Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Tip voor zuurkoolstamppot!

 
Profiel   

Het stamppotseizoen is weer aangebroken Vingers aflikken

Om mijn zuurkoolstamppot op te leuken doe ik er altijd een banaan in schijfjes doorheen. Errug lekker!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-04 17:04 



 
Profiel   

Hmmmm, zuurkool...
Heb nog nooit zuurkoolstampot gemaakt... *schaamt zich diep* dus ga het wel eens uittesten nu de herfst/winter in aantocht zijn...

Gewoon aardappels en zuurkook en stampen maar??

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-04 18:49 



 
Profiel   

Jup Haha! Ik giet er vaak melk doorheen om het wat smeuiger te maken. Verhouding aardappels/zuurkool moet je zelf bepalen, wat je lekker vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-04 20:02 



 
Profiel   

Onze buren doen zuurkoolstampot met annanas erdoor en gehakt.
Ik weet niet of het lekker is maar we gaan het nog een keer uitproberen *LOL*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-04 14:02 



 
Profiel   

Zuurkool, boerekool en hutspot Vingers aflikken

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-04 13:47 



 
Profiel   

Ik maak meestal een zuurkoolschotel met aardappels (gestampt), gehakt gekruid met veel kerrie, ananas en banaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-04 21:30 



 
Profiel   

Wat voor vlees kan je best bij een zuurkoolstamppot maken?
Ik en vriendje zijn beiden niet zo gek van gehakt (tenzij het verwerkt zit in een pastasaus Haha!) en rookworst valt ook af als kanshebber omdat ik daar nogal wat oprispingen van krijg na het eten ervan...

Dan kan ik dat na deze week eens inplannen in onze weekmenu... want krijg er echt wel zin in na 't lezen van dit topic Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-04 22:07 



 
Profiel   

Natalie, braadworst is erg lekker bij zuurkoolstamp, maar da's natuurlijk ook een soort gehakt Knipoog
Zelf doe ik altijd uitgebakken spekjes door de zuurkoolstamp, ook erg lekker !

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-04 22:10 



 
Profiel   

Braadworst is dan weer geen probleem Haha! (ja, I know, beetje moeilijk doen, maar hé Knipoog )
Dom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht... is zoiets typisch eigenlijk (sauerkraut und wurst).
Spekjes is ook een goed idee idd...

Ik ga het in ieder geval eens uitproberen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-04 22:35 



 
Profiel   

Ook erg lekker bij de zuurkoopstamppot zijn slavinken.
Ik vond ergens in de Allerhande een recept van spinazie-mosterdstamppot, ik ben gek op beide dus ga dat recept zeker een keer proberen te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-04 10:18 



 
Profiel   

Zuurkoolstampot met ananas, kaas, banaan en karwijzaad!! Verslavend gewoon!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-04 15:08 



 
Profiel   

Natalie schreef
Wat voor vlees kan je best bij een zuurkoolstamppot maken?
Ik en vriendje zijn beiden niet zo gek van gehakt (tenzij het verwerkt zit in een pastasaus Haha!) en rookworst valt ook af als kanshebber omdat ik daar nogal wat oprispingen van krijg na het eten ervan...

Dan kan ik dat na deze week eens inplannen in onze weekmenu... want krijg er echt wel zin in na 't lezen van dit topic Lachen


krokant gebakken speklapjes zijn er lekker bij, dikke plakken casselerrib(meekoken), of kluifjes.....spareribs tussen de botten in kleine kluifjes snijden, kruiden en braden....njammie!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-04 10:03 



 
Profiel   

Hmm.. wij hebben twee soorten zuurkoolgerechten.
Zuurkoolstamppot -> Aardappelen, spekjes, zuurkool (:+) met vlees. Wat voor vlees verschilt, maar zit niet door de zuurkoolstamppot heengemengt.

Zuurkoolschotel -> Aardappelen, zuurkool, ananas en gehakt. Dit allemaal door elkaar heen, met op de bovenkant plakken kaas. Daarna gaat het in een ovenschaal de oven in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-04 22:44 



 
Profiel   

Ik heb ooit (tijdens een partnerstad-schaakmeeting jaarlijkse uitwisseling) in Duitsland "schweinebraten mit sauerkraut" gegeten. Dat me dat altijd is bijgebleven (is al zo'n 25 jaar geleden) zegt genoeg. We hadden eerst zoiets van: Jeu... we hebben jullie vorig jaar toch ook een fatsoenlijk maal voorgeschoteld en nu stamppot zuurkool ???

Alleen: iedereen die er toen bij was heeft nog steeds stompjes van vingers Haha!
Oftewel... ik wou dat ik dat nog eens na kon maken. Het zat 'm voornamelijk in dat "schweinebraten" maar ja ....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-04 01:09 



 
Profiel   

IK hbe het gisteren nog gegeten, echt heerlijk! Ananas is idd vreselijk lekker in zuurkool, maar wat echt onontbeerlijk is, is ZUURKOOLSPEK! Meekoken met de aardappels,, in stukjes snijden en er doorheen stampen. Daarnaast mag ook de oude trouwe rookworst (van de Hema of Unox natuurlijk Haha!) niet ontbreken!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-04 10:43 



 
Profiel   

Justy schreef
Het stamppotseizoen is weer aangebroken Vingers aflikken

Om mijn zuurkoolstamppot op te leuken doe ik er altijd een banaan in schijfjes doorheen. Errug lekker!!


doet mijn mamma ook altijd, inderdaad erg lekker. Of ook nog spek erdoorheen nog lekkerder

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-04 14:14 



 
Profiel   

de zuurkool een kwartiertje heel zachtjes laten koken in ananassap Haha! dan is het scherpe zure er af..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-04 15:53 



 
Profiel   

esther82 schreef
Ik vond ergens in de Allerhande een recept van spinazie-mosterdstamppot, ik ben gek op beide dus ga dat recept zeker een keer proberen te maken.



die heb ik van de week gegeten. Erg lekker OK dan!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-04 10:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen