Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 21 [ 513 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Chauffeurs van bokt.

 
Profiel   

Omdat ik zelf dagelijks op de weg zit vroeg ik mij af hoeveel bokkers nog meer chauffeur zijn.

Dus alle vrachtwagen-, bus of taxi chauffeurs (en dan vergeet ik vast van alles) meld je! Ik ben heel benieuwd wat jullie doen en wat jullie drive is om te rijden. *\o/*

Ik ben zelf nog niet zo lang buschauffeur maar man, wat een geluk als je achter het stuur mag zitten! Ik geniet echt elke dag :D

Dit is mijn 'kantoor'

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 21:11 



 
Profiel   

Mijn broertje (20) heeft afgelopen maanden zijn droom waar gemaakt en zit nu ook op de bus. Oh wat is hij blij. Hij rijd vreselijk onregelmatig maar klagen doet hij niet! Hij hoopt uiteindelijk op de touringcar te gaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 21:15 



 
Profiel   

:wave:
Ambu/huisarts

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 22:15 



 
Profiel   

Hier gewoon simpel een auto rijder maar wat vet in een bus!
Heb er altijd zoveel bewondering voor hoe chauffeurs zich tussen het verkeer door wurmen. Vinden jullie dat niet spannend? Bang dat het mis gaat oid? Ik zou er echt geen geschikt type voor zijn :))
En wat ik me altijd al afvraag, want ik kom er zelf gewoon niet achter. Is een bus een automaat of heeft die ook gewoon een versnellingsbak :+ ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 22:21 



 
Profiel   

SindyKaya schreef
Hier gewoon simpel een auto rijder maar wat vet in een bus!
Heb er altijd zoveel bewondering voor hoe chauffeurs zich tussen het verkeer door wurmen. Vinden jullie dat niet spannend? Bang dat het mis gaat oid? Ik zou er echt geen geschikt type voor zijn :))
En wat ik me altijd al afvraag, want ik kom er zelf gewoon niet achter. Is een bus een automaat of heeft die ook gewoon een versnellingsbak :+ ?


De meeste tegenwoordig automaat haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 22:31 



 
Profiel   

Hier vrachtwagenchauffeuse. Zit momenteel in het gasvervoer.

Wat leuk dat je zo enthousiast bent over je werk +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 22:35 



 
Profiel   

19 jaar, CE rijbewijzen, code 95 en al van alles gereden :D (auto’s, stukgoederen, bulk etc.) erg leuk!
Nu weer een opleiding aan het volgen, maar erg blij met mijn rijbewijzen, komt regelmatig nog van pas!

[ img ]

Foto van de auto transporter..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 22:37 



 
Profiel   

Mag een toekomstige chauffeur zich melden? :D , als ik afgestudeerd ben, ( Hopelijk over één jaar, :x ) ga ik de opleiding doen, donderdag gaan we naar de open dag van die school, ben benieuwd. :j . Ik word vrachtwagen chauffeur net als pap, en kon al op m'n 18e beginnen bij z'n werk bedrijf, :') ( Letterlijke woorden van z'n baas, :Y) ) ben al blij dat ik niet de enige ben, iedereen kijkt me zo raar aan als ze vragen ''Wat wil je later eigenlijk worden?''

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 22:38 



 
Profiel   

xDenies schreef
Mijn broertje (20) heeft afgelopen maanden zijn droom waar gemaakt en zit nu ook op de bus. Oh wat is hij blij. Hij rijd vreselijk onregelmatig maar klagen doet hij niet! Hij hoopt uiteindelijk op de touringcar te gaan :)


Leuk ook al zo jong! Dat onregelmatige is echt wennen in het begin, goed dat hij niet klaagt. Dat doe ik wel hoor als ik om 3 uur op moet :+ (maar is snel al weer over gelukkig)

@Polly; gaaf zeg, had af en toe al wat voorbij zien komen op bokt. Lijkt me echt super intensief.

@Sindykaya; Dat is in het begin ook spannend ja, je moet echt wel leren om 'brutaal' te kunnen rijden. Zeker in de spits is het wel eens duw werk en ruimte claimen.
Bussen zijn 95% automaat, er zijn nog wel wat schakels maar dat zijn meestal oude touringcars. Automaat rijd fijner voor de passagier en is beter voor het milieu. Naar wat ik weet gaan vrachtwagens ook langzaam allemaal over op automaten.

Lootje1991 schreef
Hier vrachtwagenchauffeuse. Zit momenteel in het gasvervoer.

Wat leuk dat je zo enthousiast bent over je werk +:)+


Gas vervoer als in lpg? Lijkt mij best spooky als je lading ontvlambaar is :=

@ApplePapple; rijbewijzen komen inderdaad vaak zat van pas :P
Mijn broer heeft ook CE en heeft nog al wat geholpen met verhuizen van familie haha!

@Anastasia; Natuurlijk! Hoe oud ben je nu? Mensen in mijn omgeving moesten ook wel even slikken, ik ben van het hbo naar chauffeur gegaan terwijl de verwachting was dat ik in de dierenartspraktijk van mijn pa zou gaan werken. Daar had ik niet zo veel zin in :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 22:54 



 
Profiel   

Muiz schreef
@Polly; gaaf zeg, had af en toe al wat voorbij zien komen op bokt. Lijkt me echt super intensief.


Het is echt mijn droombaan. Mensen helpen is echt zo dankbaar en ik kan er gelukkig heel erg goed mee omgaan, dat scheelt ook wel.

Wat een stoere chauffeurs hier allemaal!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 23:20 



 
Profiel   

Ik meld me ook, als taxichauffeuse. Ik doe het al 6-7 jaar als bijbaan naast mijn studie. Het is zo leuk en afwisselend werk. Je komt overal en het contact met de mensen is onwijs leuk en gezellig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 23:34 



 
Profiel   

Hebben jullie het nog druk gehad? Nu met dit weer is het rijden voor ons een beetje ellendig, mensen zijn slecht te zien en het humeur is niet te best :')
Vandaag heb ik laat en gelukkig morgen vrij, zo vlak voor kerst bestaat weekend niet meer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 09:25 



 
Profiel   

Ik ben buschauffeur sinds begin 2011.
Gister afscheid genomen van collega's want vanaf maandag ga ik rijden voor Qbuzz in Nieuwegein.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 09:43 



 
Profiel   

Ik werk ook als vrachtwagenchauffeur, ben er een paar jaar tussenuit geweest ivm de kinderen maar afgelopen zomer weer begonnen. Rij ongeveer 20 uur per week met een trekker oplegger, wij vervoeren allerlei soorten granen van en naar boeren en veevoerfabrieken.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 18:32 



 
Profiel   

Hier vrachtwagenchauffeuse. Ik vervoer bouwmaterialen met afwijkende maten. Wij lossen ook veel zelf met de kooi aap.

De witte DAF is mijn eigen auto.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 19:08 



 
Profiel   

Het lijkt mij best lastig om als buschauffeur overal tussen te manoeuvreren, terwijl iedereen maar haast heeft en liever niet achter een stopbus terecht komt.


Ik ben koerier en mijn drive is dat ik het heerlijk vind om onderweg te zijn en 'eigen baas' in de auto te zijn. De afwisseling van waar ik die dag in Nederland mijn route heb, maakt het leuk. Al heb ik mijn voorkeuren, een rondje Achterhoek is een stuk relaxter dan een dag in hartje Amsterdam :D
Regen bij een drukke route of gladheid kan ik wel missen, maar ook dat hoort erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 19:16 



 
Profiel   

Heb ongeveer 35 koppelritten gemaakt, echter wegens het salaris gestopt. Ik kon er geen droog brood mee verdienen om maar te zwijgen van de onvriendelijke arbeidsomstandigheden. Met ander werk was mijn salaris het dubbele en veel betere arbeidsomstandigheden. Als het salaris beter zou zijn, leuk, maar voorlopig kom ik voor werken als chauffeur mijn bed niet voor uit. Op dit moment geen werk, wel rij ik vrijwel dagelijks paard, ben geen eigenaar, prima zo. Mijn CE en code 95 is nog geldig, je weet maar nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 19:21 



 
Profiel   

Hallo dan,

Graag jullie mening :)
Want mijn familie vindt het niet zo'n goed idee en zal van baan
moeten wisselen, dus vandaar mijn ''twijfel''.

