Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Connemara pony kopen

 
Profiel   

Mijn vriendin heeft verstand van paarden, heeft er zelf 4 en rijd al jaren aardig wat wedstrijden. Ik heb haar ook om advies gevraagd.
Kan het ook eens aan haar instructrice vragen. Ik denk dat we ook gewoon proef moeten gaan rijden en dan kijken of er een klik is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 11:18 



 
Profiel   

Brave kinderpony's zijn vaak wel snel verkocht. Ik zou sowieso gewoon even gaan kijken, hoe het voelt etc. Ik vind de prijs echt heel redelijk., wie weet kan je zijn toebehoren etc voor een schappelijke prijs ook overnemen.

Als dat allemaal oké is gewoon even iemand met verstand meenemen, die de pony laten rijden. Als die oké is laten keuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 11:20 



 
Profiel   

Binkie76 schreef
Mijn vriendin heeft verstand van paarden, heeft er zelf 4 en rijd al jaren aardig wat wedstrijden. Ik heb haar ook om advies gevraagd.
Kan het ook eens aan haar instructrice vragen. Ik denk dat we ook gewoon proef moeten gaan rijden en dan kijken of er een klik is.

Laat die vriendin meegaan wanneer ze een fijne ruiter is, past er echt wel op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 11:21 



 
Profiel   

Ik ben het met alle voorgaande reageerders eens: een fijne brave leerpony is z'n gewicht in goud waard. Goede aanbiedingen zijn meestal heel snel verkocht, vaak komen dit soort pony's niet eens op de markt omdat ze binnen de ponyclub / kennissenkring doorverkocht worden. Ik zou zeggen, gooi alles aan de kant, kidnap die vriendin en als een speer naar Vlijmen.

Wat betreft bedrag, het is 'maar' een vraagprijs. Daarbij is het niet alleen een investering voor de veiligheid en plezier van je dochter, als ze over 2-3 jaar inderdaad toe is aan die pittige sportpony is een fijne leerpony altijd weer goed te verkopen. Heb je een pittige pony waar ze nu nog lang niet aan rijden toekomt heb je over een paar jaar een pony die qua rijden verpest is. Moet je net iemand treffen die zin heeft om zo'n diertje weer helemaal op de rit te krijgen en die zal echt niet de hoofdprijs betalen (integendeel).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 11:38 



 
Profiel   

Wij hebben voor vrijdag een afspraak staan. Ben benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 11:39 



 
Profiel   

Ik heb je een PB gestuurd

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 11:44 



 
Profiel   

Leuk zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 11:46 



 
Profiel   

Zag het net Silly. Heb je pb net beantwoord.

Ik laat het jullie vrijdag weten. Hopelijk is die dan nog niet weg en is er een leuke klik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 11:48 



 
Profiel   

Ook ik denk dat je er goed aan doet om een brave pony te nemen voor je dochter. Met de brave pony kan ze doen wat ze wil en de lat leggen waar ze wil. Dat is zo veel leuker dan elke keer met rijden moeten vechten omdat de pony druk en lastiger is.

Ik had als kind ook een lastige pony en kon niets wat mijn vriendinnen deden. Ze gingen op wedstrijd, buitenrit, naar het strand, heerlijk zonder zadel spelletjes doen. Mijn pony was een sportpony met veel temperament en daar kon ik dat niet mee. Nu heb ik de bomproof pony waar ik alles mee kan en dat is genieten. Een brave pony waar je alles mee kan is echt goud waard!

Succes, hopelijk vinden jullie snel jullie droompony en hebben jullie heel lang veel plezier ermee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 12:05 



 
Profiel   

Goedzo! Hoop dat het iets is. Aan een connemara gaat je dochter een goude pony krijgen.

Niemand kan nee zeggen tegen zo’n snoetje.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 12:06 



 
Profiel   

Binkie76 schreef
Wij hebben voor vrijdag een afspraak staan. Ben benieuwd

Heel verstandig, succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 12:07 



 
Profiel   

Haha leuke foto Saams

Aaaschaaa: dat komt vast goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 12:19 



 
Profiel   

Nou wij zijn vrijdag wezen kijken. Wat een leuke pony en braaf zeg. Mijn dochter is er helemaal verliefd op. Helaas moeten wij nog even geduld hebben en onze droompony aan onze neus voorbij laten gaan.
Als ons spaargeld zit in een caravan die wij nog niet zo lang geleden nieuw hebben gekocht. Stond al te koop, maar de koper die we hadden gevonden heeft op het laatst afgezegd. Dit omdat zijn werkgever met een elektrische leaseauto verder gaat en die kan onze caravan niet trekken. Helaas, maar eerst weer een nieuwe koper zoeken (helaas slechte tijd nu, vanaf febr weer) en dan pas op zoek naar een andere pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 09:58 



 
Profiel   

Kan je de pony niet reserveren omdat het zo goed klikte? De eigenaren zullen het vast niet erg vinden om hun pony nog een paar maandjes te laten staan met het vooruitzicht dat jullie hem kopen. Zou erg zonde zijn om de pony aan je neus voorbij te laten gaan. Het is namelijk lastig om een echt goede pony te vinden, en dit is toevallig dan een droompony van je dochter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 10:17 



 
Profiel   

Nee helaas dat doen ze niet. Hebben veel belangstelling voor de pony.
Dus als iemand een mooie caravan met stapelbed zoekt :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 11:18 



 
Profiel   

Prima2Donna schreef
Kan je de pony niet reserveren omdat het zo goed klikte? De eigenaren zullen het vast niet erg vinden om hun pony nog een paar maandjes te laten staan met het vooruitzicht dat jullie hem kopen. Zou erg zonde zijn om de pony aan je neus voorbij te laten gaan. Het is namelijk lastig om een echt goede pony te vinden, en dit is toevallig dan een droompony van je dochter.


Ik ken geen handelsstal die dat doet, lijkt me ook een aparte constructie.
Jammer dat je de pony moet laten gaan, vind het eerlijk gezegd ook raar dat je gaat kijken zonder geld in je zak. Is voor de verkopers ook zonde van hun tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 18:22 



 
Profiel   

Was achteraf misschien ook niet verstandig. Aan de andere kant zou hij eigenlijk volgende week verkocht zijn. Vast orienteren kan geen kwaad. Zeker omdat de zoektocht toch wat lastig is. Wij hadden nl een aanbetaling willen doen om een week vast te laten houden, wat helemaal niet zo gek is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 19:15 



 
Profiel   

Misschien klinkt het nu vervelend wat ik zeg maar wanneer je eerst iets moet verkopen om een pony te kunnen betalen, houd je dan wel rekening met het feit dat de pony ook koliek kan krijgen en dan ben je na een operatie ook duizenden euro's verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 19:38 



 
Profiel   

Je kunt Pascalle ook laten weten wat je zoekt en als dan de tijd daar is dat ze in Ierland op zoek gaat naar een passende pony voor jullie.
Ze gaat meerdere keren per jaar op zoek.

Stal van boxtel is wel een hele fijne eerlijke stal.
Wij hebben daar onze connemara ook gekocht in februari.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 19:46 



 
Profiel   

Wanneer de aanschaf van een pony al niet mogelijk is zonder verkoop van …; bedenk dan dat de onderhoudskosten van het dier ook een grote uitgavepost zal zijn. En een mogelijks onverwachte medische kost komt dan waarschijnlijk ook zeer ongelegen.
Misschien kun je al beginnen met de lat wat lager te leggen en u als beginner te beperken tot een goedkopere pony. Maar ook dan blijft er natuurlijk het onvermijdelijke maandelijkse niet te onderschatten kostenplaatje. Onderschat het niet! Verzin eer je begint …

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 20:04 



 
Profiel   

Bigone: ik weet wat een paard kost. Onze caravan levert 18000 euro op dus geen probleem lijkt mij :-) Zoals ik al zei zit al ons spaargeld daarin. Maandlasten zijn geen enkel probleem. Opbrengst caravan is puur voor aanschaf van pony, zadel e.d en goede pot voor dierenarts.

Ik heb ook tegen Pascalle gezegd dat als de caravan verkocht is ik mij weer meld. Had een super prettig gevoel bij die stal. Leuke lieve mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 20:07 



 
Profiel   

Even een update:

Wij zijn sinds deze week de trotse eigenaar van een valk Connemara D pony, ruin van 10 jaar. Deze is door stal van Boxtel in Vlijmen (top adres!) uit Ierland geïmporteerd. Het is zo’n knuffelkont en onwijs brave pony.


Laatst bijgewerkt door Connie76 op 09-02-19 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 22:24 



 
Profiel   

gefeliciteerd leuke pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 22:31 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 22:36 



 
Profiel   

cariena1973 schreef
gefeliciteerd leuke pony



Dank je wel
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 22:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen