wel wat op mijn zus haar merrie waar heartbreaker de grootvader van is.
:)

Knap dier.

Edit zus haar merrie:
Ook springgefokt maar ook niet groot (1m60)
Heb even alleen foto langs voorkant
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 20:28 



 
Profiel   

Leuk om ook eens een andere heartbreaker te zien, ik kom die afstamming in mijn omgeving zelden of nooit tegen. Is hier niet zo populair omwille van het karakter blijkbaar, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 19:25 



 
Profiel   

Karakter is idd wel een minder puntje bij Falke Z
Zure merrie, luik van de stal móét dichtblijven omdat ze anders zou kunnen bijten als je langsloopt, vooral op kinderen heeft ze het niet maar dat komt omdat ze op een eerdere stalling gepest werd door kinderen. Maar heb ooit eens hier op bokt iets gelezen over een andere heartbreaker merrie en dat kon zó over die van mijn zus gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:08 



 
Profiel   

Oei nee, de mijne is erg lief en sociaal naar andere paarden. Gewoon een eigen willetje en soms nogal over the top onder het zadel :D Maar zeker geen zure merrie gelukkig, eerder een ruin in het verkeerde lichaam haha. Ook naar mensen een grote knuffelkip, als jong paard veel moeilijkheden mee gehad maar de jaren van verstand zijn ondertussen wel gekomen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:39 



 
Profiel   

Maar misschien is dat omdat bij mijn zus heartbreaker al vooraan in de lijnen voorkomt? (Zijnde grootvader)
Falke z (mare 2010)
vader falco (heartbreaker x wiensender)
moeder kimanda (saros XX)

Maar ook door een eerdere stalbaas hardhandig aangepakt. Dat speelt natuurlijk ook allemaal mee in het paard wat ze nu is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 09:44 



 
Profiel   

Denk dat opvoeding en omgang ook een groot verschil maakt inderdaad en niet perse waar in de bloedlijn die hengst zit :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 09:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen