Shoarmavlees stampot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Shoarmavlees stampot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 11:33

Stampot met shoarma en spitkool(chineesekool of what ever)

Benodigdheden voor 4 personen:
1 kg aardappelen
1 dl melk
1 flinke spitskool (of een andere kool)
1 theelepel kerriepoeder
50 gr belegen komijnekaas, geraspt
2 eetlepels olie
500 gr shoarmavlees
1 teentje knoflook (of naar smaak meer)
zout en peper

Kook de aardappels gaar in water met melk, zout en peper. Snijd de spitskool in 4 parten, snijd de harde kern eruit en snijd derest in smalle reepjes. Blancheer de spitskool 6 min. , giet af en spoel af onder koud stromend water. Verhit de olie in de koekepan, bak het shoarmavlees daarin al omschepend bruin. Knijp het teentje knoflook erboven uit en bak het kort mee. Stamp de aardappels tot puree met wat boter en hete melk, werk er de geraspte komijnekaas door en blijf roeren tot de kaas gesmolten is. Schep de uitgelekte spitskool door het vlees, strooi er het kerriepoeder over en roerbak 2 min. tot de groente weer warm is. Schep het vlees-groentemengsel door de aardappelpuree en breng deze op smaak met peper en zout.
Lekker met een frisse salade van dungeschaafde komkommer, aangemaakt met de knoflooksaus van het shoarmapakket.


Dit is het officieele recept, die me moeder volgens mij op haar eigen manier aanvult, maar erug goed te eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:14

Ik ga vragen aan onze chef of hij em wil maken
Wel een heel aparte combi hoor Haha!

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 09:07

Als mensen het hebben geprobeert wil ik graag hun reactie horen.
Mijn reactie dat we dat gingen eten wil je namelijk niet weten. Maar achteraf was ie wel flink bijgeschaaft. Uiteindelijk wil ik het meeste rare voedsel wel proberen, al zal ik best wel eens overgehaald moeten worden.

painthorselover

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 13:37

Wij hebben het gisteren gegeten, was echt wel lekker .Alleen hebben wij in plaats van spitskool chinese kool gebruikt.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 08:31

Dat gebruikt mijn moeder ook meestal.
Weet je wat ook lekker is? De prei/kerrie schotel van Knorr met shoarma i.p.v. gehakt. Deze vind ik zelf nog lekkerder.