Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 35 van de 35 [ 874 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35
Plaats een nieuw onderwerp

Egelliefhebbers verzamelen!

 
Profiel   

Ola! Ik meld me hier ook weer even, maar met iets zorgwekkends... moopet heeft ineens een flinke (vocht?)bult onder haar koppie zitten, net naast haar pootje, de schouder als het ware. Ze is wel gewoon actief (wil dus ook niet vastgehouden worden), bult voelt zacht aan en is vrij snel opgekomen, zondag zat ie er nog niet, gisteren heb ik niks gemerkt, maar toen heb ik haar ook niet uitgebreid vastgehad. Ik ga morgen wel ff bellen met de egelopvang, maar wil toch hier ook ff advies inwinnen.

Nog even ter info, ze heeft laatst een ontstoken kont gehad, daar heeft ze ab voor gekregen, is maand geleden ongeveer, maar zou het daar nog van kunnen zijn? Lijkt me sterk, maar toch.

Foto van bult:
[ img ]


Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 03-04-18 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 21:20 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Splut op 29-11-19 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 21:33 



 
Profiel   

Ja ik hoop het ook, lichte stress nu hier :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 21:47 



 
Profiel   

Wat vervelend! Ik zou even naar de DA gaan voor de zekerheid. Hopelijk valt het mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-18 09:56 



 
Profiel   

Nou, de da had geen plek meer vrij vandaag, morgen en vrijdag zit ik in assen, dus kan ik niet heen... kon wel een naald op komen halen om in de bult te prikken om te kijken of er pus uit kwam. Dat was helaas niet het geval, ergens heb ik nog de vage hoop dat het toch een abces blijkt te zijn, maar ik heb er een hard hoofd in.... ;( verdomme!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-18 22:41 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Splut op 29-11-19 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-18 07:12 



 
Profiel   

Ik doe even een voorzichtig upje. O:) Hoe gaat het met jullie egels? :)

Ik heb sinds gister ook een egeltje, enorm leuk! :j Een mannetje van 6 maanden, hij is hernoemd naar Koda. (Heette eerst Flappie :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-18 18:37 



 
Profiel   

Hier gaat het nog steeds z'n gangetje, tumor wordt wel steeds groter, maar ze crosst nog steeds vrolijk rond en ze eet goed, dus zolang dat zo blijft, helemaal prima :j.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-18 12:47 



 
Profiel   

Hallo!

Vanavond opende ik dit topic: [BB] Een nieuw knagertje; wat past bij mij?
Daar opperde iemand of een witbuikegeltje niet wat was. Stiekem ben ik al heel lang verliefd op egeltjes, dus voor de grap zei ik het tegen mama. Wat foto's later zijn we allebei verliefd <3

Maar, net als de reden dat ik bovenstaand topic opende; ik wil niet zomaar alle adviezen van internet voor lief nemen, dus hoor ik het graag van de kenners.
Hoe kan je het beste egeltjes houden?
Hoe groot moet het hok zijn? Wat voor voer moeten ze hebben? Waar kan je het beste je egel benodigdheden kopen?
Ik ben in principe opzoek naar aller informatie die je je kan bedenken.

Overhaaste beslissingen komen er echt niet, maar goed veel informatie vooraf maakt de keuze of een egeltje wat voor ons is natuurlijk een stuk makkelijker en doordachter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-18 20:00 



 
Profiel   

In dit topic staat/n al heeeeeeel veeel informatie en adviezen, ga dit rustig doorlezen zou ik zeggen.

Mijn egeltje is niet meer trouwens, ik vond haar een tijdje geleden dood in het hok, die tumor werd ook wel echt megagroot... -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-18 18:09 



 
Profiel   

Hey egel liefhebbers!

Ik heb sinds 2 maanden een egeltje van Marktplaats geadopteerd, een meisje van ongeveer 2 jaar oud.
Echt een lief rustig beestje, niks mee te doen en eet alles wat ik haar voorschotelt. Alleen vanochtend toen ik haar even wakker maakte merkte ik dat er iets niet klopte, ze was sloom en deed anders...
Toen ik haar een stukje op de grond liet lopen wankelde ze heel erg en sleepte een van haar achterpootjes. Ik dacht meteen aan WHS.
Zijn er mensen hier bekend met WHS? Hoe pakte jullie dit op en zijn er egeltjes oud mee geworden? Ik wil haar niet onnodig laten lijden als ze er echt pijn of last van heeft.. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-18 18:01 



 
Profiel   

Hoe warm is het in je verblijf? In combinatie met de tijd van het jaar kan het ook een poging tot winterslaap zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-18 18:17 



 
Profiel   

Is ze koud? Zit hier ook met een egel onder mijn shirt nadat de stroom eruit is geklapt hier. Kwam terug van het kerstdiner en kreeg bijna geen reactie meer van mijn egel...

Mocht ze koud zijn op je huid opwarmen, met een kruik/iets anders worden ze te snel warm en dat kan zorgen voor beschadigde organen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-18 20:57 



 
Profiel   

Verblijf is altijd 25/30 graden, wordt verwarmt met een warmtelamp in een dicht terrarium.
Ik had dus wel een kruik in haar bak gedaan, die ga ik er snel uithalen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-18 21:30 



 
Profiel   

Als ze gewoon warm is kan het wel hoor, maar als ze nog niet volledig opgewarmd is zou ik het persoonlijk doen door haar onder je trui te zetten.. dan weet je zeker dat het niet te snel gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-18 22:16 



 
Profiel   

Ze was niet echt koud, heb de kruik er meer ingelegd voor het geval ze het wel was. De helft van haar slaapzak lag er op dus als het te warm zou zijn zou ze aan de andere kant kunnen liggen. Ik ga haar zometeen nog is een keertje wakker maken om te kijken hoe het is

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-18 22:48 



 
Profiel   

Hoe is het nu met je egeltje? Dat slome en wiebelige klinkt wel echt als poging tot winterslaap, staat je lamp wel op tijd aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-18 13:45 



 
Profiel   

Lamp staat eigenlijk 24/7 aan. Denk dat ik die maar is moet gaan vervangen omdat ik bang ben dat hij een beetje opgebrand is qua warmte.
Met mijn egeltje is alles nu goed! Zo loopt, rent en eet weer. Wat ik merk is dat ze graag op de bodem van de terrarium slaapt (dus op het glas ipv in haar slaapzak), dus we gaan de onderkant van het terrarium nu isoleren aan de buitenkant met radiatorfolie en een laag piepschuim!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-19 17:38 



 
Profiel   

Hallo allemaal!

Aanstaande zondag komt mijn lang verwachte witbuik egeltje 8-)
Bij het terrarium heb ik een warmte matje gehad omdat ze die toch niet gebruikte. Gebruiken jullie ook een matje of echt alleen je lamp?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 15:52 



 
Profiel   

Ik gebruikte alleen de lamp :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 15:53 



 
Profiel   

Welke lampen gebruiken jullie? Heb al behoorlijk wat pagina's gelezen maar vind alleen veel over voeding :+
Had nog 2 lampen, Exo terra intense basking spot 100W en een uvb lamp maar die zijn niet geschikt -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 07:46 



 
Profiel   

Ik heb een keramische warmte lamp hangen! Is gewoon donker, dus alleen de warmte. Moet je wel goed opletten dat je een keramische fitting gebruikt om ze te laten schijnen, want al het andere brandt door :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 17:17 



 
Profiel   

Is dit een keramische fitting?
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 22:01 



 
Profiel   

Nope! Kan bijna zeker zeggen dat dat plastic is!
Ik weet dat de lokale Karwei/Gamma/Praxis deze fittingen moeten hebben, maar je kan hem ook hier bestellen: https://www.blue-lagoon.nl/producten/fi ... 8421620906
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 17:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 35 van de 35 [ 874 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen