wie weet een recept voor cantarellen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

wie weet een recept voor cantarellen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 16:25

Ik heb zojuist een blikje cantarellen gekocht bij de Lidl. Ik dach dat ze ongeveer zouden smaken als oester zwammen maar helaas. Ze zijn een tikje zuur-zilt maar de structuur is erg vleezig. Nu eet ik zelf geen vlees dus paddestoelen zijna ltijd een mooie vervanger. Maar wat moet ik nu in helemelsnaam met mijn catarellen? Wat kan ik hier bij eten. Iemand een idee?

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 16:36

Kun je ze opbakken met een uitje erbij en er dan met een roe een ragout van maken? Die kun je dan bij rijst ofzo eten. Verder helaas ook geen brilliante ideeen Haha!

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 18:16

'tagliatelle herfstvreugde'

ingrediƫnten

300 gram tagliatelle
1 wortel
1 selderijstengel
1 ui
salie en rozemarijn
1 blik gepelde tomaten
1 glas witte wijn
2 eetlepels extravergine olijfolie
50 gram cantarellen
1 eendenborst
peper en zout

Snijd alle groenten fijn, doe twee eetlepels olijfolie in een grote koekenpan en bak de groenten hierin aan. als de groenten zacht zijn, voeg je de fijngesneden eendenborst toe. roer alles goed door elkaar en doe de gepelde tomaten erbij. Laat het geheel ongeveer een uurtje sudderen op een laag vuur. doe dan de wijn en de cantarellen erbij. Roer alles weer goed door elkaar, laat de saus nog enkele minuten sudderen en zet ondertussen ruim water met zout op voor de tagliatelle. Giet de tagliatelle af als ze gaar zijn en voeg ze toe aan de saus. serveer deze heerlijke pastaschotel met versgemalen parmezaanse kaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 18:20

Die eendeborst laat ik wel zitten want dat is niet echt vegetarisch. maar die tip over cantarellen in wijn, ja daar kan ik zeker wat mee! De smaak van de cantarellen is goed te combineren met wijn denk ik. Een beetje knutselen met de andere ingredienten en een pakje slagroom en ik heb weer een lekker maaltje.

Bedankt!!

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 18:22

Vorige week gegeten , was best lekker. Vriend en kind ( 2 jaar ) vonden het ook lekker , juist vooral de eendeborst ( helaas absoluut geen vegetariers ). Zonder kan volgens mij ook prima.