Ik zit er al lange tijd over te denken om de vrachtwagen op te gaan.
Dit omdat ik nu chauffeur op een bestelbus en daarmee o.a. het andere filiaal bevoorraad met goederen voor in de winkel.
Ik merk dat ik het rijden heel erg leuk vind, het mag van mij wel de hele dag.

Echt twijfelen doe ik niet, maar ik vind het vooral spannend omdat ik
bang ben dat het beroep mij misschien erg zou tegenvallen en daarvoor mijn
huidige baan heb opgegeven.

Waarom zou ik wel/niet dit beroep kiezen?

Groetjes en bedankt voor je mening!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 19:09 



 
Profiel   

Bopje schreef
Hallo dan,

Graag jullie mening :)
Want mijn familie vindt het niet zo'n goed idee en zal van baan
moeten wisselen, dus vandaar mijn ''twijfel''.

Ik zit er al lange tijd over te denken om de vrachtwagen op te gaan.
Dit omdat ik nu chauffeur op een bestelbus en daarmee o.a. het andere filiaal bevoorraad met goederen voor in de winkel.
Ik merk dat ik het rijden heel erg leuk vind, het mag van mij wel de hele dag.

Echt twijfelen doe ik niet, maar ik vind het vooral spannend omdat ik
bang ben dat het beroep mij misschien erg zou tegenvallen en daarvoor mijn
huidige baan heb opgegeven.

Waarom zou ik wel/niet dit beroep kiezen?

Groetjes en bedankt voor je mening!

Ga eens een dag met iemand mee, dan kun je echt zien hoe zo'n dag er uit ziet. Dat zou ik je willen adviseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 20:06 



 
Profiel   

Ik ga mee met Mellow, ga lekker een paar dagen mee als dat kan. Dan kan je echt beter zeggen of je het wel wat vind.

En meestal kan je terug als het niks is. Grenzen zijn er om te verleggen! Ik moest ook twee keer slikken toen ik met dit idee kwam en ik denk mijn omgeving nog wel meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 20:32 



 
Profiel   

Ik weet niet waar je woont maar mocht je een keer een dag mee willen dan zou dat best een x met mij mee mogen hoor als je verder niemand weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 21:58 



 
Profiel   

Ik ben 27 en heb afgelopen zaterdag mijn eerste theorie dag van de cursus gehad voor mijn D rijbewijs :) Deze uitdaging ben ik in november aangegaan! In mijn dorp hadden ze een informatiedag voor touringcar chaffeurs en ik heb gesolliciteerd en ben aangenomen, inclusief opleiding en baangarantie :)

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik de theorie leren tot nu toe best pittig vind :+
Mijn theorie examens zijn gepland, maar die ga ik niet openbaar zetten, omdat ik tegen die druk helemaal niet tegen kan :o Alleen hoop ik ook wel dat het CBR een beetje opschiet met de medische keuring :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 22:03 



 
Profiel   

:wave:

Hier taxi chaffeusse
Rijd van 0-100 en van beperkte kinderen tot zakenmannen naar schiphol.
Op het drukste stukje snelweg van heel nederland :D

Zou nooit meer wat anders willen gek op mijn werk

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 22:04 



 
Profiel   

Leuk, Syntus Utrecht! Rij je wel is tussen Zeist en Utrecht Centraal? Stel je voor dat ik een keer bij je in de bus heb gezeten :+

Ik ben zelf tourmanager (muziekindustrie), ook vaak onderweg. Telt dat ook? :+ Als ik dit werk niet had gekozen was ik denk ik ook bus chauffeuze geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 22:08 



 
Profiel   

Hier een taxi chauffeur! Ik doe sinds een half jaar WMO vervoer. Soms met een rolstoelbus en soms gewone personenauto. Het is onregelmatig werk en het betaald echt ruk, maar wel dankbaar werk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 22:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 21 [ 513 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen