lekker toetje/nagerecht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

lekker toetje/nagerecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 15:40

Met kerst gaan we met de familie gezellig eten en we hebben bedacht dat iedereen een gang gaat maken. Ik heb me opgeofferd voor het nagerecht maar heb totaal geen inspiratie. Ik zou graag iets maken met mango oid, vind ik altijd erg lekker en het is gezond. Ananas valt af aangezien er een persoon mee eet die dat niet lust.
Ideeën?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:45

Mango? Dan moet ik heel hard gaan nadenken... Verder staan er al verschillende opties in de topics hier en aar Lachen

happyhorse

Berichten: 4384
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:47

mango ijs Tong uitsteken

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:59

pudding met lekkere saus Vingers aflikken

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:04

Mango met mascarpone? Zooo lekker.
Of verse appelflappen (ook te vullen met ander fruit)

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:28

Maak een pannekoek na-gerecht! En het is nog niet eens zo heel erg moeilijk.

Wat heb je allemaal nodig:
-pannekoeken uit een verpakking (kant en klare)
-Mango vruchten
-Bord
-Eventueel slagroom
-Ijs naar keuze

1. Je koopt een paar pannekoeken die al kant en klaar zijn
2. Je doet de pannekoek eventjes in de magnetron om op te warmen (je kunt ook gewoon koude pannkoeken gebruiken!)
3. je legt de pannekoek op het bord en doet er een paar ijsbolletjes op
4. Je doet de vruchtjes er op/om heen
5. Als je wilt kun je er nog een beetje slagroom op spuiten.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:45

Ieeh... bak dan liever zelf de pannenkoeken, gekochte en dan nog eens opgewarme pannenkoekn Misselijk *ril* Ik moet er niet aan denken. Klinkt verder wel makkelijk en simpel Lachen

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:47

Maya schreef:
Ieeh... bak dan liever zelf de pannenkoeken, gekochte en dan nog eens opgewarme pannenkoekn Misselijk *ril* Ik moet er niet aan denken. Klinkt verder wel makkelijk en simpel Lachen

Het is ook simpel en makkelijk en wat nog belangrijker is, het is super lekker Kwijl

Ja ik had het maar eventjes zo opgeschreven, maar dat komt omdat wij het altijd zo doen. Je kunt ze natuurlijk ook gewoon zelf bakken (kost alleen wat meer tijd en moeite)

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 00:00

Fruit toetje

Benodigdheden:

1 zakje geschaafde amandelen(à 45 gram)
250 gram aardbeien
200 gram aalbessen
1 kleine rijpe mango
2 eetlepels suiker
4 eetlepels amaretto di saronno of 2 druppels amandelessence(Baukje)
1 bekertje crème fraîche

Voorbereiding:

In droge koekepan geschaafde amandelen goudbruin roosteren. Uit pan nemen en laten afkoelen. Aardbeien en aalbessen wassen. VAn aardbeien kroontjes verwijderen en in vieren snijden. Met vork aalbessen van steeltjes rissen. Mango schillen en langs pit in plakken snijden. Plakken in blokjes snijden.

Bereidingswijze:

In schaal helft van amandelen, aardbeien, aalbessen en mango voorzichtig door elkaar scheppen. Suiker en 2 eetlepels amandellikeur erdoor scheppen. Minstens 1 uur laten intrekken. In kommetje crème fraiche loskloppen met 2 eetlepels amandellikeur. Sausje op salade scheppen. Rest van amandelen erover strooien.


Of nog iets anders

Benodigdheden:

1 klein krenten- of rozijnenbrood 2 eieren 1 flesje koffieroom suiker 1 zakje vanillesuiker kaneel 1 citroen 3 kiwi’s 1 rijpe mango boter (of margarine) poedersuiker

Bereidingswijze:

Snijd 6 dikke sneetjes van het krentenbrood, snijd de korstjes eraf en halveer de sneetjes diagonaal. Leg ze in een schaal. Klop een beslag van de eieren, 2 dl room, 2 el suiker, de vanillesuiker en 1 tl kaneel. Rasp er wat citroenschil bij. Schenk het beslag over de sneetjes, laat ze 30 min. weken en leg ze af en toe om. Schil de kiwi’s, pureer ze en wrijf de puree door een nylon zeef, zodat een mooie, gladde saus ontstaat. Meng er 1 el citroensap en 5 el poedersuiker door. Schil de mango en halveer de vrucht langs de pit. Verwijder de pit en snijd het vruchtvlees in stukjes. Bak de sneetjes in wat boter aan beide kanten lichtbruin. Verdeel de kiwisaus over 4 bordjes, leg de wentelteefjes erbij en schep tot slot de mangostukjes erbij.

Ijs erbij is eventueel ook nog lekker

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 00:25

Je kunt ook american pancakes bakken, en die serveren met ijs of choco saus, of beiden