Een veel bewogen jaar met een glimlach, en flinke tranen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Een veel bewogen jaar met een glimlach, en flinke tranen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 21:53

Ik begon dit jaar met Levi, aangekocht bij stal Krol in Noordijk in Novemver en daarbij mij andere pony daarheen gebracht voor kenissen.
met die andere pony had ik de klik niet hij was retetraag lui en werkte liever voor je. Zo ging DJ dus weg, en zo kwam Loekie (omgedoopt tot Levi).
O wat was ik blij, mijn schimmeltje was daar (vanaf mijn jongere jaren ben ik al verliefd op schimmels.).

1. Eenmaal bij mij eerst een deken voor hem gehaald bij de Eppeljeck. Hij nam daar een hap zand en kuchte wat, mij werd gezegd dat dit kwam door de stoffige bak. De bak was echt heel erg stoffig en ik tot over mijn oren verliefd. Dus ook stom van mij ik heb hem mee genomen en dacht komt wel goed! Deze foto is van November 2014
Afbeelding
2. Op de foto te zien heeft hij een vreemd buikje, Levi was nog geen week bij mij en de dierenarts was er. Conclusie, geieriteerde luchtwegen en longen. Lekker veel naar buiten zoveel mogelijk en aan de ventipulmin, pretnison en metacam. Na een tijdje leefde hij op.
Hier buiten met mijn shet even in de bak
Afbeelding
Inmiddels was het Januari en was Levi een heel stuk opgeknapt, met was een kranige pony, maar hij had het warm met beleren voor de wagen, en op stal snel benauwd. Ik belde de dierenarts en het scheren was oke. Wel goed inpakken. Ik had hem gelijk getoileteerd die lelijke touwerige manen eraf etc.
3. Afbeelding
Ik kreeg een hele andere pony maar niet voor lang! Hij was vanaf het begin enorm stresserig, draaide zijn hals naar rechts wanneer hij voor de wagen stond, maar goed elk paard heeft een goede en een slechte kant. Levi was op dat moment net 4,5. Ondertussen was zijn kuchje weer terug, ondanks dat hij zich zo kranig hield weer aan de medicatie zijn luchtwegeninfectie was weer terug. Zoveel mogelijk naar buiten, maar hij ging altijd rennen omdat hij stress had. Wel leuk was dat hij was opgebloeid sinds hij geschoren was, hij was duidelijk blijer en speelde zelfs met mijn mini shetland ruintje.
http://i60.tinypic.com/10si26x.jpg
4.Afbeelding
We wandelde veel, zo was hij lekker buiten, maar wel rustig en kon hij ook verkeersmak worden. Hoewel dat nooit echt een probleem is geweest.
http://i62.tinypic.com/29fwgth.jpg
We zijn nu in Februarie, Marlies van Beekhuizen kwam langs om Levi te masseren. Er waren hier en daar wel wat plekken ze was wel een behoorlijk tijdje bezig. Ik hoopte dat het hielp tegenover zijn stress. Het was zo een stresvreter en kantelde zijn lichaam. Niet geschoten is altijd mis, hij vond het in ieder geval wel lekker!!
5. Afbeelding
ik werd ondertussen plat gelikt, iets wat Levi altijd bij me deed kussen! Zijn zusje (ontmoet via bokt) en nog contact met die der eigenaar doet PRESCIES het zelfde! super leuk.
http://i57.tinypic.com/n49oo8.jpg
-Inmiddels was hij weer beter, maar dit duurde niet lang, in Januari zijn we naar een andere kliniek toe gereden voor een consult. Levi werd helemaal opnieuw bekeken gehoord aan zijn longeren etc. Maar helaas ook daar niet goed. Luchtwegeninfectie, longen en aan de ventipulmin en andere medicijnen.
-Om toch met hem bezig te zijn (hij genoot van aandacht) knotten ik hem, poetste ik hem veel wandelde we nog steeds en maakte ik veel foto's. Op deze foto zie je ook zijn doffe oogjes. Maar opzich ben ik wel blij met de blackfoto ik had hem zo gemaakt dat je het afvallen van hem niet heel erg zag.
http://i59.tinypic.com/qnwupk.jpg

Valentijndsshoot
http://i60.tinypic.com/2qd20k1.jpg

De staleigenaar was zo lief om voor mij 2x daags de ventipulmin te doen. Hij stond bij een oud boertje, maar altijd druk altijd bezig met de paarden. Heeft er zelf stuk of 15 en is regelmatig kampioen met zijn tuiger. :)
Ik deed zelf zijn stal mesten want ik was erg kieskeurig en ik moest iets te doen hebben anders werd ik gek... Het ging met mijn tenslotte ook niet van harte dus dit kon ik er moeilijk bij hebben.
Afbeelding

Toch besloot ik uiteindelijk weg te gaan.... Hij werd hij zwak, en begon hij om te vallen. Ik vond dit link met de bakrand, en met zijn gedrag (stress) kon ik de weg niet op met de wagen. Wel was alles voor de rest weer goed geen koorts meer. Ik besloot om bij mijn geweldige staleigenaar weg te gaan doordat er een persoon stond waar ik niets meer mee te maken wilde hebben en ik dacht dat Levi zou opknappen in een lichtere stal, met andere bodem bedekking. Onze trailer bleef staan, en ik kwam er nog regelmatig langs, om te helpen met zijn paarden of gewoon even gezellig babbelen. Het is en blijft een fanatieke man en ik geniet van het geen wat hij nu nog steeds doet op zijn leefdtijd, dat is gewoon geweldig.
-Foto niet voor mensen die niet ergens tegen kunnen!
Afbeelding[/img]

6.Februari stonden we op de nieuwe stal.
En speelde zoals altijd ruig... Het was echt een harde pony voor zichzelf..
Afbeelding
Ook pakte ik het mennen weer op want hij was weer helemaal goed.
Echter ging het mennen nog niet top, zijn stress niveau was hoog. Bijna niet te rijden.
7.Afbeelding
Nam regelmatig een sprintje....
http://i60.tinypic.com/1267hpf.jpg

8.In Maart mocht hij kennismaken met de andere welshjes. Hij was sociaal onhandig, maar leerde gauw. Want de gene waar hij bij stond daar kan je dat wel aan overlaten!
Wel had Levi echt humor.
Afbeelding
Als je mijn vriend pakt, pak ik jou! de 3 musketiers!
http://i58.tinypic.com/2yw5uux.jpg

9 Even tussendoor. De smid kwam weer, hij kreeg nieuw beslag want zijn voetjes groeide niet voldoende ik kreeg zelfs spul om het te laten groeien.
Hij was vanaf begin af aan ook gecorrigeerd tegen dreigend bokvoetje achter. Helaas werd hij met de keer dat hij bij de smid kwam steeds vervelender. Hij werd zelfs gemeen.... We moeten hem nu de praam om doen, en de laatste keer heeft hij zelfs tranquigel gehad.
Afbeelding[/img]

-Leef strak in het pak...' ik zag het niet dat hij zo snel achteruit ging qua gewicht etc. Ik was verliefd zag hem elke dag. Maar toen de dierenarts weer kwam schrok ze. Hij werd nog ongespierder dan hij al was. En we voerde hem al flink bij.
http://i61.tinypic.com/fpcwme.jpg

10. Maart-April, we gingen het gevecht aan voor de wagen, (ja ik zit in het gips, eerder al gezegd ik had het ook niet allemaal even pakken..) de stalexeigenaar hielp mij goed, ik wilde niet herkend worden dus kleden me al een mummie, pony hield veel spanning, op den duur heeft ze een thiedeman menteugel voor me gemaakt. Voor mij een stuk fijner met rijden! Maar op deze foto waren we nog gewoon op de normale manier aan het rijden en proberen.

Het was zo een fanatieke enthousiaste pony, ik heb zelfs nog een Enjoy the Ride gereden.
Achteraf kan ik me wel voor mijn kop slaan, maar ik wil het allemaal natuurlijk ook nog niet..
http://i62.tinypic.com/10z5q44.jpg

Echter bleef de gigantische spanning in het lijf. Fysio was er al bij geweest, en op menles werd aangeraden om naar Garderen te gaan. Die man zag hem en zei ons gelijk niet goed behandelde hem en zei succes. Man verrichte wonderen! Maar helaas voor paar dagen.
http://i59.tinypic.com/vfcoli.jpg

Afbeelding

Het buitenrijden ging veel beter, dus ging ik veel meer naar buiten. Ondanks dat hij er nog wel eens vandoor schoot bleef hij bij mijn shet in de buurt.
Afbeelding

Ik leerde hem vrijheidsdressuur.. Spaanse pas, kusje, en op t blok zaten er zo in.
http://i59.tinypic.com/xc5b7s.jpg

Als hij los in de bak mocht, leefde hij zich helemaal uit.... Typisch Levi. Hij hield je voor de gek je denkt dat het goed gaat, en daarom voel ik me ook zo schuldig... Hij is gewoon de spiegel van mij. Hier zie je wel dat hij mager blijft.
http://i60.tinypic.com/1fz29t.jpg

11. Dit was ergens in April
Afbeelding
12. Maar ook nog genoeg tut momentjes!
Afbeelding

13
Bij de afscheidsshoot, mocht ik hem niet meer aaien op zijn hals..
Afbeelding
Zijn ogen draaide weg..
http://i60.tinypic.com/34867pe.jpg

14. Levi is uitgebreid onderzocht door dierenarts, Utrecht en een second option. Echter bleven bloedwaardes afwijkend, onstekingswaarden gigantisch hoog. Zijn spieren zorgde voor de spanning die hij altijd al gehad heeft, en daarbij is vastgesteld dat zijn luchtwegen chronisch waren evenals zijn longen... Kort verhaal... Maar het einde van ons avontuur.
Op een gegeven moment ging hij zelf steeds zo lichen, dat het leek of hij dood ging. De staleigenaar zei me dit al steeds, maar toen ik het zelf heb gezien en op film heb opgenomen de dierenarts heb laten zien werd beaamd dit is echt niet goed. Als ik de keuze hem te laten gaan niet had gemaakt had hij uiteindelijk wel zelf gegaan..
De laatste 2 weken lag hij erg veel
Afbeelding

15. Het laatste wat ik van hem heb..
Afbeelding

Leef ik voel me schuldig als ik terug kijk naar de tijd, had ik je kunnen helpen als we het eerder wisten ? Mijn gevoel zegt van niet.. Waarom was je zo'n taaien bikkel en hield je ons voor de gek dat het goed met je ging ? Je was mijn spiegelaar, eigenlijk iets wat ik net zo doe... Ik liet je gaan maar wilde je niet laten gaan... Ik heb je donderdag's nog een kus gegeven.... en vrijdag's heb ik mijn vader met je op pad gestuurd. Lieverd het spijt me, hopelijk neem je me niks kwalijk! Dat je geen spieren opbouwde, zo'n spanning hield, en langer op adem moest komen dan andere paarden het had allemaal een oorzaak. We hebben zoveel mogelijk gedaan als we konden...

Een jaar lang Levi ? Nee 7 maanden Levi.
Rust zacht vriend.

8-05-2015.... [IM] Dag lieve Levi, Dag vriend, Dag kanjer, Dag sterk mannetje!!

kally
Berichten: 5253
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:01

Mooi memento voor een mooie pony, de tijd voor jullie was veels te kort...
Heel veel sterkte gewenst met het verlies van Levi!

babbel_12

Berichten: 39
Geregistreerd: 16-11-15
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:07

Jeetje... Wat een heftig verhaal.. zit met een brok in m'n keel te lezen! Wat heb jij gestreden voor hem! Wat ben jij sterk! Knap dat je dit heb gedeeld!! Heel veel sterkte!!!!

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:13

prachtig geschreven TS. Je hebt alles gedaan wat mogelijk was en uiteindelijk de juiste beslissing voor hem gemaakt. Nog heel veel sterkte :(:)

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Een veel bewogen jaar met een glimlach, en flinke tranen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 22:20

Dankjulliewel, het was een moeilijke periode. Ik heb de mods gevraagd of ik nog een topic mag maken. :)

Neon

Berichten: 4937
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:26

Moeilijke beslissing :( denk wel de enige juiste... Levi zal het je niet kwalijk nemen... Je hebt je best voor hem gedaan en gestreden om hem goed en gezond te krijgen. Helaas is het jullie niet gegund... Veel sterkte... Het was een schitterend dier.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:30

knappe vriend :+: het was jullie zo niet gegund lot! je hebt voor hem wel de eerlijkte keuze gemaakt. heel dapper van je maar ook moeilijk :(:)

eerlijk.. ik gun je nu alleen nog alle geluk van de wereld :+:

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 21:50

Dankjewel!

janouk
Blogger

Berichten: 17888
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:27

:(:) zo jammer dat het niet heeft mogen lukken met Levi.
Het was een knappe pony. Je hebt hard voor hem gestreden.

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Een veel bewogen jaar met een glimlach, en flinke tranen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:40

Wat erg zeg! Je hebt alles gedaan wat je kon! Y;(
Neem het jezelf niet kwalijk

MaritB

Berichten: 8642
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Een veel bewogen jaar met een glimlach, en flinke tranen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:01

Knappe beslissing, de enige goede.

Sterkte met het verlies hij was een mooie pony.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:18

_helga_ schreef:
Wat erg zeg! Je hebt alles gedaan wat je kon! Y;(
Neem het jezelf niet kwalijk


meer had je niet kunnen doen ...ik hoop dat de tijd jou verdriet wat verzacht....sterkte!

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:18

Wat een ontzettend mooi eerbetoon aan jouw Levi, het was een stoere kanjer en je hebt de juiste beslissing genomen.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Een veel bewogen jaar met een glimlach, en flinke tranen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:30

Wat een mooi topic, veel sterkte met je verlies Y;(

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:52

Zo naar dat het uiteindelijk zo heeft moeten eindigen.. :( Je hebt je best gedaan, ik denk niet dat je veel meer had kunnen doen voor hem. Nu heeft hij in ieder geval geen pijn meer. Y;(

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Re: Een veel bewogen jaar met een glimlach, en flinke tranen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:27

Wat een verhaal, ik was altijd zon fan van Levi !
Wat was het een prachtig dier! Zonde..

NathalieBoer
Berichten: 85
Geregistreerd: 11-08-15

Re: Een veel bewogen jaar met een glimlach, en flinke tranen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:40

Je hebt je best gedaan! Meer kon je niet doen voor hem... Wat een enorm gaaf beestje was het, heel veel sterkte met dit verlies!! Y;(

keeyzie

Berichten: 5718
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:59

Jeetje, wat een heftig verhaal! In het begin van het topic had ik nog niet in de gaten dat Levi er niet meer is. En vanaf het moment dat ik dat besefte een brok in mijn keel.. Ik weet zeker dat je alles hebt gedaan wat je kon doen en dat je uiteindelijk te juiste keuze hebt gemaakt. Het lijkt me ook enorm frustrerend om zo graag te willen en elke weer terug bij af te zijn. Ieder paard wenst zo'n eigenaar aan jou dat weet ik zeker!

Veel sterkte met dit verlies Y;( Y;(

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Een veel bewogen jaar met een glimlach, en flinke tranen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:46

Mooi eerbetoon aan Leef Lot!

Het was een prachtbeessie, zowel qua uiterlijk als karakter!

HermaMaria

Berichten: 58
Geregistreerd: 30-04-12

Re: Een veel bewogen jaar met een glimlach, en flinke tranen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:29

Sterkte!

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Een veel bewogen jaar met een glimlach, en flinke tranen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:11

Jeetje wat erg! Ik ken jou en je pony niet, maar ik had tranen in mijn ogen bij het lezen van je verhaal! Heel veel sterkte!

MabuPets
Berichten: 461
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Een veel bewogen jaar met een glimlach, en flinke tranen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:07

Ongelooflijk veel sterkte gewenst met dit vreselijke verlies.
Ik heb hem een paar keer voorbij zien komen in topics en hij heeft een blijvende indruk op me achter gelaten.

Zo te lezen heb je de juiste keuze voor hem gemaakt hoe moeilijk deze ook was.

Nogmaals veel sterkte :(:)

_karin_

Berichten: 3922
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Een veel bewogen jaar met een glimlach, en flinke tranen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:21

Wat een droevig verhaal zo... sterkte!!

marjotje82
Berichten: 776
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Goudswaard

Re: Een veel bewogen jaar met een glimlach, en flinke tranen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:48

Mooi geschreven
Jullie zijn allebei bikkels geweest!
Moeilijke maar wel goede beslissing.
Veel sterkte!

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 19:09

Wat lief allemaal, heel erg bedankt! Bokt kan wel lief zijn. :)
Ik zal zo een vervolg topic maken wat ik ben gaan doen na het verlies van Levi.