Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 67 [ 1671 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 67  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

 
Profiel   

Ik heb vanaf 2015 al een paar keer huidkanker en hoornvlieskanker in mijn oog gehad.Elk jaar was het weer terug,vorig jaar zaten er zelfs 2 tumoren, 1 op het binnenste onderste ooglid en 1 op het hoornvlies.Dit jaar dacht ik echt over te slaan,het was immers al November en het jaar was bijna voorbij.
Ook al had ik mijn twijfels,ik zag iets in het ooglid wat er raar uitzag,maar ik moest eind sept. toch weer op vervroegde controle [in het UMC Utrecht] en dan zouden ze het vast wel zien.Maar eenmaal op controle,het was enorm druk, stond ik binnen 5 min. weer buiten.Er werd ook niet zo goed nagekeken als anders,vlug,vlug kijken en klaar.
Toen ik mijn dossier ging lezen stond er dat er een Papilloompje op het ooglid zat.Had ze niks van gezegd.

Ik maak altijd foto's als ik iets zie zitten in mijn oog wat ik niet vertrouw,na een week weer foto's en zo kan ik zien of iets veranderd of groeit.Er zat een wit iets in het ooglid,soort van witte prop.Ik plak beide foto's naast elkaar en zag dat het groter was geworden,ik had ook pijn in mijn oog. Ik ben naar de H.A. gegaan en die stuurde me door naar de oogarts in het streek ziekenhuis.Die vroegen wanneer ik weer een afspraak had in Utrecht,ik zeg 28 december weer.Ik moest de afspraak vervroegen zei ze,maar verder zeiden ze niks.

Ik had UMC gebeld en de afspraak werd 28 november. Ik vroeg of dat witte propje het papilloompje was.Papilloompje? zei ze, ja dat staat in me dossier.Ze ging kijken en zei,ja dat heb ik idd. toch zelf geschreven :n pfff nou ja het was er dus geen. Ze maakte zich wel zorgen om dat witte propje en haalde er een andere oogarts bij en die wilde gelijk biopsie laten doen en belde meteen naar de behandelkamer en ik kon gelijk komen,moesten nog rennen ook nog want ze gingen bijna naar huis.

Nou 3 biopten afgenomen, deed weer ontzettend pijn ondanks verdoving en over 2 weken kreeg ik de uitslag [op 12 dec.].Ja hoor foute boel, in 1 van de 3 biopten zat weer matige tot ernstige Dysplasie, kankercellen.
Ik moest binnen 4 weken weer geopereerd worden, krijg huid transplantatie op de wond en de nabehandeling in minstens 4 maanden! chemo in de vorm van druppels. Operatie doet me niks,mits onder narcose,maar die chemo zie ik tegenop.Vorige jaar 6 weken chemo gehad en 6 weken ziek geweest en in het donker gelegen,kon geen licht verdragen.

Je begrijpt dat dit een zware domper voor me is,ook dit jaar weer kanker en dan ook nog net voor de feestdagen.
Ik denk dat ze na de feestdagen gaan opereren, lijkt me?

Ik heb nu veel pijn in het oog en alweer 5 weken hoofdpijn, hoge bloeddruk en hoge suiker,wat ik voorheen nooit had.Toen was beide altijd erg laag. Stress? geen idee,het begon na de blinde vlek in mijn oog,en dat was nog vóór ik de uitslag kreeg.

Lang verhaal weer geworden maar moest dit toch ff kwijt.Mijn vriend maakt zich vreselijke zorgen,daar praat ik dan liever niet mee over kanker,wil niet dat hij in de stress komt.
Almet al,ik denk dat ik er nooit meer vanaf kom,vooral ook omdat ik voor de rest van me leven onder controle moet blijven in Utrecht.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 14:12 



 
Profiel   

Heel veel sterkte. Wat naar om zo toch het jaar af te moeten sluiten zeg. Goed dat je zelf toch naar de HA bent gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 14:17 



 
Profiel   

Jeetje wat een ellende. En dan ook nog in je oog, dat maakt naar mijn gevoel dat je dubbel getroffen wordt.
Heel veel sterkte wederom, het zal een heftige tijd worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 14:19 



 
Profiel   

Jemig, dat is gewoon hartstikke k#t. Je klinkt sterk, ik wens je sterkte en succes toe, je oog is een enge plek. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 14:41 



 
Profiel   

Is dat even k$t nieuws om te krijgen , zo aan het eind van het jaar en voor de feestdagen.

Ik snap dat je er tegen op ziet. Het is ook niet niks. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 14:56 



 
Profiel   

Verschrikkelijk nieuws, ik wil je heel veel beterschap wensen! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 14:59 



 
Profiel   

Pffff...wat een ellende :7
Ik hoop zo voor je dat alles goed gaat met de behandeling en het nooit meer terug komt deze keer !
Veel beterschap en hou moed !

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 15:13 



 
Profiel   

Bah gohya alweer.
Zo goed hoe alert jij iedere keer hier op bent.
Vind het wel schandalig hoe er iedere keer weer afgeraffeld lijkt te worden als je afspraken hebt in het zkh .
Je zou toch denken dat ze met jouw geschiedenis extra waakzaam zouden zijn.
Sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 15:49 



 
Profiel   

:(:) wat een klote nieuws!!
Hou je taai gohya, ik hoop dat het meevalt. Deze keer heb je gewoon geen last van de druppels!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 16:43 



 
Profiel   

Bah wat een naar nieuws. Wel ontzettend goed dat je zo alert bent!
Veel kracht gewenst voor de komende periode. En dat je feestdagen ondanks dit nieuws gevuld mogen zijn met liefde, licht, warmte en plezier. En je toch mag genieten.

Mijn duimen draaien dat alles mee valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 16:43 



 
Profiel   

Jeetje wat erg. Ik wens je ontzettend veel sterkte en hoop dat je deze keer minder last krijgt van de behandeling en dat het voor altijd goed blijft. Knuffel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 16:49 



 
Profiel   

Vreselijk! Wens je veel sterkte en ik ga heel hard duimen dat operatie en chemo goed hun werk doen en dat dit de laatste keer is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 17:03 



 
Profiel   

Beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 17:15 



 
Profiel   

Jeetje, sinds 3 jaar al verschillende keren huid- en hoornvlieskanker ?! Meid toch, wat vreselijk! Ik kan me voorstellen dat dat zwaar om dragen is. Probeer de moed niet op te geven. Heel veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 17:30 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal.Weet je,ik dacht er altijd makkelijk over,gewoon opereren en weg is de tumor.Maar nu blijkt dat de eerste tumor vrij diep heeft gezeten en dat er cellen zijn achter gebleven en die groeien weer aan.Eerst stond er ook in het dossier: Tumor Radicaal verwijderd,ze zeiden ook dat ze álles hadden weg gehaald.Nu staat er in het dossier dat de tumor tot op bepaalde diepte radicaal is verwijderd.Maar dat is heel wat anders dan dat ze eerst zeiden.

Ik wacht nu op een oproep,ze gingen de operatie inplannen.Hoop echt dat het na 1 januari word.
Ik heb gezegd dat ik onder narcose wil.Ze willen lokale verdoving doen,maar dat doe ik dus echt niet meer.Ik blijf alles voelen onder verdoving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 17:52 



 
Profiel   

Wat een ontzettende klote nieuws:(
Inderdaad doen wat jezelf wilt.

Heel veel Sterkte.
Duim voor je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 18:02 



 
Profiel   

Ronduit K*ut nieuws met een hoofdletter K. Het lijkt mij twee keer zo hard aan te komen, zo vlak voor de feestdagen. De chemo is niks, zeker niet als je er zo ziek van word. Maar er niks aan doen is eigenlijk ook geen optie. Veel sterkte en knuffels toegewenst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 18:07 



 
Profiel   

Jeetje het zit je ook echt niet mee.
Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 18:41 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal. Het zal wel na de kerst worden,anders had ik al bericht moeten hebben gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-18 10:35 



 
Profiel   

Jeetje wat een kaa uuutee nieuws weer, bah!
Gohya blijf op je strepen staan hoor, het is jouw lijf.
Wens je heel veel sterkte en succes met de ok!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-18 10:44 



 
Profiel   

Gohya, elke keer hetzelfde oog?? Komt misschien heel erg cru over maar als dat zo is en ze dit dus blijkbaar niet goed kunnen verwijderen en het eigenlijk elk jaar terug kan komen, is het verwijderen van het oog geen betere optie??

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-18 10:48 



 
Profiel   

@ Bigone daar had ik al aan zitten denken,maar het is niet het oog zélf maar het Ooglid onder aan de binnenkant.Ik denk niet dat je een ooglid kan verwijderen?het oog zelf is nu goed,zat alleen vorig jaar kanker op.
Ik hoop dat de ruim 4 maanden Chemo wél alles vernietigd.Het blijft afwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-18 11:52 



 
Profiel   

Wat een vreselijk rotnieuws zeg..lijkt me erg zwaar dat je dit hebt en het steeds terug komt. Ik hoop dat ze alles weg kunnen halen en het daarna eindelijk ophoud voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-18 11:56 



 
Profiel   

Wat goed dat je zelf zo alert ben en foto’s maakt.
Heel slecht van het ziekenhuis om het onderzoek zo af te raffelen.
Heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-18 12:21 



 
Profiel   

|( -O-

Het spijt me zo te horen dat het weer raak is. Ik wens je enorm veel sterkte. Mijn pb staat altijd open hoor.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-18 12:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 67 [ 1671 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 67  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen