Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Plaats een nieuw onderwerp

Wat vinden jullie vd bespiering/bouw v mijn paard?

 
Profiel   

Melanie_B schreef
Absolem schreef
[ [url=m/8dDhl4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even een foto om te laten zien hoe de achterhand van titus zich nu ontwikkelt na een paar maanden verder te zijn. :D


Moeilijk beoordelen, volgens mij wel mooi aan de maat, en een keurige hals erop, wat nu zo lijkt.




Ja hij is 1,69. This een grote fries. Dat klopt wel. :).

Dit is zijn hals als hij aan het werk is. Persoonlijk vind ik dat er nog best wel een beetje kap bij mag komen en bij de schoft/schouder aansluiting meer spier ontwikkeling maja ik ben gek op die barokke dikke nekken.
Maar als ik zag hoe zijn hals er uit zag toen ik net begon met 'm in oktober mag ik absoluut niet klagen. Want toen had ie helemaal niks. :')weet niet of ik daar nog een duidelijke foto van heb. Maar zo is die nu.
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-18 07:46 



 
Profiel   

Even een upje. In een tweede poging om dit topic weer leven in te blazen. Dit is waar wij momenteel zijn kwa bespiering. :)

Ik hoef geen commentaar op het bit op de eerste foto, of dat ik onvriendelijk rij o.i.d. We wilden eigenlijk het bos in en dan rij ik altijd met een pelham met dubbele teugels. Echter ging dat op het aller, aller laatste moment niet meer door. En Titus weet pelham betekend bos normaliter dus hij was vrij drammerig.

Toch vond ik het wel moeite waard om die foto te gebruiken omdat je wel de bespiering in het schouder gebied en de achterhand kunt zien.

Tweede foto de hals in rust. Ik ben persoonlijk wel tevreden met dat beeld na een jaar training.

Ik mik dus puur op een beoordeling van de bespiering zoals hij nu is. :)

[ img ]
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Binnenkort zal ik weer een keer foto's maken als hij los in de bak loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 13:37 



 
Profiel   

Ik vind de rugbespiering nog wat mager en de onderhals nog vrij zwaar. Je paard maakt op alle rijfoto's nog een 'valse' knik en dat is dan het resultaat daarvan. Ik vind het overigens bij Friezen en met name die van jou lastig te beoordelen. Jouw paard heeft wel een hele zware hals. Veel massa op de voorhand en hij staat ook behoorlijk onderstandig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 14:40 



 
Profiel   

Is hij nog hengst absolum?
Ik vind hem ''schraal'' op de bovenlijn en de hals lijkt misschien op je rijfoto wel rond maar vind hem niet mooi gespierd. Denk met meer lengte in de hals met rijden dat de spieren ook mooier zullen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 14:43 



 
Profiel   

Absolem schreef
Even een upje. In een tweede poging om dit topic weer leven in te blazen. Dit is waar wij momenteel zijn kwa bespiering. :)

Ik hoef geen commentaar op het bit op de eerste foto, of dat ik onvriendelijk rij o.i.d. We wilden eigenlijk het bos in en dan rij ik altijd met een pelham met dubbele teugels. Echter ging dat op het aller, aller laatste moment niet meer door. En Titus weet pelham betekend bos normaliter dus hij was vrij drammerig.

Toch vond ik het wel moeite waard om die foto te gebruiken omdat je wel de bespiering in het schouder gebied en de achterhand kunt zien.

Tweede foto de hals in rust. Ik ben persoonlijk wel tevreden met dat beeld na een jaar training.

Ik mik dus puur op een beoordeling van de bespiering zoals hij nu is. :)

[ [url=m/KiwfCk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bVxFBv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Mpxumh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mzhKoI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Binnenkort zal ik weer een keer foto's maken als hij los in de bak loopt.

Qua bespiering ziet hij er netjes uit vind ik, afgezien van een wat matig bespierde bovenlijn en de hals is onregelmatig verdeelt qua bespiering, hij lijkt wat meer onderhals te hebben. op de laatste foto lijkt hij wat mager? Maar is lastig te zien uiteraard op foto’s. Zijn schouders en boeg zitten mooi in de spieren, de achterhand mag wat meer naar mijn zin.
Wel wil ik even vermelden dat afgezien van het bit, ik hem op de eerste foto sowieso niet fijn vind lopen, veel te opgekropt in de hals, maar nogmaals, momentopnames uiteraard. Wel zou het kunnen verklaren (als hij meer in deze houding loopt) waarom de bovenlijn achterblijft en de onderhals sterker word.

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn haflinger vinden:

Sep 2017:
[ img ]

Eind okt. 2017:
[ img ]

Augustus 2018
[ img ]

October 2018
[ img ]
[ img ]

Helaas geen recente foto zonder zadel etc. Hoop dat jullie toch een beetje een beeld hebben zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 14:48 



 
Profiel   

Lijkt een correct gebouwd dier, mooie luxe Haf. Van de bespiering kan ik niet veel zeggen met deze foto's.
Absolem: ook ik zie een onderhals, en wat schraal bespierd op de bovenlijn. Geen weke rug, vrij lang doorlopende schoft. Het stukje achter het zadel lijkt wat week, maar niet verkeerd. Wel veel massa van voren. Probeer hem qua rijden wat naar voren en naar beneden uit te schuiven, en tegelijk wel impuls te houden, denk dat je dan een ander beeld krijgt wat betreft de hals en de schoft.
Mooi dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 15:53 



 
Profiel   

Absolem: ik vind dat de halspartij inderdaad wat fors is. De bovenlijn mag wel iets gespierder, maar het is een knap dier!

Mooie Haflinger! Ik hou wel van deze bouw. Niet te zwaar, maar wel een echte haflinger. Zit ook mooi in de spieren.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Joy is nog in de groei, maar is al behoorlijk ontwikkelt. Ik ben benieuwd wat jullie vinden! (ze wordt nog niet bereden en staat nauwelijks in het werk. 1 keer per week longeren/grondwerken, 1 keer per week wandelen en 1 keer per week wat halter oefeningen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 16:01 



 
Profiel   

Mijn merrie
[ img ]
Mijn ruin

[ img ]
Mijn oudje
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 16:03 



 
Profiel   

Is Joy heel toevallig een Quarter? :D
De bouw is typisch, wat overbouwd, kan door de leeftijd komen, mooie dikke kont :D

Prachtige hals heeft ze. En heel goede bewegingen. Je zou er een dressuurpaard van moeten maken, ze heeft talent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 16:07 



 
Profiel   

Gimme_Joy schreef
Absolem: ik vind dat de halspartij inderdaad wat fors is. De bovenlijn mag wel iets gespierder, maar het is een knap dier!

Mooie Haflinger! Ik hou wel van deze bouw. Niet te zwaar, maar wel een echte haflinger. Zit ook mooi in de spieren.

[ [url=m/i5a3wC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JizcvV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eBQssZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YwbWqk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Joy is nog in de groei, maar is al behoorlijk ontwikkelt. Ik ben benieuwd wat jullie vinden! (ze wordt nog niet bereden en staat nauwelijks in het werk. 1 keer per week longeren/grondwerken, 1 keer per week wandelen en 1 keer per week wat halter oefeningen)

Dankjewel! Ik vind haar inderdaad ook ontzettend mooi, niet te breed maar ook niet zo ielig
(Even off topic ik ben heel benieuwd hoe groot jullie haar schatten, ik ben zelf 1.65-1.68)

Wauw wat heb jij een gaaf dier! Quarter? Ziet er super uit, lijkt wat overbouwd maar als ze nog in de groei is dan komt dat vast nog goed. Qua spieren vind ik het lastig om te oordelen, wel is haar achterhand heel mooi vind ik, maar dat hoort ook wel bij het ras haha. Wat zijn je plannen ermee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 16:09 



 
Profiel   

@ jumpyhorse: de enige waar ik wat over ga zeggen is je ruin, de andere foto's kan ik zo niet beoordelen.
Hoe oud is hij?
Lijkt redelijk correct gebouwd, iets kort in de hals, maar ik schrik van het gebrek aan bespiering. Hij is niet dun, maar wel schraal in spieren. Buikspieren moet hij krijgen, spieren rond de schoft, en de hals. Hij lijkt met name een zware onderhals te hebben, maar waar de spieren moeten zitten, zitten ze niet. Werk aan de winkel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 16:11 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
@ jumpyhorse: de enige waar ik wat over ga zeggen is je ruin, de andere foto's kan ik zo niet beoordelen.
Hoe oud is hij?
Lijkt redelijk correct gebouwd, iets kort in de hals, maar ik schrik van het gebrek aan bespiering. Hij is niet dun, maar wel schraal in spieren. Buikspieren moet hij krijgen, spieren rond de schoft, en de hals. Hij lijkt met name een zware onderhals te hebben, maar waar de spieren moeten zitten, zitten ze niet. Werk aan de winkel.

Hij is een 11 jarige welsh, die bespiering weet ik maar ik krijg het maar niet goed :( hij lijk elke zomer iets te mankeren, een jaar geleden kon hij drie maand niet werken en het jaar daarvoor een heel jaar niet, dus we zijn echt nog aan het opbouwen. Het is zon pony die heel makkelijk bespiering kwijtraakt en heel moeilijk terugkrijgt, we zij bezig met twee keer pw longeren en 2 x vd, en mennen zijn we ook weer aan het oppakken. Maar elke keer dat het bijna goed zit steekt hij weer wat uit. Dit jaar is hij in volle vaart tegen een boom gelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 16:18 



 
Profiel   

Nynkster schreef
Is hij nog hengst absolum?
Ik vind hem ''schraal'' op de bovenlijn en de hals lijkt misschien op je rijfoto wel rond maar vind hem niet mooi gespierd. Denk met meer lengte in de hals met rijden dat de spieren ook mooier zullen worden.


Ja hij is nog hengst. En dat blijft ie als het aan mij ligt ook wel. 4,5 jaar 1,71 hoog nu dus hij kan het hengst zijn goed gebruiken om sterker te worden.


Ik ben het met je eens dat hij nog schraal is op de bovenlijn. This gelukkig al veel minder dan een jaar geleden.

Het uitschuiven van de hals met rijden is ons volgende doel.

Tijdens het longeren doet hij dit al goed.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 18:47 



 
Profiel   

jumpyhorse schreef
Avalanche81 schreef
@ jumpyhorse: de enige waar ik wat over ga zeggen is je ruin, de andere foto's kan ik zo niet beoordelen.
Hoe oud is hij?
Lijkt redelijk correct gebouwd, iets kort in de hals, maar ik schrik van het gebrek aan bespiering. Hij is niet dun, maar wel schraal in spieren. Buikspieren moet hij krijgen, spieren rond de schoft, en de hals. Hij lijkt met name een zware onderhals te hebben, maar waar de spieren moeten zitten, zitten ze niet. Werk aan de winkel.

Hij is een 11 jarige welsh, die bespiering weet ik maar ik krijg het maar niet goed :( hij lijk elke zomer iets te mankeren, een jaar geleden kon hij drie maand niet werken en het jaar daarvoor een heel jaar niet, dus we zijn echt nog aan het opbouwen. Het is zon pony die heel makkelijk bespiering kwijtraakt en heel moeilijk terugkrijgt, we zij bezig met twee keer pw longeren en 2 x vd, en mennen zijn we ook weer aan het oppakken. Maar elke keer dat het bijna goed zit steekt hij weer wat uit. Dit jaar is hij in volle vaart tegen een boom gelopen.



OH ja dat is heel lastig ik hoop dat het toch nog goed komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 18:49 



 
Profiel   

Absolem schreef
Nynkster schreef
Is hij nog hengst absolum?
Ik vind hem ''schraal'' op de bovenlijn en de hals lijkt misschien op je rijfoto wel rond maar vind hem niet mooi gespierd. Denk met meer lengte in de hals met rijden dat de spieren ook mooier zullen worden.


Ja hij is nog hengst. En dat blijft ie als het aan mij ligt ook wel. 4,5 jaar 1,71 hoog nu dus hij kan het hengst zijn goed gebruiken om sterker te worden.


Ik ben het met je eens dat hij nog schraal is op de bovenlijn. This gelukkig al veel minder dan een jaar geleden.

Het uitschuiven van de hals met rijden is ons volgende doel.

Tijdens het longeren doet hij dit al goed.
[ [url=m/wfpqWp.jpg]Afbeelding[/url] ]



ik vind hem van voor echt wel mooi bespierd. misschien idee om hem van achter wat meer spieren op te bouwen door zeker 1 a 2x per week met balkjes te trainen? denk dat hij van achter er ook wel bij komt.

pracht dier is het :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 18:51 



 
Profiel   

Dankjullie! <3

Het is inderdaad een quarter en ze is nog geen drie, dus die gaat nog wel wat recht trekken.

Ze beweegt inderdaad super makkelijk en is low-headed zoals wij dat noemen in de westernsport.

Ik wil haar een all round western opleiding geven, maar het is helemaal afhankelijk van wat ze laat zien en wat ze (en ik) leuk vindt. Dressuur... mwah daar moet ik nog even goed over nadenken :P . We gaan het sowieso wel doen hoor, maar ik weet niet of hij haar zou uitbrengen. Eerst maar eens de western onder de knie krijgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 18:57 



 
Profiel   

Absolem schreef
Nynkster schreef
Is hij nog hengst absolum?
Ik vind hem ''schraal'' op de bovenlijn en de hals lijkt misschien op je rijfoto wel rond maar vind hem niet mooi gespierd. Denk met meer lengte in de hals met rijden dat de spieren ook mooier zullen worden.


Ja hij is nog hengst. En dat blijft ie als het aan mij ligt ook wel. 4,5 jaar 1,71 hoog nu dus hij kan het hengst zijn goed gebruiken om sterker te worden.


Ik ben het met je eens dat hij nog schraal is op de bovenlijn. This gelukkig al veel minder dan een jaar geleden.

Het uitschuiven van de hals met rijden is ons volgende doel.

Tijdens het longeren doet hij dit al goed.
[ [url=m/wfpqWp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is iig heel goed! Lekker beeld zo! Doe dat 2, 3x in de week, voornamelijk stappen en draven. Goed bezig!!!

jumpyhorse schreef
Hij is een 11 jarige welsh, die bespiering weet ik maar ik krijg het maar niet goed hij lijk elke zomer iets te mankeren, een jaar geleden kon hij drie maand niet werken en het jaar daarvoor een heel jaar niet, dus we zijn echt nog aan het opbouwen. Het is zon pony die heel makkelijk bespiering kwijtraakt en heel moeilijk terugkrijgt, we zij bezig met twee keer pw longeren en 2 x vd, en mennen zijn we ook weer aan het oppakken. Maar elke keer dat het bijna goed zit steekt hij weer wat uit. Dit jaar is hij in volle vaart tegen een boom gelopen


@ jumpyhorse: wat een lastig probleem! Heb je mestonderzoeken laten doen? Misschien wormen? Dan komen ze moeilijk aan. Wat bij veel paarden helpt is eiwitrijk voer geven (dus geen brok, dat is alleen maar suiker en zetmeel) zoals luzerne. Hartog heeft fijne luzernemixen. Niet elk paard vindt het heel lekker, dus mengen met een goede muesli mag ook :) Longeren, bij voorkeur bijgezet, zoals bv een pessoa tuig, wil er ook nog weleens mooi spiertjes opzetten :) maar ik denk dat je hier echt naar voeding moet gaan kijken ook. Goed voeren, 3x per week longeren, VD en lekker veel knuffeltjes geven. Zou ik doen :)

Gimme_Joy schreef
Dankjullie! <3

Het is inderdaad een quarter en ze is nog geen drie, dus die gaat nog wel wat recht trekken.

Ze beweegt inderdaad super makkelijk en is low-headed zoals wij dat noemen in de westernsport.

Ik wil haar een all round western opleiding geven, maar het is helemaal afhankelijk van wat ze laat zien en wat ze (en ik) leuk vindt. Dressuur... mwah daar moet ik nog even goed over nadenken :P . We gaan het sowieso wel doen hoor, maar ik weet niet of hij haar zou uitbrengen. Eerst maar eens de western onder de knie krijgen :D

Jahaaaa dressuur...... of pleasure, vind ik het ook echt een paard voor. Dat kan ze vast goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 19:19 



 
Profiel   

Ik vind pleasure niet leuk := :+

Maar als Joy er goed in is gaan we het sowieso wel doen natuurlijk. Ze draagt zichzelf in ieder geval erg netjes en blijkt ook aan de hand lekker te kunnen bewegen:




*\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 19:33 



 
Profiel   

Mooie stap heeft ze *\o/* ze maakt haar passen heel mooi af. Ik word altijd heel heel blij van een goede stap. Hoe is haar galop? Kan ze goed galopperen?

Wat goed zeg, dat je dit met haar doet, zo goed voor jonge paarden, worden ze heerlijk nuchter van en fijn in de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 19:38 



 
Profiel   

We zijn al redelijk ver op de grond. Inmiddels ook lekker "buiten" aan het wandelen. Ze is superbraaf. Op een fietspad naast een drukke weg en het doet haar niets. Alleen verkeer op het fietspad van achter is nog een beetje spannend.

Hieronder een galopfilmpje. Moet erbij zeggen dat ze zich sindsdien behoorlijk ontwikkeld heeft en ze veel meer balans heeft gekregen.



Vandaag heb ik haar weer los gegrondwerkt en ze had de kolder in haar hoofd. Als een mafketel racen en gewoon vliegende galopwissels de andere kant op, afwenden en net voor het hek van hand veranderen... Ik dacht alleen maar "Joy je benen!!!" :oo maar ze had gewoon even zin om gek te doen... :+ En dan zie je dus hoe soepel ze is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 19:50 



 
Profiel   

Daar zitten fijne momenten in hoor :) ze heeft echt talent. Wil je eens proberen die gek-doe-momenten op film te krijgen? Ik wil zien hoe handig ze is. Hahahaha ze heeft wel humor :D ze steekt je daar ook gewoon de gek aan :D wat een heerlijk dier is ze :+:

Ik herken ook wel dingen van de Engelse Volbloed, maar kan me herinneren dat jij me ooit eens verteld hebt dat Quarters van Engelse Volbloeds af komen. Die grappen zijn wel typisch :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 20:01 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Daar zitten fijne momenten in hoor :) ze heeft echt talent. Wil je eens proberen die gek-doe-momenten op film te krijgen? Ik wil zien hoe handig ze is. Hahahaha ze heeft wel humor :D ze steekt je daar ook gewoon de gek aan :D wat een heerlijk dier is ze :+:

Ik herken ook wel dingen van de Engelse Volbloed, maar kan me herinneren dat jij me ooit eens verteld hebt dat Quarters van Engelse Volbloeds af komen. Die grappen zijn wel typisch :D


Dankje! Word er een beetje verlegen van := <3

In haar lijn zit ook zeker thoroughbred. Zelfs arabierenbloed. Mocht je interesse hebben:

https://www.allbreedpedigree.com/haidas+magic+joy

Als je helemaal doorklikt kom je zelfs een arabieren hengst tegeb die cadeau is gedaan aan Franse adel ergens in de 19de eeuw :D

Ik heb nog wel wat filmpjes. Zal ze even op youtube zette en je pb-en, amders gaan we wel erg off topic. De gekke buien (voor zo ver ze die heeft, want het valt reuze mee) zijn nu lastig te filmen omdat het zo vroeg donker is, maar ik ga mijn best doen. Ze is in ieder geval zo handig dat ze een vliegende wissel uitvoert zonder dat ik het zag, terwijl ik er met mijn neus bovenop stond... Iets met elastieken benen :=

En ja, humor heeft ze wel :P

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 20:08 



 
Profiel   

Graag pb :) leuk leuk leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 20:17 



 
Profiel   

Ik up nog eens met wat nieuwe foto's. Joy zit prima in haar velletje :P

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-18 13:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen