Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Beginnen met een shire, tips en verhalen

 
Profiel   

Beste bokkers

Drie weken geleden had ik onverwachts afscheid moeten nemen van de jonge tinkermerrie Luna. Hierna heb ik besloten om eventjes tot aan april een pauze te nemen met paarden. Afgelopen week ben ik overigens wel voor shire veulens/2jarigen gaan kijken en ik weet zeker dat dit mijn volgende paardenras gaat zijn waarmee ik mezelf bezig wil houden. Ik heb nog geen enkele ervaring gehad met het inrijden en opvoeden van Shires, overigens heb ik wel friezen, fjorden, tinkers en diverse vuilnisbakjes ingereden. Ik heb veel onderzoek gedaan naar de gedrag van Shires en hun opvoeding, inrijden ect. Na lang zoeken ben ik er achter gekomen dat het vooral grotere dames en heren zijn die zichzelf bezig houden met shires, ik heb wel een vriendin van 155 cm die zelf ook een shire onderhoud en dit gaat volledig prima. Ik ben zelf 163 cm en ik weeg altijd rond de 55 kg, hebben jullie tips, verhalen over hoe het inrijden ging met jullie shire en overige dingen te vertellen die ik misschien zou moeten weten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-18 19:21 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Barokke en klassieke rassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-18 19:37 



 
Profiel   

Ik denk dat het inrijden/opvoeden niet anders zal gaan dan bij andere paarden. Het is immers nog steeds een paard. Ook de andere dingen zullen praktisch hetzelfde zijn alleen zullen ze iets meer eten.

Waar ik mij meer zorgen om zou maken is of ik voor zo'n enorm groot paard wel een geschikte stal zou kunnen vinden. -O-
Aangezien dat voor een 'normaal' formaat paard al een hele opgaaf is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-18 19:48 



 
Profiel   

Ik heb een voorliefde voor bijzondere rassen. Een shire is ook wel iets dat je niet elke dag ziet en dat zal ook wel een reden hebben, alles zal je aan moeten passen. Stalling is vaak te klein en je zal toch een flinke trailer nodig hebben als je met je paardje ergens naar toe zou willen of moeten. Volgens mij zijn het wel vriendelijke reuzen maar als die gaan puberen ....

Hoe mooi ik ze ook vind ze zijn vaak een maatje te groot voor het gangbare of je moet een hele grote liefhebber zijn en een dikke portemonnee hebben

Ik denk niet dat je gewicht het grootste probleem zal zijn als je veulen uitgegroeid is

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-18 00:31 



 
Profiel   

Granoek heeft enkele reuzen staan (wel clydesdales denk ik?), die kan je er vast veel over vertellen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-18 13:37 



 
Profiel   

Hi! Zelf ben ik actief in de wedstrijdsport met een Shire merrie (M1 dressuur) en daarnaast ben ik nu een 2,5 hengst langzaam aan het oppakken met voetjes geven en meelopen enz.
Beide dieren zijn super lief en meewerkend, mits je ze goed opvoedt, maar dit is in mijn ogen met ieder paard het geval. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-18 13:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen