Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

recepten gevraagd

 
Profiel   

aangezien ik niet echt een keukenprinsen ben, wil ik van jullie graag lekkere en niet al te moeilijke recepten voor 2 personen.
Alvast bedankt!!!!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-01 13:09 



 
Profiel   

wat ik lekker vind, is rosti. Dat is een aardappelgerecht, kun je vinden in het diepvriesvak bij de supermarkt. Je doet er wat schouderham door, in blokjes gesneden, schitzeltje erbij met jachtsaus(van knorr)......hmmmmmmm
succes ermee!
Manon

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-01 13:12 



 

Van die gele kleine krieltjes van Celavita (met knof), pak roerbakgroenten en als je vlees eet een klein pakje shoarmavlees oid. Alles bij elkaar pletteren, niet mokken, lekker wokken! Supermakkelijk en jammiejammie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-01 13:15 



 
Profiel   

Lekker makkelijk:

Neem 1 boterham en doe daar pesto op (groen of rood maakt niet zoveel uit, wat je het lekkerst vind) en daar overheen mozzarella (plakjes). Daar overheen tomaten en dan weer een boterham er bovenop en bakken in de koekenpan.

Of neem een broodje voor in de oven, doe daar boter op, kaas, tomaat, uienringen en eventueel nog rode pesto of tapenade mediterranee of een andere tapenade met tomaat. Even afbakken in de oven en klaar (dan heb je een soort minipizza)!

Hier kan je natuurlijk ook allerlei variaties op bedenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-01 13:24 



 
Profiel   

Zo'n aardappelschotel is inderdaad lekker! Verder kun je de ingerdiëenten af en toe wisselen, bv gehakt ivm shoarma, ipv aardappels rijst of macaroni.
Lasagnette is ook erg lekker, Is lasagna maar dan met klein blaadjes, in de oven klaarmaken.
Aardappels zijn ook altijd makkelijk, om de kooktijd te verkorten in kleine blokjes snijden, evt stampot ervan maken (dus met wortels, boerenkool, andijvie (yegh, maar mijn man doet er een moord voor!), zuurkool.
Keuze te over!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-01 13:30 



 
Profiel   

heerlijk gehaktballen in rode(hete) saus met rijst. makkelijk klaar en zo lekker!

Nodig
1/2 kopje suiker
1/2 kopje azijn
1/4 kopje ketjap(mag ook iets meer)
scheutje gembersiroop(goede scheut)
kwakje sambal
kwakje gemalen knoflook
2 groet blikjes tomatenpuree
en gehakt voor de ballen

de saus
gooi alles in de pan behalve het gehakt en kook het even. je kunt naar eigen gevoel de saus wat zoeter maken (meer suiker) of heter(meer sambal) ook fijgemalen uiien zijn lekker maar das meer werk en doe ik bijna nooit
de ballen.
gekruid gehakt kopen want die hoef je alleen maar de draaien. hihi. Anders even mengen met ketjap en sambal ofzo. en zout,peper en kruiden. die even braden en in de saus mieteren.

rijst intussen koken en opdienen met sla en/of kroepoek. hmm lekker hoor!

_________________
"Riding: the art of keeping a horse between you and the ground"

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Heike op 2001-03-12 18:23 ]</font>

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-01 14:05 



 
Profiel   

Ja, indeed!! Is lekkûh!! Moet je echt een keer maken dat recept van Heike!

Op internet stikt het van de sites met recepten. Kijk ook eens naar wat studenten sites, daar staan meestal wel van die goedkope/simpele/kleine recepten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-01 14:10 



 
Profiel   

2keer een half kopje azijn, volgens ij klopt ie niet. Maarja ik ben niet zo'n keuken wonder dus geen receptewn voor je in de aanbieding

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-01 15:40 



 

heel veel groente (brocoli bijvoorbeeld) kan je heel makkelijk stoven in de magnetron. In een bakje doen, wat druppels water er over heen, dekseltje los op het bakje (een beetje scheef zodat het er niet op vast komt te zitten want dan zuigt het vacuum en dan krijg je het er niet af) en dan zo'n 6 a 7 minuten op 700 watt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-01 16:02 



 
Profiel   

heel simpel en van alles wat:
haal de "Allerhande" bij de AH ( gratis en erg uitgebreid!).
Echt een aanrader, komt elke maand een nieuwe dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-01 17:19 



 
Profiel   

ja elke maand een nieuwe. die van Maart ligt sinds deze week in de winkel. bij de komart (of hebbenw e die alleen in apeldoorn) heb je ook zo'n soort blad de boodschappen.
en bij de ah kan je trouwens ook bij de groente in de buurt, een soort kaarten halen (gratis)met recepten erop afentoe best lekker (naja zo zien ze eruit) als je ze niet kan vinden gewoon bij de informatie balie vragen weten ze vast wel te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-01 17:28 



 

Hahahahaha, wij meten meestal in lepels, kopjes, mespuntjes etc. Tranen in m'n ogen bij Heike's recept: een KWAKJE..... Hihihi, maar goed dat je niet weet wat ze daar hier in de buurt mee bedoelen.... <BRUL>

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-01 23:34 



 
Profiel   

EUHM. verkeerde forum misschien maar wordt eens gratis lid van SMULWEB Tong uitsteken

http://www.smulweb.nl

Echt kun je superveel recepten vinden onder het motto; Snel, gemakkelijk.....

Groetjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-01 23:49 



 
Profiel   

Ik geloof ook dat ze bij ons in de buurt wat anders bedoelen met een KWAKJE... hihi...
Ach, laat ik het daar ook maar niet over hebben. Is toch niets voor dit forum.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-01 10:57 



 
Profiel   

laten we dat eens op t onzin forum gaan vragen... Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-01 12:40 



 

Oh ja, Stef, als je van spruitjes houdt: Spruitjes smoren met champignons in plakjes, knoflook en op het laatst wat uitgebakken spekkies (in de magnetron doen, dan gaat dat vieze vet er goed uit) erbij doen. Jammie jammie!!!

Of eh.... witte bonen in tomatensaus met stukjes salami en soepgroenten erdoor. Effe lekker laten smoren, en dan eten met een groene salade en een vers gebakken broodje....MMMMMMM

Of eh... een maaltijdsalade maken met daarin kleine fiemeltjes gerookte kipfilet (van de AH). Verder verschillende soorten sla (en witlof, andijvie, witte kool), tomaten, komkommer, augurkje, uitje, paprika, radijsje etc etc....

Hmmm, nou weet je meteen waarom ik zo'n dikke batterij heb; ik vind gewoon zo veel lekker!! *LOL*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-01 23:55 



 
Profiel   

Oke ik ben ook geen keukenprinses maar ja Wat wil je komt thuis eet snel en dan naar mijn paard anders wordt het nachtwerk voordat ik weer thuis ben.

Dus het eten moet snel klaar zijn.

Trouwens bij de Konmar (knor of zo) heb ik kant en klare aardappelpuree meegenomen dus alleen nog maar warm wat bij de poeder. En klaar is het en ook nog erg lekker.

Gr Pris

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-01 00:14 



 
Profiel   

Hihi, ik ben verslaafd aan deze aardappelpurree, vooral degene met kaassmaak.

Maarre Pris, ik kan redelijk koken, dus ik kom je wel een keer verblijden bij jou thuis of je komt met Marco gezellie bij mij thuis eten.

Pling Knuf Mayo Pling

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-01 00:49 



 
Profiel   

Die moet ik ook maar eens proberen dan. Marco had hem al zien staan.

Is goed daar hou ik je aan??

Gr Pris

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-01 10:06 



 
Profiel   

Is goed hoor, lijkt me wel gezellie. Binnenkort maar even een datumpje prikken.

Pling Knuf Mayo Pling
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-01 16:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen