Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Iemand lekkere vis recepten?

 
Profiel   

M'n moeder vroeg laats wat ik wou eten met kerst, en omdat ik wel weer een keer vis wil eten heb ik zalm gezegd.

Mams kan super goed koken, alleen weet ze niet echt een recept.

Hebben jullie misschien een idee?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-03 16:28 



 
Profiel   

Mijn moeder doet een grote zalmmoot nog wel eens in de oven (of de grill, dat weet ik eigenlijk niet) en dan met een lekkere vissaus erbij en iets van worteltjes en doperwtjes erbij.
Ik zal wel eens aan haar vragen hoe ze de zalm nu precies doet, dan hoor je dat nog wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-03 18:11 



 
Profiel   

ZALM MET BEARNAISESAUS EN GARNALEN

(4 personen)

Benodigdheden

- 4 zalmmoten
- 125g grijze garnalen
- 1 sjalot
- 2 el gesnipperde verse dragon
- 75g boter
- 3 eierdooiers
- 1 groot glas droge witte wijn
- zout en peper

Bereidingswijze

- Verwarm de oven voor op 180°. Hak de sjalot zeer fijn en doe ze samen met de witte wijn en 1 el dragon in een pan. Laat inkoken tot je 2 el saus verkrijgt
- Leg de zalmmoten in een beboterde schotel en bak in de oven gedurende 20 minuten. 5 minuten voor het einde van de kooktijd plaats je de pan met de ingekookte saus in bain-marie (tegen de kook aan) en voeg je, terwijl je voortdurend klopt, één voor één de eierdooiers toe. Als de saus schuimig is, voeg je de boter in stukjes toe, terwijl je blijft kloppen. Als de saus smeuïg is, haal je ze van het vuur en voeg je de overige dragon en de garnalen toe. Kruiden met zout en peper
- Dien onmiddellijk op met de gebakken zalm en gekookte aardappelen



ZALMMOTEN MET ROZE GARNALEN EN KERVEL

(4 personen)

Benodigdheden

- 4 zalmmoten
- 1 bakje kervel
- 300g raapjes
- 300g aardappelen
- 300g wortelen
- 1 kl Provençaalse kruiden
- 8 blaadjes laurier
- 1 citroen
- 50g boter
- olijfolie
- zout, grof zout en peper van de molen
- roze garnalen

Bereidingswijze

- Was en schil de aardappelen, de wortelen en de raapjes en snijd ze in stukken. Hak de kervel fijn
- Verwarm de oven voor op 200°. Meng in een ovenschaal de aardappelen, raapjes, wortelen en garnalen, giet er olijfolie over en bestrooi met Provençaalse kruiden, zout en peper. Plaats de ovenschotel in de oven en laat de groenten 30 minuten bakken. Roer zo nu en dan om
- Smelt in een pan boter met een beetje olie. Doe er de kervel en de laurier in en laat 2 minuten bakken. Voeg de zalmmoten toe, doe er wat peper en zout op en laat 2 minuten bakken aan elke kant
- Dien de groenten en zalmmoten met kervel op op warme borden, overgiet met citroensap en bestrooi met grof zout

Variatie
- Vervang de roze garnalen door reepjes gerookt spek

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-03 19:32 



 
Profiel   

doodsimpel maar heel lekker.

Zalm gratineren in de oven met op de zalmmoten kaas en paneermeel. (gewoon naar eigen verhouding). 20 minuten in de oven op 200 graden en klaar is kees Knipoog
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-03 22:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen