Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Military Boekelo onder zomerse omstandigheden

 
Profiel   

persbericht
Eventing

[ img ]
Military Boekelo. Foto door aniek1985

De Military Boekelo Enschede lijkt voor het eerst in haar 48-jarige bestaan te worden verreden onder zomerse omstandigheden. Als op zaterdag de cross country wordt verreden wordt volgens verwachtingen de temperatuur in het Twentse coulisselandschap boven de 25 graden Celsius. "Geen enkel probleem, deze temperatuur ervaren we eerder als lekker, want door de warmte zijn de spieren van de paarden extra los", vertelt de Britse parcoursbouwer Sue Benson, die zelf ook als eventingruiter op ruime ervaring kan bogen.

Tijdens de veterinaire keuring op woensdag kregen alle 77 deelnemende combinaties het 'passed' van de jury te horen, waardoor niets meer hun start in de wedstrijd in de weg staat.

Klik op onderstaande afbeelding voor een video:


Onder de deelnemers ook een tiental Nederlandse combinaties, waaronder de titelverdediger van het Nederlands Kampioenschap Tim Lips met Bayro. Tim, die vorig jaar als tweede eindigde, heeft aspiraties om dit jaar niet alleen zijn titel te behouden, maar ook om de eerste Nederlander te worden die deze wedstrijd gaat winnen. "We zullen er echt voor gaan. Vorig jaar was het mooi om tweede te worden, maar daardoor zou het nu nog mooier zijn om hier te winnen. Het terrein is perfect en hopelijk kan ik met een goede dressuurproef de basis leggen voor een hoge klassering.

Bondscoach Bettina Hoy heeft er voor gekozen om de in Groot-Brittannië wonende Nederlander Andrew Heffernan met Castle View Larry, Tim Lips met Bayro, Laura Hoogeveen met Quibus en Alice Naber-Lozeman met ACSI Peter Parker N.O.P. in het team op te nemen dat in de landenwedstrijd van start gaat.

De dressuur onderdelen beginnen op donderdag en vrijdag om 10.00 uur.

De Nederlandse ruiters rijden hun dressuur op de volgende tijdstippen:

donderdag:
10.16 uur Andrew Heffernan - Castle View Larry
12.07 uur Merel Blom - Ceda
14.06 uur Tim Lips - Bayro
15.43 uur Jordy Wilken - Burry Spirit
16.31 uur Sanne de Jong - Enjoy

vrijdag:
10.40 uur Joyce van der Kuilen - Brent
12.07 uur Laura Hoogeveen - Quibus
12.47 uur Tim Lips - Eclips
14.16 uur Merel Blom - The Quizmaster
15.59 uur Alice Naber-Lozeman – ACSI Peter Parker N.O.P.

Alle verdere informatie kunt u vinden op: https://www.military-boekelo.nl/Actueel/Nieuws

Tijdschema Military Boekelo Enschede
11 oktober
09.00 uur – 12.30 uur en van 13.30 uur tot 17.00 uur dressuur
12 oktober
09.00 uur – 12.00 uur en van 13.00 uur tot 16.30 uur dressuur
13 oktober
09.00 uur start cross country
16.30 uur einde cross country
14 oktober
09.00 uur veterinaire keuring
11.00 uur start springconcours
16.00 uur huldigingen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 17:40 



 
Profiel   

Is het ergens te zien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 17:44 



 

moonsparkle schreef
Is het ergens te zien?

De cross is zaterdag live te zien op RTV Oost :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 17:47 



 
Profiel   

Klopt! Op www.rtvoost.nl

In het vorige bericht over de Military heb ik ook e.e.a. aan linkjes gezet met leuke informatie: [VN] Military Boekelo podium voor NK Eventing In de reacties heb ik diverse linkjes gepost!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 18:11 



 
Profiel   

Volgens mij is het via de facebook site van Ruiters in Oranje ook te volgen via een live stream. RTV Oost kunnen we hier niet ontvangen :+ echt suf verder hebben we bijna alle regionale zenders hier behalve die.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 06:25 



 

RTV Oost kan je ook gewoon kijken via internet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 07:07 



 
Profiel   

Fei youtube zend ook alles live uit!( gratis)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 09:28 



 

moonsparkle schreef
Is het ergens te zien?



vandaag dressuur: https://www.military-boekelo.nl/ livestream beginnen weer om 14.00 uur
via rechenstelle.de kun je de uitslagen volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 12:16 



 
Profiel   

https://www.youtube.com/watch?v=8zNjSZ0wgRc

Er onder staan de links voor oa dressuur morgen en de cross. Voordeel van Fei boven de andere streams is dat er commentaar bij zit. Die mis je bij RTV Oost bijvoorbeeld. Oja en RTV Oost had er eerdere jaren steeds stukjes tussendoor waardoor je hele delen van de wedstrijd moest missen. Ik gok dat Fei tv de sponsoren niet zo in beeld laat als RTV Oost (begrijpelijk!) wel moet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 15:13 



 

SusanH schreef
https://www.youtube.com/watch?v=8zNjSZ0wgRc

Er onder staan de links voor oa dressuur morgen en de cross. Voordeel van Fei boven de andere streams is dat er commentaar bij zit. Die mis je bij RTV Oost bijvoorbeeld. Oja en RTV Oost had er eerdere jaren steeds stukjes tussendoor waardoor je hele delen van de wedstrijd moest missen. Ik gok dat Fei tv de sponsoren niet zo in beeld laat als RTV Oost (begrijpelijk!) wel moet doen.


Die stukjes op RTV Oost tussendoor ja...Pfff. Beelden van mensen die door de modder baggeren en op de tribune zitten en van die suffe interviews over 'Wat heb jij aan vandaag?' Pleur op, ik wil paarden zien!

Mooi resultaat voor Tim Lips trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 18:08 



 
Profiel   

Wat is de dresscode voor een zonnige warme military? Ik ben van mijn apropos :+ :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 18:43 



 

ikheetesmee schreef
Wat is de dresscode voor een zonnige warme military? Ik ben van mijn apropos :+ :')


Dubarry laarzen met hot pants en een burberry bikinitopje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 18:50 



 
Profiel   

safina schreef
ikheetesmee schreef
Wat is de dresscode voor een zonnige warme military? Ik ben van mijn apropos :+ :')


Dubarry laarzen met hot pants en een burberry bikinitopje?


Goeie dat heb ik wel in mijn kast liggen :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 18:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen