Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 80 van de 89 [ 2219 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 89  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

 
Profiel   

Hier geen jeuk en schuren maar overgevoeligheid op de huid en open en ontstoken plekken op hoofd en benen.
Ik heb lang vermoed dat lucerne daar mee te maken zou kunnen hebben, ik twijfel daar nu aan, maar durf nog niet goed over te stappen op voer gebaseerd op lucerne.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-18 20:23 



 
Profiel   

Mijn ADHD pony werd juist heel rustig van de vitalbix, zeg maar gerust sloom. Tijdens het borstelen/opzadelen viel hij zowat in slaap en verder was hij niet vooruit te branden terwijl hij normaal heel voorwaards is.
Ik ben nu over naar pavo vital en heb mijn oude pony weer terug. Niet altijd even makkelijk dat hij zijn turbostand weer heeft gevonden, maar wel fijn dat hij weer zichzelf is.
Vrouw in de vitalbix stand gisteren zei dat dat waarschijnlijk kwam omdat er veel meer suiker en zetmeel in de pavo zit, dat is alleen niet het geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-18 21:01 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Hier geen jeuk en schuren maar overgevoeligheid op de huid en open en ontstoken plekken op hoofd en benen.
Ik heb lang vermoed dat lucerne daar mee te maken zou kunnen hebben, ik twijfel daar nu aan, maar durf nog niet goed over te stappen op voer gebaseerd op lucerne.


Ik moet wel zeggen, dat bij mij de luzerne van Vitalbix ook niet helemaal lekker werkte.
In de Active+ gaat het wel goed, ik combineer met de Havens Mix en voor mij werkt dat perfect

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-18 21:19 



 
Profiel   

Ik heb een voedingsadvies aangevraagd bij Vitalbix naar aanleiding van een gesprek aan de stand op Equiday. Ik ben benieuwd..
Mijn pony is sober, voer ik dus ook sober. Hij krijgt nu de ADH van Pavo Vital voor zijn gewicht, aangevuld met twee handen Care4Life van Pavo. Dat is allemaal natuurlijk nogal vaag en op gevoel. Ik wil graag wat bewuster voeren, en heb veel goede verhalen over Vitalbix gehoord.
Pony is van zichzelf niet direct energiek, meer een dieseltje. Eenmaal warm heeft hij wel looplust, maar een bommetje is hij zelden (wil ik ook niet dat hij dat wordt). Ik wil wel zijn rust bewaren, hij hoeft geen scherpe kantjes te krijgen. Ik lees hier toch terug dat sommige paarden er wel ril van lijken te worden. Andersom lees je dat echter ook bij de Pavo Vital. Zal dus ook gerust per paard verschillen.
Ik wil een juiste balans tussen voeding, dus niet overvoeren ten opzichte van het werk maar ook niet onvoldoende voeren aan een jong dier wat momenteel steeds meer opgebouwd wordt (blijft op recreatief niveau).

Ik ben benieuwd wat er uit komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-18 14:53 



 
Profiel   

Ik voer nu i.p.v. de lucerne optiform en de jeuk is veel minder. Dir zorgt voor extra twijfels aan de DC en breed & grow. Toch even kijken hoeveel lucerne daarin zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-18 08:58 



 
Profiel   

Myrth97 schreef
Ik voer nu i.p.v. de lucerne optiform en de jeuk is veel minder. Dir zorgt voor extra twijfels aan de DC en breed & grow. Toch even kijken hoeveel lucerne daarin zit


Maar het weer verandert ook, dus jeukte je paard rond deze periode normaal ook niet minder? In optiform zit wel lucerne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-18 22:51 



 
Profiel   

Ben er al een paar weken mee gestopt en is al een tijdje minder.
Ik weet het niet, vorig jaar schuurde ze nauwelijks. Ze is ook pas 2
Edit: ik weet dat van de lucerne, de hoeveelheid is nu alleen lager, dus mocht het daardoor komen dan stop ik het hele lucerne ding

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-18 04:17 



 
Profiel   

Ik ga toch opzoek naar iets anders, ze word nu met de Vitalbix zo heet dat ik in het begin echt moeite heb om
haar te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-18 14:37 



 
Profiel   

Charaz schreef
Ik ga toch opzoek naar iets anders, ze word nu met de Vitalbix zo heet dat ik in het begin echt moeite heb om
haar te rijden.


Pavo vital misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-18 15:32 



 
Profiel   

Mijne had het met beide; ook met de vital werd ze zo extreem. De hoeveelheid minderen helpt hier wel goed, en van de muesli wordt ze minder extreem dan van de DC. Maar ook ik ben nog wat zoekende hierin

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-18 16:51 



 
Profiel   

Merk dat die van mij ook meer energie heeft met de vitalbix. Ik vind het wel fijn, zo kun je minder geven dan reguliere brok/muesli..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-18 21:57 



 
Profiel   

Sommige paarden knappen ook dusdanig op dat ze echt fit worden.
Heb ik ook wel eens gezien bij een paard die sinds een voerverandering gewoon een ander paard werd, ten positieve.

Maar als een paard er nerveus van wordt; is het misschien een overreactie, en is het niet de juiste keuze voor dit dier. Dat zie je als eigenaar snel genoeg denk ik altijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-18 22:17 



 
Profiel   

Het seizoen verandert natuurlijk ook.

En vergeet niet dat mensen vaak geen ruwvoer analyse hebben en nog meer bijvoeren. Je kan ook wat scheef komen te zitten in wat je voert en daar kan een paard best wat prikkelig op reageren bijv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-18 23:18 



 
Profiel   

Ik heb het juist andersom. Ik vind mijn paard kwa energie wat matter / flauwer.

Hij loopt 24/7 buiten krijgt onbeperkt hooi en 1x per dag 200 gram complete, een hand luzerne en wotels.

Hij loopt zo'n 4x in de week een halfuurtje. Dit varieert van enkele of dubbele longe, rijden (basis), aan de hand werken en schriktraining. Probeer zoveel mogelijk af te wisselen en het interesant te houden.

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om hem 2x per dag te voeren. Kan ik dan beter de luzerne of de complete om hoog gooien. Of liever een deel vervangen voor de vitalbix breed en go (die heb ik al staan voor mijn veulen)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-18 16:30 



 
Profiel   

felicity schreef
Ik heb het juist andersom. Ik vind mijn paard kwa energie wat matter / flauwer.

Hij loopt 24/7 buiten krijgt onbeperkt hooi en 1x per dag 200 gram complete, een hand luzerne en wotels.

Hij loopt zo'n 4x in de week een halfuurtje. Dit varieert van enkele of dubbele longe, rijden (basis), aan de hand werken en schriktraining. Probeer zoveel mogelijk af te wisselen en het interesant te houden.

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om hem 2x per dag te voeren. Kan ik dan beter de luzerne of de complete om hoog gooien. Of liever een deel vervangen voor de vitalbix breed en go (die heb ik al staan voor mijn veulen)?

Of misschien olie toevoegen aan het ratsoen? Een scheut lijnzaadolie is ook goed voor extra energie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-18 22:44 



 
Profiel   

Mijn haflinger werd zowel van de Vitalbix als de Pavo vital heel erg vervelend, schrikkerig, nergens langs willen etc. Geef hem nu goed hooi, grasbrok en 1x per week een handje Pavo vital en hij gaat heel goed nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 15:56 



 
Profiel   

Ik volg even.

Mijn paardje krijgt sinds 6 weken beperkt vitalbix daily en ik zie wel wat verschil in hoeven en vacht. Hij is een sober paard en krijgt enkel brokken om aan zijn vitamines en mineralen te komen.
Ik heb hem nog niet zolang maar verschil in temperament voor en na de start van de brokken is mij nog niet echt opgevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-18 21:07 



 
Profiel   

Ik heb het een tijdje geprobeerd dit voer. Maar madam eet het niet.
Ze eet liever stro dan deze bix. Ik meng het door de luzerne, iets wat ze graag eet, maar zelfs dan nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-18 21:11 



 
Profiel   

Ja dan ben je snel klaar. :')
Dat hadden die van mij dus met de VS200

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 07:01 



 
Profiel   

Ik zit er ook aan te denken vitalbix te gaan proberen.
Probleem met mijn paard is dat ze snel te druk en gestressed is.

Ze kreeg eerst alleen pavo condition waar ze vrij druk op was. (1 kg per dag)
Toen metazoa, en ze werd rustig en relaxt. Maar vond dr algehele conditie ook minder worden (dof in de vacht en niet vooruit te branden)
Toen pavo energy control gaan geven. En toen werd ze nog drukker en explosiefer dan met pavo condition.

Toen marstall force gaan geven, icm 0,5 kg pavo condition. Maar ze bleef druk en stresserig.

Toen weer alleen pavo condition met extra magnesium, wat de scherpe randjes er wel af haalde.

Momenteel 0,5 kg pavo condition samen met pavo vital en paar handjes fibra premium. Maar ook daarmee weer druk en snel gestressed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-18 19:42 



 
Profiel   

Van de DC wordt de mijne ook druk en gestresst... ze krijgt nu 50 gram en een handje active en daar doet ze het goed op. Zodra ik de 60 gram aantik ben ik haar kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-18 21:01 



 
Profiel   

Mandy ik vermoed dat ze heftig gereageerd op de suikers (zonder de situatie verder te kennen, maat zoals je het allemaal achter elkaar opnoemt zou dat goed kunnen!)
Vitalbix DC en eventueel een klein beetje A+ is denk ik een hele verademing. Beetje magnesium kan altijd ; maar ook daarin kritisch zijn; goedkope merken bevatten vaak ook suiker als opvulling.
Ik heb zelf altijd die van de groene os; die is wel vrij duur maar kwaliteit is echt heel goed.
Hoef je ook niet perse dagelijks te geven. Zo nu en dan een schepje - of om de dag. Beetje op gevoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-18 08:27 



 
Profiel   

Hoi ik kom hier even binnen vallen met ren vraagje. We hebben een paardje wat snel afvalt en dun blijft. Tijdje geleden over gestapt op de nutri mash van Vitalbix samen met hooibrok. Krijgt ze zo te weinig binnen? Moet hier nog een vitaminebrok bij? Krijgt sowieso onbeperkt hooi natuurlijk. Moet ik dit aanvullen met daily complete? Ik hoor graag jullie advies

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-18 11:21 



 
Profiel   

Zidore schreef
Hoi ik kom hier even binnen vallen met ren vraagje. We hebben een paardje wat snel afvalt en dun blijft. Tijdje geleden over gestapt op de nutri mash van Vitalbix samen met hooibrok. Krijgt ze zo te weinig binnen? Moet hier nog een vitaminebrok bij? Krijgt sowieso onbeperkt hooi natuurlijk. Moet ik dit aanvullen met daily complete? Ik hoor graag jullie advies


Je mist vitaminen en mineralen op de nutrimash + hooibrok. Tenzij de hooibrok aangevuld is met vit/min.
Zonder die informatie, zou ik zeggen: vitaminebrok erbij ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-18 11:43 



 
Profiel   

dank Skippy01, ik dacht zelf aan Pavo Vital brokjes maar in een ander topic werd me de vitalbix brokjes geadviseerd (welke dan?) en zit er zoveel verschil in..?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-18 20:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 80 van de 89 [ 2219 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 89  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen