Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Quarter Horse Dino in opleiding!

 
Profiel   

Hallo!

Hierbij zou ik graag wat foto's laten zien van het rijden met mijn jonge Quarter Horse ruin Dino (Lime Light Deanolynx). Dino is in mei 5 jaar geworden en ik heb hem afgelopen zomer zelf zadelmak gemaakt. In verband met onze verhuizing naar de Veluwe hebben we het heeeeel erg rustig aan gedaan en deed hij soms ook een aantal weken niks. Nu de paarden lekker aan huis staan ben ik weer verder gegaan met inrijden. zie dit topic als je meer wilt lezen over onze verhuizing!

Op dit moment bestaat zijn werk uit 1x per week 20 minuutjes rijden of werken aan de hand in de bak en 1 a 2x per week een rondje boscrossen, lekker rechtdoor kilometers maken. Hij is super braaf, behoorlijk bomproof (letterlijk, we rijden regelmatig langs militair gebied :+ ) en ik denk dat hij verkeersmak geboren is :Y) Daarnaast is het een ontzettend leergierig paard en is hij super leuk om mee te werken. We rijden bitloos, hij kent het bit nog helemaal niet. Verder heeft hij een behoorlijk hoog tempo en noem ik hem ook wel liefkozend het kleine rode racemonster 8-)

Nog even vooraf: het zadel wordt elke 3 maanden nagekeken door Eurohorse, die hebben een jong-paardenplan en zo ben ik er zeker van dat we altijd een passend zadel hebben. Dat hij achter wat omhoog lijkt te komen komt door de opbouw van het leer, de zitting zelf ligt gewoon netjes op zijn rug, het irriteert me mateloos, maar dit is toch niet een zadel waar we jaren mee gaan rijden :+ .
Ik zie nu ook dat het hoofdstel soms best wel dicht bij zijn oog komt, dit ga ik gelijk veranderen.


Goed, nu dan wat foto's van het werk in de ''bak'' vandaag!

1. We beginnen nog even met de puppy look :o
[ img ]

2. Maar we gaan al gauw over tot de stoere mannen look 8-)
[ img ]

3.
[ img ]

4.
[ img ]

5. Tot 2 weken terug kon hij nog niet galopperen in de bak, alleen heel hard rechtdoor in het bos :') En zie nu *\o/*
[ img ]

6. Ik iets wat krampachtig nog soms :+
[ img ]

7.
[ img ]

8.
[ img ]

9. Linksom is de slechtere kant, hier was ik blij dat hij in de juiste galop zat dus verder lijkt het nergens op :+ Ik was hem hier een soort van aan het stimuleren om door te gaan in deze galop :') En ja, die singel.. :roll:
[ img ]

10. En als laatste gewoon nog even knap zijn <3
[ img ]

Bedankt voor het kijken en een reactie zou leuk zijn! :D


Laatst bijgewerkt door BrittS op 11-10-18 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 18:39 



 
Profiel   

Ah leuk.
Ik heb vorig jaar mijn toen 3.5 jarige quarter zadelmak gemaakt. Inmiddels is hij 4.5 en ik heb een burn out dus ik ben er nu sinds 4 weken weer op.
Ik heb alleen een buitenbak tot mijn beschikking en we stappen en draven een klein stukje los.
Volgens mij rij jij ook bitloos?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 18:43 



 
Profiel   

Leuk! Ik volg! Ik heb een quarter merrie van 2,5 en ik ga volgend jaar beginnen. *\o/*

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 18:48 



 
Profiel   

kking schreef
Ah leuk.
Ik heb vorig jaar mijn toen 3.5 jarige quarter zadelmak gemaakt. Inmiddels is hij 4.5 en ik heb een burn out dus ik ben er nu sinds 4 weken weer op.
Ik heb alleen een buitenbak tot mijn beschikking en we stappen en draven een klein stukje los.
Volgens mij rij jij ook bitloos?


Klopt, hij kent het bit nog helemaal niet. Succes met het verder inrijden en sterkte met je burn out!


Gimme_Joy schreef
Leuk! Ik volg! Ik heb een quarter merrie van 2,5 en ik ga volgend jaar beginnen. *\o/*

[ [url=m/6d1QZa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk! Knap dier! Ben benieuwd hoe ze het gaat doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 19:29 



 
Profiel   

Daar is ie weer! Wat leuk om te zien zo. Ziet er al heel goed uit jullie zijn ook zo'n leuke combi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 19:36 



 
Profiel   

Leuke combi! Super dat je hem zo de tijd geeft, zie je duidelijk terug in de combinatie.
Klein puntje, in galop op je kont blijven zitten hihi. Makkelijker gezegd dan gedaan. Weet ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 19:39 



 
Profiel   

Wat een mooie foto's weer van 'het kleine rode racemonster' <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 20:56 



 
Profiel   

Dat doen jullie al netjes! Mooie brede neusriem heb je ook :) Schuift hij niet zonder frontriem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 20:58 



 
Profiel   

Knappe quarter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 20:59 



 
Profiel   

Dit ziet er zo fijn uit :D hij loopt heel erg fijn en jullie zijn een geweldige combi :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:03 



 
Profiel   

Leuk hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:04 



 
Profiel   

Bedankt voor de leuke reacties! :D

gerpiegorp schreef
Dat doen jullie al netjes! Mooie brede neusriem heb je ook :) Schuift hij niet zonder frontriem?


Valt erg mee, het leer is ook super zacht, zeker de neusriem. Ik vind het een fijn hoofdstel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 10:10 



 
Profiel   

Wat een leukerd ! En wat heerlijk dat je bij de Veluwe woont.... ik zou niet veel in de bak te vinden zijn volgens mij ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 10:56 



 
Profiel   

Leuk zeg! Ik volg
Ik heb een paint van 4,5 maand oud dus voor mij duurt het nog wel een aantal jaartjes, maar ik wil het net zo gaan aanpakken als jij (rustig aan, bitloos) dus voor mij toch leerzaam! Heb je les wanneer je hem in de bak rijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 11:04 



 
Profiel   

Haha, dat niet veel in de bak te vinden zijn dat klopt wel. Voor we hier heen kwamen stond mijn ene paard in Noord-Holland aan het duinreservaat en ik reed denk ik 1x per maand in de bak := Nu kan ik niet in mijn eentje weg nog omdat de twee rijpaarden nogal close zijn geworden, ik kan alleen in het weekend weg als mijn moeder of mijn vriend mee gaat op het andere paard. Hopelijk wordt dit snel beter nu we er ook twee mini's bij hebben.

Leuk Pino96! Nog een flinke tijd wachten dus haha, fijn dat je het ook rustig aan gaat doen! Ik heb heel eerlijk gezegd helemaal geen les. In Noord-Holland verschillende instructeurs gehad, maar ik was nergens tevreden mee. Als de rijbak klaar is (nu geen goede bodem) dan ga ik wel weer eens opzoek naar iemand in deze omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 14:57 



 
Profiel   

BrittS schreef
Haha, dat niet veel in de bak te vinden zijn dat klopt wel. Voor we hier heen kwamen stond mijn ene paard in Noord-Holland aan het duinreservaat en ik reed denk ik 1x per maand in de bak := Nu kan ik niet in mijn eentje weg nog omdat de twee rijpaarden nogal close zijn geworden, ik kan alleen in het weekend weg als mijn moeder of mijn vriend mee gaat op het andere paard. Hopelijk wordt dit snel beter nu we er ook twee mini's bij hebben.

Leuk Pino96! Nog een flinke tijd wachten dus haha, fijn dat je het ook rustig aan gaat doen! Ik heb heel eerlijk gezegd helemaal geen les. In Noord-Holland verschillende instructeurs gehad, maar ik was nergens tevreden mee. Als de rijbak klaar is (nu geen goede bodem) dan ga ik wel weer eens opzoek naar iemand in deze omgeving.


Misschien 1 van de 2 opleiden als handpaard :D . Of iemand zoeken die afentoe met je meekan op buitenrit (naast je moeder en je vriend) ik bied mezelf vast aan _O- :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 18:20 



 
Profiel   

Appy_Lynne schreef
Misschien 1 van de 2 opleiden als handpaard :D . Of iemand zoeken die afentoe met je meekan op buitenrit (naast je moeder en je vriend) ik bied mezelf vast aan _O- :))


Haha, nou het is maar beter zo, nu kan Dino lekker de rest van de week bijkomen en moet ik verplicht trainen in de bak :Y) Maar je bent welkom hoor! :D

Handpaard al eens geprobeerd toen Dino nog niet zadelmak was en dat ging in het begin heel goed totdat Magic het een keer zat was en ik een nachtje in het ziekenhuis mocht logeren -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 19:02 



 
Profiel   

BrittS schreef
Appy_Lynne schreef
Misschien 1 van de 2 opleiden als handpaard :D . Of iemand zoeken die afentoe met je meekan op buitenrit (naast je moeder en je vriend) ik bied mezelf vast aan _O- :))


Haha, nou het is maar beter zo, nu kan Dino lekker de rest van de week bijkomen en moet ik verplicht trainen in de bak :Y) Maar je bent welkom hoor! :D

Handpaard al eens geprobeerd toen Dino nog niet zadelmak was en dat ging in het begin heel goed totdat Magic het een keer zat was en ik een nachtje in het ziekenhuis mocht logeren -O-


Yeaah *\o/* !

Nachtje ziekenhuis :(:) watskeburt? Storytime

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 21:54 



 
Profiel   

Wat heb je hem netjes aan het lopen! En je rijdt ook vriendelijk. Fijn beeld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-18 10:11 



 
Profiel   

Dank je wel!! Leuk, uitgelicht :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-18 14:27 



 
Profiel   

Het ziet er inderdaad heel erg netjes en vriendelijk uit. Fijn om naar te kijken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-18 14:30 



 
Profiel   

Super leuk dier! Op die ene foto Magic ook echt op de achtergrond, veel te druk met zijn grasjes :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-18 14:38 



 
Profiel   

Wat een fijne fotos!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-18 14:40 



 
Profiel   

Bedankt voor de leuke reacties! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-18 21:36 



 
Profiel   

Leuke foto's! Ben wel benieuwd of je hem nu alleen bitloos rijd voor het inrijden of dat je hem bitloos blijft rijden. Heb zelf mijn merrie bitloos ingereden en wil nu graag western leren rijden maar ben erg benieuwd naar ruiter ervaringen die hun western paarden bitloos rijden :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-19 10:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen