Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waterkatten

 
Profiel   

Wij hebben thuis een kater van een jaar en 2 kittens van 5 maanden, dolle boel kan ik je zeggen :D . Nu hebben we twee kittens getroffen die geobsedeerd zijn door water, ze gaan mee douchen, chillen in de wasbak en hangen met hun halve lijf in het toilet (ieuw). Da's allemaal tot daaraan toe, maar zodra ik een bakje drinkwater neerzet, wordt dat binnen een minuut omgegooid en begraven. Dat je water niet kunt begraven in laminaat (of waar dan ook) dringt niet tot hun walnootjes door. Het gevolg is dat ze hier altijd zonder water zitten en dat, als ik terug kom van weggeweest, mijn laminaatvloer helemaal bepoteld is want door plasjes water kun je rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan!

We hebben ook zo'n fonteintje, da's helemaal feest, de spetters zitten dan tot aan het plafond. Een voordeel daarvan was dat er in ieder geval wel altijd nog water stond, totdat een van de kittens had verzonnen dat je de bovenkant van dat ding er best af kan meppen. En als je dan met je gebakje in die straal gaat hangen, dan kun je het filter eruit halen en als je dat kleddernatte ding op het favoriete plekje van het vrouwtje op de bank legt, kun je 's avonds ook nog een keer lachen als ze er bovenop gaat zitten <<) .

Wie weet er een handig waterbakje voor onopgevoede kattenmormels dat niet zomaar om ligt zodat katerlief ook nog wat kan drinken als hij zin heeft?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 08:21 



 
Profiel   

Hebben ze toegang tot buiten? (afgezette tuin) dan zou je daar hun water neer kunnen zetten.

En anders misschien in de badkamer zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 08:26 



 
Profiel   

Ik zit hier hardop te lachen om je verhaal, sorry.

Eerste waar ik aan denk: wasbak in het aanrecht vol water zetten. Veel succes, kittens! Moeten ze wel op het aanrecht mogen komen van je. Die van mij mogen dat, omdat hun eten er staat want anders vreten de honden het op.

Tweede: je hebt van die standaarden met voerbakken voor honden, die gebruiken wij als drinkbak voor de honden. Als je die standaard op de vloer fixeert (vast schroeven aan een grote zware plaat hout bv) kunnen ze daar ook weinig mee doen. De bakken zet je vast met een klem, die kunnen er niet uit. Hooguit kunnen ze ze als zwembad gebruiken en er in gaan zitten.

Derde: je hebt van die ondiepe betonschalen die je in de tuin kunt zetten als drinkbak voor vogels. Is niet om te gooien, maar daar kunnen ze wel doorheen rennen en alsnog je hele huis onder de natte poten zetten. Maar misschien gaat de lol er van af als ze eenmaal door hebben dat zware bakken niet om gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 08:27 



 
Profiel   

Whahahahahahaha, ik heb beeld _O- ! Wat een heerlijke donderstralen <3 .


Ik zeg: zeg een speciekuip neer :D . Als je dat onverhoopt toch niks lijkt zou ik kijken voor een grote, zware en vooral stabiele stenen bak. Bij de hondenbakken kun je die wel vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 08:31 



 
Profiel   

grotere waterbakken zullen niet helpen, die gaan ze gewoon gaan uithengelen.
Als ze overdag in de badkamer mogen komen zou ik een drinkbak in de douche of het bad zetten. Daar kunnen ze kliederen wat ze willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 08:35 



 
Profiel   

Oh wat heerlijk. Ik heb thuis twee fonteintjes, waarvan 1 de bovenkant er makkelijk af gaat, die klikt niet vast zegt maar, maar die van CatIt klikt vast, die krijgen ze denk ik niet zomaar los. Misschien een idee om een ander fonteintje te proberen?

Voorstel van de wasbak is ook een idee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 08:37 



 
Profiel   

Toen onze katten nog klein waren, had ik zo'n ijzeren drinkbakje in een groot dienblad staan. Zowel onder/rondom het dienblad (op de grond) en in het dienblad een handdoek of theedoek, dan bleef het laminaat meestal redelijk droog. Inmiddels zijn ze groot en wat minder speels en hebben ze de grootste variant van deze: https://www.zooplus.nl/shop/honden/voer ... iek/146514
Die vinden ze heel fijn omdat hun snorharen de rand niet raken en ze overzicht hebben, en ik vind het heel fijn dat ze hem niet kunnen omgooien :D Ze hengelen er nog wel af en toe in, maar inmiddels wonen we in een huis met een stenen vloer in de keuken dus dat maakt niet meer uit. Ze hebben ook een drinkfontein (https://www.zooplus.nl/shop/honden/voer ... aat/145972) en ook daar wordt wat in gehengeld, maar ze slopen hem gelukkig niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 08:38 



 
Profiel   

En als je nou eens een zware drinkbak neemt? Mij is het opgevallen dat alle dierenwinkel bakjes zo licht zijn gemaakt van plastic of keramiek en dat weegt niets. Ik zat te denken aan zo'n vogeldrinkschaal. Wel het vloermodel dan hé. Ze zijn te krijgen in diverse kleuren en stijlen. Die meppen ze niet zomaar om!

In eerste instantie leek het mij wel een grappig probleem, maar nu ik er zo over nadenk kan het toch best problematisch zijn, alles nat en geen drinken voor de Grote Kat (die misschien al dat kittengedoe ook al zat is-én daar boven op geen water meer heeft :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 08:43 



 
Profiel   

Ik vind het trouwens wel teleurstellend dat we geen foto krijgen van het gespuis...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 08:48 



 
Profiel   

Om te beginnen: toiletdeur goed sluiten en aanwennen om direct na gebruik toilet de klep te sluiten. Ik heb ook zo'n door (stromend) water geobsedeerd monster, en ik moet er niet aan denken thuis te komen, kat te missen én toilet verstopt te hebben. En dat de monteur dan letterlijk een verzopen kat te voorschijn tovert met een "mist u dit misschien?" %) .

Na een paar zwembaden heb ik de waterbak in de gootsteen gezet. Je kan dan natuurlijk nog wel de waterbak omkeren en er vervolgens mee gaan slepen :j :') . Maar het scheelt toch aanmerkelijk met de hoeveelheid water over de vloer.
En in de berging (lees: soort kattenkamer) heb ik een grote hondenwaterbak staan. En dat gaat goed.

En wees gerust: het gaat beter worden als ze volwassen worden. De fixatie voor water zal wel blijven, die van mij gaat ook nog steeds gezellig mee douchen en keert alle wateremmers om, maar de scherpe randjes gaan er wat vanaf.

Veel plezier met je katten :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 08:50 



 
Profiel   

Bij mijn twee kittens had ik precies hetzelfde! Hun waterbakje werd weggesleept of omgegooid en bij een zwaardere drinkbak schepten ze het water eruit met hun pootjes..
Voor mij was een drinkbak met beweegbare bodem de oplossing. Omdat er maar een klein laagje water boven op ligt kunnen ze het er niet meer uithalen, willen ze meer water staan ze met hun voorpootjes op de bodem en kunnen ze verder drinken :)
Aan de onderkant van de drinkbak zitten klittenbandjes zodat je het vast kan zetten aan de vloer of een dienblad.

https://www.zooplus.nl/shop/honden/voer ... gI6RPD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 09:19 



 
Profiel   

Bekend verschijnsel :D

Nu zijn die van ons al 10 jaar geen kittens meer, maar vooral die grijze vond het echt een feestje om de hele dag met zo'n Cat-It drinkfontein te spelen :=

Dat was toen nog een soort bol waar water overheen stroomde en dat kwam dan uit in een drinkbakje.
Nou feest natuurlijk! Drinkbakje leeg meppen, en dan je hele pootje onder de bol door prutsen zodat je het filter er uit kon hengelen of in ieder geval kapot kon krabbelen zodat er allemaal van die leuke zwarte balletjes door het bakje gingen stromen waar je dan weer naar kon meppen, feest!! *\%/*

Of wat ook bijzonder leuk was: allerlei speelgoedmuisjes e.d. verzamelen en die zó tussen de bol en de zijkant van het bakje duwen, dat het water van de bol via de de speeltjes op de grond stroomde... ipv in het bakje *\%/* Dolle pret echt met die 2 feestnummers :')

Maar daarna kwam er een nieuwere versie van de Cat-It, deze verkopen ze nu nog steeds: https://www.zooplus.nl/shop/katten/voer ... aats/67765

En dat scheelde echt aanzienlijk! Bij die van mij althans ;)
Die nodigt veel minder uit tot het bedenken van allerlei rottigheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 09:20 



 
Profiel   

Geen idee hoe ik een foto moet plaatsen GDG, heb het net geprobeerd maar ze kwamen niet in het bericht :? Dus als iemand me vertelt hoe dat moet, zal ik wat foto's plaatsen. Ben geen fotograaf, dus de kwaliteit is niks!

Ik ga een combinatie van tips proberen! Allereerst heb ik een bakje in de tuin gezet, daar zitten ze as we speak lekker in te hengelen. Verder ga ik een groot diep dienblad kopen waar ik een zware brede bak (waarschijnlijk een vogelbadje, ziet er leuk uit) zet en dat dienblad zet ik dan weer op een badlaken.
Ze mogen op het aanrecht vinden ze zelf, en bakje in de wasbak zetten heb ik ook al eens gedaan, dan gaan ze met hun natte pootjes de ramen zemen :n . Een speciekuip zet ik van de zomer in de tuin, kunnen ze baantjes trekken!

Roodvos, ik heb al eens geprobeerd ze op te voeden door voorzichtig de wc doorte trekken toen een van de katten er weer eens in hing. Toen was de wc nóg intrigerender! Nu moet ik mijn gezin proberen op te voeden om de klep dicht te doen, misschien dat dat beter werkt...

En de kater is een goedzak dewilderoos, die vindt alles goed. Behalve als ze in de schutting klimmen. Op de schutting zit stroomdraad en als de kittens die richting opgaan komt de kater aangerend en die zwiept ze er weer af :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 09:29 



 
Profiel   

Emese_Flower, zo'n bak had ik nog gezien, da's ook nog een idee! Zullen ze vast ook weer heel leuk vinden, maar troep maken wordt lastiger.

Pmarena, ik heb drie grijzen, zou dat het probleem zijn :)* . En in rottigheid zijn ze master. Gisteren sleepte de kleinste van het stel een deken de trap op. Geen idee waarom maar het was geen gezicht, zo'n frutseltje aan de haal met zo'n grote fleecedeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 09:34 



 
Profiel   

Even praktisch denken: een (stevige) waterbak in bijvoorbeeld een lekbak (voor wasmachines) zetten en in die bak ook steevast handdoeken leggen? Dan kunnen ze kliederen, het water dat over de rand gaat wordt opgevangen door de handdoeken en wellicht scheelt dat dan waterschade aan je laminaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 09:36 



 
Profiel   

Haha, rooien en valen zijn donderstralen! Wij hebben er van elk 1 dus dan weet je wel genoeg ;)

Ze hebben het veels te goed bij jullie ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 09:37 



 
Profiel   

Je moet echt een youtube kanaal opstarten, ik zie echt mooie beelden voor me _O-
Zou een zwembad voor ze kopen :j (Nee, lijkt me wel irritant probleem. Hopelijk groeien ze eroverheen.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 09:51 



 
Profiel   

Oooohhhh...ik wil ook foto's ! :D :')
Wat een heerlijke monstertjes lijken me dat ! Beter dan de beste tv om naar te kijken _O-

Alle tips zijn al voorbijgekomen denk ik. Ik dacht ook meteen aan zo'n bak met beweegbare bodem.
Of een klein emmertje, maar vrees dat ze dat ook gaan leeghengelen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 09:57 



 
Profiel   

Ik denk dat we een filmpje nodig hebben om het goed te kunnen beoordelen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 09:58 



 
Profiel   

antje_vip schreef
Ik denk dat we een filmpje nodig hebben om het goed te kunnen beoordelen :+


:j _/-\o_ :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 10:01 



 
Profiel   

Ik moest erg lachen om je verhaal ts en zie dat er al veel goede tips zijn gegeven.

Hier een poes van inmiddels 3 die nog steeds met haar poten in de waterbak hengelt en het water daarna van haar pootjes af likt ipv rechtstreeks uit de bak te drinken :+
Wat dus na 3 jaar nog steeds het resultaat geeft dat mijn muur altijd onder de water vlekken zit >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 10:03 



 
Profiel   

Nou ja, wat de kleur betreft: ik heb hier een pekzwarte 14-jarige kat en die speelt nog steeds met voorliefde waterspelletjes. Haar drinkbakje staat nu inderdaad op een dienblad en voor de rest drinkt ze maar uit de vijver. :roll:
Deze kat kan je bij mooi weer ook gewoon gieten: even buiten de bloemetjes water geven en de kat staat mee te douchen. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 10:14 



 
Profiel   

Ik heb me echt heerlijk vermaakt met je OP TS hahaha! Geweldig.

Maar ja, een beetje vervelend is het natuurlijk ook wel. Veel dingen die tijdens het lezen van de OP in me opkwamen zijn al genoemd. Zware drinkbak, honden drinkbak in houders etc.

Veel succes met een oplossing zoeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 10:19 



 
Profiel   

[ img ]
De kater toen hij hoorde dat hij twee zusjes kreeg.


[ img ]
De twee zusjes


[ img ]
Kitten zijn is vermoeiend...


[ img ]
Een kluitje katten

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 11:32 



 
Profiel   

eventueel schreef
Geen idee hoe ik een foto moet plaatsen GDG, heb het net geprobeerd maar ze kwamen niet in het bericht :?


Heb je ze al geupload? Ik denk het wel hè? Onder het typvak staat de knop 'Voeg foto's toe'. Daar kun je ze uploaden, maar daarna moet je ze ook nog selecteren. De afbeeldingen die je al geupload hebt staan in het klein afgebeeld, die moet je dan aanklikken en dan komt de link in je bericht. Ik hoop dat je het snapt want ik wil echt heel graag foto's van deze heerlijke katten :D .


Kun je trouwens niet nog wat meer over ze schrijven? Beter nog: maak er gewoon een volgtopic van, bij voorkeur met een dagelijkse update O:) . Ik lig helemaal dubbel van de streken van hoe je het beschrijft :D .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 11:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen